Hostels en dorms; de voor en nadelen?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Dexter
Reisexpert

Re: Hostels en dorms; de voor en nadelen?

Bericht door Dexter »

El Niño schreef:
Nanneke schreef:Meestal wissel ik het af. Een paar nachten in een dorm en dan een paar nachten een eigen kamer om slaap in te halen. Voor mij maakt het ook veel uit of het bunkbeds zijn of losse bedden. Ik heb zo'n hekel aan stapelbedden en dan eigenlijk met name aan de trapjes...
Klopt. Sowieso beneden slapen, en dan kan het nog steeds zwaar kut zijn als er iemand boven je continu ligt te draaien en te woelen. Twee keer meegemaakt dat ik g*****me geen oog dicht gedaan heb vanwege permanent schuddend stapelbed :( .
Diegene was niet aan het draaien hoor in z'n slaap :o
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Nanneke schreef:Meestal wissel ik het af. Een paar nachten in een dorm en dan een paar nachten een eigen kamer om slaap in te halen. Voor mij maakt het ook veel uit of het bunkbeds zijn of losse bedden. Ik heb zo'n hekel aan stapelbedden en dan eigenlijk met name aan de trapjes...
Is dat wat ik denk dat het is? ;)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Wat Ricky boy bedoelt weet ik niet. Maar wat betreft bovenbedden: ik vind vooral bovenbedden zonder fatsoenlijke ombouw vreselijk irritant. Heb ooit een verhaal gehoord (een of andere Italiaan) die er "horizontaal" uitgerold was. Niet zo best :-). Maar nog irritanter is het dat je niks rondom je hoofdkussen kunt leggen. Een flesje water bv.....
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ja ik probeer ook altijd onder te liggen.

Moeten zeggen dat ik hierover ook weer een behoorlijk goor verhaal heb. Zat in een hostel in New Orleans, ik lag al te pitten (was al heel laat hoor ;) ) en lag in het onderste bed. Komt er 1 of andere dronke loser binnen gestommeld en klautert met veel moeite naar boven, ik dus ook gelijk wakker. En die gast maar een beetje moeilijk zuchten en puffen en opeens......een gekletter naast m'n bed, is die mofo gewoon aan het kotsen vanaf het bovenste bed naar beneden. Gelukkig spatte het niet te hoog op en bleef het (net) buiten me bed, anders had ik een dronke dude moeten bitchslapuh.

Maar los van dit zeer eetlustopwekkende verhaal heb ik toch altijd liever een onderbed. Dat gekloot om 's nachts naar boven te klauteren is echt niks voor mij (drink zelf ook nog wel eens iets te veel haha). En verder kan je inderdaad niks lekker kwijt. Over (huh over??? ik bedoel natuurlijk beneden...lijkt wel erg veel op over natuurlijk haha) heb je gelijk je tas e.d. bij de hand.
Laatst gewijzigd door jaydee op 28 jul 2009 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Wederom gadverdamme! Maar toevallig dacht ik daar in nacht 1.1 in Berlin ook aan _O- .
Komt er een Duitser binnen, die dus vreselijk in z'n bed ging liggen rollen. Toen dacht ik nog: t zal toch niet zo zijn dat hij gaat kotsen. M'n tas stond naast/voor ("boven" het kussen) het bed.......... Ach, ik gok dan toch maar dat zo iemand "zijwaarts" zou gaan kotsen.

Keep up the good work Jaydee! Die verhalen van je zijn lachen _O- O-) *O* 8-) .
ps. Is er een smiley voor smerigheid?
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Rick schreef:
Is dat wat ik denk dat het is? ;)
Als jij je aangesproken voelt... ;)
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Hostels, ik kan er wel mee leven. Soms jammer dat sommige mensen niet de moeite nemen rekening met anderen op een kamer te houden.
Tot voor kort dacht ik altijd dat ik het liefst een bed onder wilde hebben, maar ben er inmiddels van overtuigd dat boven slapen in een stapelbed ook wel erg fijn is. Geen mensen die dingen naar beneden kunnen laten vallen (verhaal jaydee :P ), geen last van mensen die midden in de nacht 't trappetje op klauteren waardoor het bed schudt.

Enige waar ik nog wel eens bang voor ben is dat ik zelf snurk of iets anders vreemds doe in m'n slaap. Bij m'n laatste hostelbezoek (Krakow) lag er een lelijke dikke kleine duitser op het bed onder mij. Op een nacht werd ik wakker, lag die gast echt enorm te kreunen in z'n slaap. En niet zo'n beetje ook. Echt te ranzig.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb ook liever een onderbed veel makkelijker in te klimmen.

Aziaten zijn inderdaad vershrikkelijke dormgenoten. Altijd gekloot met die elektronische zooi van ze. Gaan ze midden in de nacht met beeldscherm op volle sterkte film kijken. En niet met oordopjes!!!!

Ook lekker zo'n aziaat die om 04:00 zijn wekker af laat gaan. Vol hup licht aan.. gaat douchen enzo, laat nog steeds het licht aan om vervolgens te vragen. UUh hoe laat is het? ooh ik ben nog op japanse tijd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Yes, nog meer medestanders :P
Aziaten zijn inderdaad vershrikkelijke dormgenoten. Altijd gekloot met die elektronische zooi van ze. Gaan ze midden in de nacht met beeldscherm op volle sterkte film kijken. En niet met oordopjes!!!!
Als ze dat flikken, dan riskeren ze echt klappen hoor! En ik meen het ook nog....het verhaal over die Jap in het vliegtuig heb ik al eens ergens gemeld. Maar weet niet meer in welk topic ~O> c_/ .
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Uiteindelijk eh nee, al snel heb ik kunnen wennen aan het slapen in dorms.

Jappies, haha. Die slepen idd een hoop electronica mee en hebben veelal koffers waar "heavy" op staat.
Japanse meiden kunnen trouwens ook flink snurken!
Vrouwendorms, ook zoiets?! Alsof ik uit vrije wil alleen maar met vrouwen op een kamer wil slapen, haha, no way. Geef mij maar een mix!

Ik heb niet te veel fratsen meegemaakt in dorms, maar lampen 's nachts aan doen en dat soort grapjes zijn irritant. Flink lopen sms-en en lachen, grrrr.

Soms slaap ik ook liever boven. Beter dan onder in krakkemikkige stapelbedden... Zeker wanneer ze met z'n 2-en boven je liggen op 1 matrasje.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik loop altijd onwijs te ruften, lijkt me daarom ook klote als je boven slaapt. Komen al die dampen van anderen automatisch omhoog }:| Volgens mij kunnen die Jappies ook goed meuren :D
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Angela82 schreef:Soms slaap ik ook liever boven. Beter dan onder in krakkemikkige stapelbedden... Zeker wanneer ze met z'n 2-en boven je liggen op 1 matrasje.
Als je onder ligt, kun je een trap naar boven geven :D

(En ja, dat doe ik ook.) K heb het tot nu toe 2 keer mee mogen maken.

Je weet dat een dorm rumoerig kan zijn. Daarom kan ik me ook niet zo druk maken als iemand het licht snacht aan doet (kruip je toch gewoon onder je laken/deken). Lawaai is ook niet zo'n probleem voor mij, tot op zekere hoogte. Films kijken en hardop praten vind ik niet kunnen, dat doe je maar in de gemeenschappelijke ruimte.

Maar krikken in een dorm? Nee, dat gaat mij echt te ver. Ik gun een ieder zijn pleziertjes, maar wees wel sociaal, vraag of iedereen mee wil doen, zo niet, dan verplaats je maar naar een prive kamer.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

tijn1980 schreef:Maar krikken in een dorm? Nee, dat gaat mij echt te ver. Ik gun een ieder zijn pleziertjes, maar wees wel sociaal, vraag of iedereen mee wil doen, zo niet, dan verplaats je maar naar een prive kamer.
Ik kan jouw sociale karakter wel waarderen :Y
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Dexter schreef:
tijn1980 schreef:Maar krikken in een dorm? Nee, dat gaat mij echt te ver. Ik gun een ieder zijn pleziertjes, maar wees wel sociaal, vraag of iedereen mee wil doen, zo niet, dan verplaats je maar naar een prive kamer.
Ik kan jouw sociale karakter wel waarderen :Y
_O_
In een ander topic wordt al door iemand aangegeven dat backpackers betere sociale vaardigheden hebben dan reizigers, dus dat zal wel kloppen dan. ^O^
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Huh...je zegt "vraag aan iedereen of ie mee wil doen" :? . En als die dorm nou een vol ligt met (stinkende Koreaanse bv) mannen _O- _O- .
Plaats reactie