Hoeveel dagen krakow ?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
ehouse
Reisexpert

Re: Hoeveel dagen krakow ?

Bericht door ehouse »

Ik heb het artikel gelezen over Nowa Huta met die begeleide tour, dat ziet er zeer interessant uit. Al zal het afhangen van wat mijn kameraden ervan vinden. :p
Ik zal zeker een verslag schrijven. Heb je toevallig ook goede tips ivm uitgaansgelegenheden?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Die tour was geweldig. Wij hadden de goedkoopste maar mochten toch rijden in de lada:) zit normaal in de deluxe. Bij ons vloog de deur er ook bijna uit toen ik de deur open deed waar we niet aan mochten komen haha

Ik zoek de uitgaansstraat voor je op als ik weer thuis ben:) hebben niet echt zwaar gestapt maar herinner me dat daar aantal dans tenten waren. Maar kom ik op terug!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

De straat heet ul szewska. Daar zaten wat jazz café en danstenten
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Terug van een week Krakow en geen moment ons verveeld en dan hebben we Nowa Huta en de fabriek van Schindler of Zakopane nog niet bezocht _O-
Stad heeft me meer dan positief verbaasd. Op voorhand was ik wat bevreesd dat het te toeristisch ging zijn en dat de prijzen dan ook navenant gingen zijn. Niet dus, halve liter bier plus soep en hoofdschotel voor 5 euro. In sommige 'zuip'barren fles vodka plus fris voor 14 euro. :P Qua toeristisch viel ook nog heel goed mee (tis natuurlijk ook niet hoogseizoen en de gebruikelijkse Hollanders waren ook van de partij). Aushwitz was indrukkend en interessant en Wieliczka was ook meer dan de moeite waard. Ook qua geschiedenis heb ik mijn hart kunnen ophalen (aangezien ik nog ooit een vak geschiedenis van Polen heb gestudeerd gaf de legende van de wawel en de Hejnal traditie wat extra duiding). Wie Jagiello was op de zloty van 100 wist ik blijkbaar beter dan de Poolse studente van de hostel.

Wie nog een stukje cultuur van Polen wilt meehebben http://www.youtube.com/watch?v=JvxG3zl_WhU super populair.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Wat leuk om te horen:) nog iets bezocht wat niet in onze info staat? En wat voor accomodatie had je?
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Ik zal komende dagen eens kijken of ik nog aanpassingen kan doen. We verbleven eerst in een hostel (pink panthers) en dan in een apartement (cracow 4seasons apartement). Goedkoop modern en ruim.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

voor uitgaan tips: In die straat Szewska zijn we inderdaad ook veel geweest, veel kelderclubs/cafes en eetgelegendheden. Daarnaast heb je in Swietego Tomasza ook enkele leuke cafétjes (zoals Banja Luka, 4/8zloty, 4zloty voor een biertje van 33cl) Vodka kun je ook in flessen kopen (60zl voor een halve liter plus fles frisdrank of twee schotels eten, met augurken,worstjes,champignons etc..) Er ligt in dezelfde straat ook nog een karaokebar en restaurantjes etc..).
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Die karaokebars...dat is hilarisch. Ik kwam per ongeluk in een of andere death metal bar ter recht. Uit beleefdheid 2 nummers gebleven maar toen zijn we weer weggelopen :P
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Niet dat ik vaak in karaokebars kom, maar ik heb toch nog nooit mensen helemaal zien losgaan terwijl er iemand aan het zingen was _O-
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ehouse, ben je nog gaan rondtouren?

Mag zelf twee gratis tours uit een assortiment kiezen van een organisatie, maar twijfel nog beetje en vroeg me af of Ojcowski de moeite waard is?
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

Nee, we hebben enkel Aushwitz en Wieliczka gedaan en dan natuurlijk Krakow (maar hier ook geen tours en zelfs Nowa Huta nog overgeslagen). Ojowski lijkt me wel leuk, als het weer tenminste goed is.

Welke keuzes heb je nog?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ehouse schreef:Nee, we hebben enkel Aushwitz en Wieliczka gedaan en dan natuurlijk Krakow (maar hier ook geen tours en zelfs Nowa Huta nog overgeslagen). Ojowski lijkt me wel leuk, als het weer tenminste goed is.

Welke keuzes heb je nog?
Een hele waslijst. Ik mag uit alle tours kiezen van deze organisatie. Voor mij zijn iig Wielickza, Auschwitz, Zakopane en alles in Krakow eigenlijk uitgesloten. De meeste dingen heb ik hiervna al gezien en wil iets nieuws rondom kraków wat ik nog niet ken. Tours in Krakow zijn leuk maar ik heb al diverse tours gedaan en zal mezelf ook een dagje moeten vermaken en wilde dan de Free Walking Tour misschien gaan doen door Kazimierz (als die nog is).

Aangezien ik niet hoef te betalen voor de tours, wil ik er ook wat leuks uit halen :P Ga samen met een vriendin en over één tour zijn we al uit. Dat is een tour langs het platteland in de provincie. Daarbij ga je o.a. naar wat dorpjes, een kasteel en een abdij. In die abdij ga je ook eten.

Voor de tweede tour zit ik nu sterk te denken aan een bekend klooster in Czestochowa. In die tour ga je ook naar Ojowski. Dus dan heb je twee vliegen in een klap.
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

menasil schreef:
ehouse schreef:Nee, we hebben enkel Aushwitz en Wieliczka gedaan en dan natuurlijk Krakow (maar hier ook geen tours en zelfs Nowa Huta nog overgeslagen). Ojowski lijkt me wel leuk, als het weer tenminste goed is.

Welke keuzes heb je nog?
Een hele waslijst. Ik mag uit alle tours kiezen van deze organisatie. Voor mij zijn iig Wielickza, Auschwitz, Zakopane en alles in Krakow eigenlijk uitgesloten. De meeste dingen heb ik hiervna al gezien en wil iets nieuws rondom kraków wat ik nog niet ken. Tours in Krakow zijn leuk maar ik heb al diverse tours gedaan en zal mezelf ook een dagje moeten vermaken en wilde dan de Free Walking Tour misschien gaan doen door Kazimierz (als die nog is).

Aangezien ik niet hoef te betalen voor de tours, wil ik er ook wat leuks uit halen :P Ga samen met een vriendin en over één tour zijn we al uit. Dat is een tour langs het platteland in de provincie. Daarbij ga je o.a. naar wat dorpjes, een kasteel en een abdij. In die abdij ga je ook eten.

Voor de tweede tour zit ik nu sterk te denken aan een bekend klooster in Czestochowa. In die tour ga je ook naar Ojowski. Dus dan heb je twee vliegen in een klap.
Czestochowa is in de Poolse geschiedenis wel belangrijk dus dat kan wel interessant. Misschien kan je ook nog Tyniec bezoeken, al heb ik geen idee of dat echt de moeite is.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ehouse schreef:
menasil schreef:

Welke keuzes heb je nog?

Czestochowa is in de Poolse geschiedenis wel belangrijk dus dat kan wel interessant. Misschien kan je ook nog Tyniec bezoeken, al heb ik geen idee of dat echt de moeite is.

Tyniec zit in die plattelandstour. Zag er op de fotos mooi uit. Das de abdij waar we heen gaan.

Jasna Gora in Czestochowa wilde ik in 2011 al heen tijdens m'n grotere rondreis door Polen. Maar ik was niet lekker geworden in Zakopane en ben toen wel naar Krakow gegaan die dag (wilde liever daar niet lekker zijn dan in het regenachtige Zakopane waar je dan weinig kan doen)... Maar Jasna Gora mede gezien de reistijd en weersvoorspelling (regen..) toen uitgesteld. Uiteindelijk in Krakow blijven hangen door twee leuke mensen die ik in m'n hostel ontmoette en daarmee allerlei leuke dingen gedaan waardoor Czestochowa niet meer mogelijk was. Toen wilde ik het op eigen houtje gaan doen, nu ga ik dan georganiseerd. Met wel risico dat je minder tijd hebt maar goed, wil het nu eigenlijk toch wel graag eens zien. En heb al 3 tours met deze organisatie gedaan en dat beviel me altijd prima.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Heb met m'n reismaatje nog overlegd. Zij heeft ook alle tours bekeken en vond Czestochowa ook een goede keuze *O* Nu nog even bepalen op welke dagen we dit willen gaan doen en dan binnenkort eens mailen en mijn prijs innen :) Ben benieuwd hoe het gaat. In november de prijs gewonnen maar heb alle mails nog dus zal wel goed gaan!
Plaats reactie