Hostel en andere tips Krakow

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
menasil
Reisexpert

Re: Hostel en andere tips Krakow

Bericht door menasil »

Ik vlieg a.s. zondag op Katowice. Ik ben pas tegen einde van de middag in Krakow. Ryanair had ik ook naar gekeken omdat je dan op Balice land maar dat was weer duurder dan als we alles via Wizzair zouden doen inc. transfers. Ik blijf dan 5 nachten.
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Ja..ik kom zelfs pas 21.15uur aan en vlieg om ik geloof 13.45uur weer terug dus aan aankomst en vertrekdag heb ik weinig.
Voor mij was wizzair duurder dus vandaar Ryanair.
Ach ja je moet toch altijd even tegen een leuke aanbieding lopen en Ryanair had dat nu.
Ik heb 60euro betaald dus volgens mij is dat wel mooi bedrag voor een retourtje.

Heel veel plezier en ben erg benieuwd naar je ervaringen bij Greg&Tom.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Kijk van te voren even naar: http://www.krakowairport.pl/en/3/176/35/en
Daar staan de vertrektijden van het treintje naar de stad op. Duurt ongeveer 20 minuten. Kaartje kan je in de hal kopen bij een kiosk, in de automaat kopen in de trein (maar die wil graag klein geld hebben) of bij de conducteur zelf. Dit laatste is even duur en heb ik altijd gedaan! Je kan een retourtje kopen, dat is net zo makkelijk.

60 euro met of zonder koffer in het ruim?
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Zonder ruimbagage, ik ga met handbagage.
Bij Ryan air mag je tot 10 kilo meenemen dus dat is wel prima te doen voor een paar dagen in een klein koffertje.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb de bud genomen en niet de trein. De bus stopte voor het hostel! Afhankelijk van waar je zit is de bus beslist makkelijker dan de trein, omdat je dan niet vanaf het treinstation een bus of taxi hoeft te nemen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Jenny schreef:Ik heb de bud genomen en niet de trein. De bus stopte voor het hostel! Afhankelijk van waar je zit is de bus beslist makkelijker dan de trein, omdat je dan niet vanaf het treinstation een bus of taxi hoeft te nemen.
Mijn hostel zit toevallig vlakbij het treinstation dus voor mij is dat wel een optie.
Alleen omdat ik laat aankom in de avond zit ik er over te denken om een transfer te boeken.
Ik ga er nog eens over nadenken want handigste is.

@Menasil: Goede vlucht gehad? Is het hostel leuk? Heel veel plezier de komende dagen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

trein is ik dit geval zeker makkelijk. Hostel zit echt tegenover station. Ik vind het hostel best fijn omdat het rustig is ondanks dat het aan drukke straat ligt. Sanitair is schoon, al moeten we het wel met flink wat mensen delen. dekbed is kort, ik ben 1.60 en het past net Hahaha. Enige waardoor mijn ervaring slecht is, snurkende kamergenoot. Zelfs oordoppen hielpen niet en je hoorde hem door hele gang :/ maar dat doet niets af aan kwaliteit hostel. Dat is gewoon goed!!
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Leuk!
Snurkende kamergenoot is wat minder.
Kun je niet vragen om een andere kamer?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zit inmiddels in een appartement. Was vantevoren al geregeld. Had twee nachten in hostel gratis en ben wel blij dat ik ff kan bijkomen ;) weet niet of andere kamer mogelijk was want er waren ook andere kamer van 4p dorm geen bedden leeg. Ik adviseer je ff je eigen padlock mee te nemen. De slotjes voor klusjes zijn erg slecht die ze geven. Verder krijg je vier sleutels zodat je overal kan komen waar je moet komen ;) onze dorm was op andere verdieping dan receptie.

meer tips komen later als ik weer thuis ben!
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Lekker hoor!! Ik slaap ook in de 6-dorm hopelijk zonder snurkers. ;) Ik heb net gehoord dat mijn heen vlucht is vervroegd en ik kom nu om 17.10uur aan. Vind het zelf wel fijn, nu kan ik in elk geval gewoon met de trein.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dat is wel lekker dat je nu eerder aankomt! Mijn heenreis was werkelijk een groot drama maar daarover schrijf ik wel wat in Wizzair topic :P Nu moet ik zeggen dat het niet zozeer aan Wizzair lag dat er vertraging kwam maar toch liet de verdere afhandeling wat te wensen over ;)

Wat ik je verder nog wilde zeggen over Greg&Tom: als je een lakenzak hebt, is dat misschien wat fijner dan het dekbed waar je mogelijk onder zal liggen. ik weet niet hoe lang je bent, maar ik vond het als 'kabouter' al een te klein dekbed hahaha. Ontbijt was overigens best wel te doen, zowel toast als normaal brood en diverse soorten beleg. Verder zit de 6p dorm volgens mij naast de receptie dus je hebt dan een sleutel minder ;)

Tip: In Gallaria Krakowska (shoppingmall aan het station) zit Carrefour. Mega supermarkt! hier kan je werkelijk alles halen wat je nodig hebt.

Ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin gehad! Heb zelfs weer wat nieuwe dingen gezien in en rondom Krakow die ik eerder niet had gezien. Ook eindelijk eens de State Appartments gezien in Wawel, al was het niet heel bijzonder. We wilden nog naar de private appartments van de koning maar helaas was de Engelse tour pas 2,5 uur later |:( Verder zelf nog een dagje in het nabijgelegen bos Las Woslki geweest en daar gewandeld van Kopiec Pilduskiego naar Kopiec Kosciuszki. Twee kunstmatige bergen die zijn gecreeerd als monument voor Kosciuszki en Pilduskiego.. Verder heb ik ook voor het eerst Rynek Underground gezien. Dit was er tijdens mijn eerste bezoek aan Krakow nog niet en tijdens m'n latere bezoeken waren de rijen best wel lang. Maar ontdekte dat je gewoon kan reserveren en pas ter plekke hoeft te betalen. Je reserveert voor het tijdstip dat je naar binnen wil en dit kan om .15 en .45. Elk uur tot één uur voor sluitingstijd.
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Tof!
Ik ben zelf ook een kabouter maar lakenzak zal ik meenemen als ik het niet vergeet, haha.
Zijn ze zo kort dan? Toch gek.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Je gaat al bijna!! *O*

Ik heb vandaag even het bezienswaardigheden artikel https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/po ... 18002.html geupdatet. Eigenlijk stond alles al in dit topic, maar voor de zekerheid zet ik hier het linkje nog neer. Ook heb ik eea aan restaurantjes toegevoegd bij het eten & drinken artikel.
jitsketje
Wereldreiziger

Bericht door jitsketje »

Wat leuk dankjewel. Ik ben nu alleen ziek dus heel hard aan het duimen dat ik woensdag kan vertrekken. Het wordt wel prachtig weer dus dat is al super mooi meegenomen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Beterschap!
Plaats reactie