Rondreis door Thailand Laos Cambodja
Goedkoop vliegticket Thailand/Cambodja/Laos
Wie heeft er tips om aan een goedkoop ticket naar Thailand/Cambodja/Laos te komen voor september 2007? De precieze data en bestemming staan niet vast, ik ben dus vrij flexibel. Ik heb een ticket voor max 3 maanden nodig.
Groetjes Anne
Groetjes Anne
Als je 2 of 3 maanden de tijd hebt zou ik gewoon op bangkok vliegen en dan over land reizen, is goedkoper en leuker, je reist echt en ziet wat van het land! Wil je toch meer vliegen dan is het meestal makkelijker om terplekke iets te regelen bij een van de honderden reisbureautjes voor touristen, bijvoorbeeld extra enkele reis bangkok - chang mai of bangkok - phnom penh. Air asia is een goede, werkt volgens het 'easyjet' principe en is makkelijk via internet te boeken. Er moeten nog meer budget airlines zijn, meeste werken denk ik vanaf bangkok of singapore.
- bolletjeom
- Reisexpert
Dag Anne
wij zijn naar Bangkok gevlogen vanaf dusseldorf met LTU
dit scheelde 150 euro per peroon in vergelijking met een ticket vanuit nederland. Bij een ticket van LTU zit vaak gratis treinreizen IN duitsland bij!
dus dat kan echt een klap schelen.
Verder zit je wel in het staartje van het hoogseizoen dus echt goedkoop zal niet lukken ben ik bang.
in Azie is inderdaad Airasia goedkoop en makkelijk te boeken
groetjes rudi
oja : www.ltu.de
wij zijn naar Bangkok gevlogen vanaf dusseldorf met LTU
dit scheelde 150 euro per peroon in vergelijking met een ticket vanuit nederland. Bij een ticket van LTU zit vaak gratis treinreizen IN duitsland bij!
dus dat kan echt een klap schelen.
Verder zit je wel in het staartje van het hoogseizoen dus echt goedkoop zal niet lukken ben ik bang.
in Azie is inderdaad Airasia goedkoop en makkelijk te boeken
groetjes rudi
oja : www.ltu.de
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
vliegticket
Hey,
Vliegen met LTU vanaf Dusseldorf is meestal het goedkoopste, check daarvoor expedia.nl. Zelf had ik een retourtje voor 530 euro (inclusief toeslagen) van Dusseldorf naar Bangkok zonder tussenstop. Via Expedia krijg je ook nog flinke korting t/m 24 jaar. Schiphol is stukken duurder dan Dusseldorf. Ik heb zelf een maand gezocht naar tickets en begon op 1100 euro, zoeken op het internet wordt dus beloond!
En daarnaast is het vaak goedkoper om een tussenstop te maken. Zo hebben vrienden van mij een retourtje Dusseldorf Bangkok geboekt met een tussenstop in Teheran voor 500 euro.
Succes, groeten Susan
Vliegen met LTU vanaf Dusseldorf is meestal het goedkoopste, check daarvoor expedia.nl. Zelf had ik een retourtje voor 530 euro (inclusief toeslagen) van Dusseldorf naar Bangkok zonder tussenstop. Via Expedia krijg je ook nog flinke korting t/m 24 jaar. Schiphol is stukken duurder dan Dusseldorf. Ik heb zelf een maand gezocht naar tickets en begon op 1100 euro, zoeken op het internet wordt dus beloond!
En daarnaast is het vaak goedkoper om een tussenstop te maken. Zo hebben vrienden van mij een retourtje Dusseldorf Bangkok geboekt met een tussenstop in Teheran voor 500 euro.
Succes, groeten Susan
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik boek ook binnenkort mijn ticket naar denk ik Bangkok. Ik weet hier nog niet zo veel van af maar meestal is het toch een probleem om de terugreis pas na 8 maanden te maken?
Of kun je dit bij LTU heel makkelijk en goedkoop verzetten? Ik ben bij het reisbureau wijs gemaakt dat de tickets niet goedkoop te boeken zijn omdat je langer dan normaal wegblijft.
Of kun je dit bij LTU heel makkelijk en goedkoop verzetten? Ik ben bij het reisbureau wijs gemaakt dat de tickets niet goedkoop te boeken zijn omdat je langer dan normaal wegblijft.
- bolletjeom
- Reisexpert
je kan een enkeltje kopen!
en dan tzt in bangkok weer een enkeltje kopen!
zo zijn wij ook die kant op gegaan.
In verhouding zijn enkeltjes ietjs duurder. (meer dan de helft van de prijs van een retourtje)
Maar retourtjes met een brede terugreismogelijkheid/geldigheid zijn ook altijd een stukje duurder.
Kwestie van even vergelijken dus
gr rudi
en dan tzt in bangkok weer een enkeltje kopen!
zo zijn wij ook die kant op gegaan.
In verhouding zijn enkeltjes ietjs duurder. (meer dan de helft van de prijs van een retourtje)
Maar retourtjes met een brede terugreismogelijkheid/geldigheid zijn ook altijd een stukje duurder.
Kwestie van even vergelijken dus
gr rudi
Als ik de pagina van LTU bekijk zie ik geen verschil tussen een enkeltje en een retourtje. Wij dachten dan ook dat je twee enkeltjes kocht ?!
Het is heel verstandig om goed veel verschillende dagen te bekijken want dat scheelt echt enorm.
Wat betreft je vraag of je een retour ticket moet overleggen weet ik niet
Het is heel verstandig om goed veel verschillende dagen te bekijken want dat scheelt echt enorm.
Wat betreft je vraag of je een retour ticket moet overleggen weet ik niet

- bolletjeom
- Reisexpert
nee, wij hebben "nooit" de vraag gekregen "waar is uw onward-ticket".
Ok, wel toen we de vierde toeristvisa op rij probeerde te scoren voor Zuid-Afrika maar normale mensen doen dat niet :lol:
En die vraag kan je krijgen in australie. Daar hadden we een printje bij ons van een reisburo daar met daarop het voorstel voor het ticket dat ze ons doen dat we gingen kopen. Het schijnt dat ze daar tevreden mee zijn.....maar ons is dus niets gevraagd.
zoals ik al zei: een enkeltje is in verhouding duurder maar geeft je vrijheid. Wij wilde namelijk helemaal niet via bangkok weer terug.
Maarre "duikinazie" wilde jullie niet naar Azie en australie???
Waarom dan niet een soort halve RTW ticket of hoe zo'n ding heet.
Er zijn namelijk tickets die een jaar compleet open zijn van nederland naar Australe ( en evt N-Z) met tussenstops in Azie (zo lang als je wilt)
Die tickets zijn toch best goedkoop.
Wij hebben voor een ticket vanuit Australie naar Europa net zo veel betaald als de meeste mensen voor een retour. ( ik geloof rond de 1000 euro)
Ok, wel toen we de vierde toeristvisa op rij probeerde te scoren voor Zuid-Afrika maar normale mensen doen dat niet :lol:
En die vraag kan je krijgen in australie. Daar hadden we een printje bij ons van een reisburo daar met daarop het voorstel voor het ticket dat ze ons doen dat we gingen kopen. Het schijnt dat ze daar tevreden mee zijn.....maar ons is dus niets gevraagd.
zoals ik al zei: een enkeltje is in verhouding duurder maar geeft je vrijheid. Wij wilde namelijk helemaal niet via bangkok weer terug.
Maarre "duikinazie" wilde jullie niet naar Azie en australie???
Waarom dan niet een soort halve RTW ticket of hoe zo'n ding heet.
Er zijn namelijk tickets die een jaar compleet open zijn van nederland naar Australe ( en evt N-Z) met tussenstops in Azie (zo lang als je wilt)
Die tickets zijn toch best goedkoop.
Wij hebben voor een ticket vanuit Australie naar Europa net zo veel betaald als de meeste mensen voor een retour. ( ik geloof rond de 1000 euro)
Ik ben vandaag al flink aan het zoeken geweest maar een enkeltje LTU is echt het goedkoopste tot nu toe.
We willen idd ook naar Nieuw Zeeland maar dat zijn onze plannen nu en ik ken mezelf een beetje, dus wat vrijheid houden voor plotselinge veranderingen is wel prettig.
Tot nu toe ben ik nog niet een heel goedkoop RTW ticket tegen gekomen. Maar ik reken nu alle losse dingen uit en misschien is het dan wel goedkoper uiteindelijk een RTW te kopen. Ik wist niet dat terug naar europa vanuit aus of NZ zoveel kost. Ik ga er eens achteraan. Oh wat wordt ik toch weer wijzer hier op het forum.
Ik las op een ander forum nog de tip om als een land bij visa aanvragen moeilijk doet. Indonesie schijnt dat nog wel eens te zijn. Je een hele goedkope vlucht met airasia het land uit kunt kopen en dat is ook genoeg.
Maar de tip van een geplande boeking lijkt me ook handig. Als het maar dure papieren zijn dan komt het al snel wel goed geloof ik.
We willen idd ook naar Nieuw Zeeland maar dat zijn onze plannen nu en ik ken mezelf een beetje, dus wat vrijheid houden voor plotselinge veranderingen is wel prettig.
Tot nu toe ben ik nog niet een heel goedkoop RTW ticket tegen gekomen. Maar ik reken nu alle losse dingen uit en misschien is het dan wel goedkoper uiteindelijk een RTW te kopen. Ik wist niet dat terug naar europa vanuit aus of NZ zoveel kost. Ik ga er eens achteraan. Oh wat wordt ik toch weer wijzer hier op het forum.
Ik las op een ander forum nog de tip om als een land bij visa aanvragen moeilijk doet. Indonesie schijnt dat nog wel eens te zijn. Je een hele goedkope vlucht met airasia het land uit kunt kopen en dat is ook genoeg.
Maar de tip van een geplande boeking lijkt me ook handig. Als het maar dure papieren zijn dan komt het al snel wel goed geloof ik.
- bolletjeom
- Reisexpert
als je een indonedie visum aanvraagt in Singapore koop je een bootticket naar een van de eilanden voor de kust van singapore.
Deze worden geaccepteerd als return ticket!
En het goede nieuws....je kan het ticket weer inleveren bij de bootmaatschappij en je krijgt je geld terug!!!!!
Ze kijken daar niet eens op of om, weten dat er regelmatig om die reden tickets verkocht worden.
even een stukje geknipt en geplakt van mijn eigen site ( www.bolletjeom.nl)
voor 75 euro pp
je kan vliegen vanaf west-timor naar Darwin ( ook al zullen ze je vertellen van niet want minder commissie) met Merpati voor 140 euro pp
wij kochten in Australie ( bij Flightcenter, goedkoper kan niet!) een ticket naar N-Z en terug en dan van Oz naar europa. Een tussen stop in azie maakte het ticket niet duurder en waar je in europa wilde zijn ook niet!
Ze hebben echt het aller aller goedkoopste voor ons geregeld waardoor de vlucht in Australie ook echt heel onlogisch was en dus ook veel langer duurde....maar goedkoper kon dus niet...en dat koste ons 1125 euro pp!
gr rudi
Deze worden geaccepteerd als return ticket!
En het goede nieuws....je kan het ticket weer inleveren bij de bootmaatschappij en je krijgt je geld terug!!!!!
Ze kijken daar niet eens op of om, weten dat er regelmatig om die reden tickets verkocht worden.
even een stukje geknipt en geplakt van mijn eigen site ( www.bolletjeom.nl)
vliegen vanuit Singapore naar jakarta kan goedkoop met www.valueair.comINDONESIE VISUM (in singapore)
Dresscode: No: flipflops, clogs, sandals, thongs (slippers), singlets (topje), tanktops, bermuda's, shorts, advertisement on t-shirts or trousers.
Open: mon/fry 8.30- 12.00 ( visa request)
14.00-16.00 (visa collection)
toerisvisa, 3 working days ( 70 singapore $= 35 euro)
Meenemen: paspoort, pasfoto, Kopie van je return ticket) noodzakelijk! +origineel return ticket
EN...om de ambassade binnen te kunnen komen heb je dus bij de ingang een identiteitsbewijs nodig om in te ruilen voor een toeganspasje.
In zowel Singapore als Malesie ( Medan) kun je een retour bootkaartje kopen dat weer kosteloos te cancellen is!!
voor 75 euro pp
je kan vliegen vanaf west-timor naar Darwin ( ook al zullen ze je vertellen van niet want minder commissie) met Merpati voor 140 euro pp
wij kochten in Australie ( bij Flightcenter, goedkoper kan niet!) een ticket naar N-Z en terug en dan van Oz naar europa. Een tussen stop in azie maakte het ticket niet duurder en waar je in europa wilde zijn ook niet!
Ze hebben echt het aller aller goedkoopste voor ons geregeld waardoor de vlucht in Australie ook echt heel onlogisch was en dus ook veel langer duurde....maar goedkoper kon dus niet...en dat koste ons 1125 euro pp!
gr rudi