Ik heb wat vragen over mijn reis naar Thailand, Laos en Cambodja. Ik ga voor het eerst in mn eentje naar een niet-westers land en wil even bij jullie wat dingen 'checken'. Heb soms het idee dat ik wat over het hoofd zie..
1.) Ik heb nu het belangrijkste geregeld: paspoort, creditcard, pinpas, inentingen, backpack had ik nog, vliegticket en reis- en annuleringsverzekering. Is er iets belangrijks dat ik nog mis? Dat ik echt
> nog moet kopen, regelen, lezen vantevoren? Ik ben bang dat ik iets belangrijks over t hoofd zie, al zou ik niet weten wat...
2.) Ik las dat je in Laos en Cambodja niet kunt pinnen. Moet ik dan in Thailand al heel veel papiergeld (dollars?) meenemen? Vind t niet fijn om met veel geld op zak te lopen.
3.) MOet ik nog travellercheques aanschaffen? Of is dat inmiddels overbodig?
4.) ik weet nog niet hoe lang ik in Laos en Cambodja ga blijven. Weet dus
niet hoeveel malariapillen ik mee moet nemen. Ze zijn nogal duur, maar wil niet bezuinigen op de kans op malaria

5.) Ik heb ergens gehoord of gelezen dat ze op vliegvelden je flightbag of
pack safe (metalen net)opensnijden om je tassen te controleren. Wanneer gebruik je je flightbag en dat metalen net ?Doe je ze allebei bij t inchecken eromheen?
6.) Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar niet veel reacties op gekregen: Is 6 weken voor Thailand, Laos en Cambodja niet te veels te kort? (ik doe dan alleen de hoogtepunten)
7.) Heeft iemand wat tips over de 'handigste'(qua visums, snelheid etc) reisroute: Thailand, Laos, Cambodja?
Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar mss: Bangkok, Ayuthaya, Chang Mai, Pai, Chang Rai (?), LAOS, Luang Prabang, Vientiane en hoe dan verder? Eerst terug naar BKK om naar Cambodja te kunnen? Of Vientiane - Angkor wat (volgens mij erg lang)
En dan via Bangkok naar de eilanden met trein of vliegtuig?
Ik wil aan het einde van mn trip naar de eilanden en dan daarna nog een paar dagen bij een familielid langs in Pattaya
8.) Boeken van binnenlandse vluchten. Hoe ver vantevoren boeken? Enkeltje handiger dan retourtje? (anders zit je aan datum vast) Gewoon via internet boeken?
9.) Waar laat je je geld, paspoort, pinpas, creditcard etc bij excursies, dagje strand, sightseeen? In de kamer in je backpack en daar je packsafe omheen?
Alle tips, opmerkingen etc zijn welkom!
Veel vragen en mss moet ik hier eenmaal in Thailand wel heel erg om lachen, maar vind t toch wel fijn om enigszins voorbereid op reis te gaan

Best spannend!

Alvast bedankt!