Wat moet ik mee en wat kan ik eten
Re: Wat moet ik mee en wat kan ik eten
Dat sommige mensen er geen last van hebben heeft volgens mij vooral met je weerstand te maken. Sommige darmen gaan al weigeren bij de eerste bacteriën terwijl een ander daar geen last van heeft. Alle bovenstaande tips werken wel, maar wanneer je er niet tegen kunt ben je toch de pineut.
Reis je veel en ga je af en toe eens de mist in word het uiteindelijk ook steeds minder een probleem omdat j weerstand opbouwd.
Reis je veel en ga je af en toe eens de mist in word het uiteindelijk ook steeds minder een probleem omdat j weerstand opbouwd.
Zoals hierboven reeds gezegd wordt: teveel dingen worden afgeschoven op bacterien. Als ik ijskoude cola drink, krijg ik last van mijn darmen. Heeft helemaal níks met weerstand te maken!Erik schreef:Dat sommige mensen er geen last van hebben heeft volgens mij vooral met je weerstand te maken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
In de tijd dat ik terug in Nederland ben van mijn laatste reis ben ik vaker aan de diarree geweest dan op reis. En ik eet alles en overal. Misschien moet ik wennen aan de Nederlands bacteriën 

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wat je zegt klopt Laosfan. Ik kwam na 1 jaar terug in NL en ik heb wel 3 keer last gehad van ernstige diaree in NL. Terwijl ik het jaar daarvoor in Azie nergens last van had.
Ik bedoelde hier weerstand in de breedste zin van het woord, dus ook hoe je op koud drinken reageert, de zon, temperatuur, weinig slaap etc etc. Dus niet alleen de bacteriën.Jenny schreef:Zoals hierboven reeds gezegd wordt: teveel dingen worden afgeschoven op bacterien. Als ik ijskoude cola drink, krijg ik last van mijn darmen. Heeft helemaal níks met weerstand te maken!
Welke Nederlandse bacteriën.. Alles moet hier zo schoon zijn, volgens mij worden bacteriën hier met uitsterven bedreigd..LaosFan schreef:In de tijd dat ik terug in Nederland ben van mijn laatste reis ben ik vaker aan de diarree geweest dan op reis. En ik eet alles en overal. Misschien moet ik wennen aan de Nederlands bacteriën

Maar het heeft in mijn ogen niet alleen met je weerstand te maken, maar ook met het feit dat de één ergens heftiger op reageert (zoals Jenny op koude cola) dan de ander. Dat is het leuke van het menselijk lichaam, niemand is gelijk! Zo kreeg mijn man -hij met de übersterke maag- Banjul Belly in Gambia, en had ik -zij met de iets minder sterke maag haha- nergens last van.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Reismeis: Verwacht niets, dan is alles wat je krijgt een verrassing. Zoiets?
Moira: de rijst e.d. in Azië waren misschien wel een stabiele factor. In China de eerste keer ook nergens last van in 2,5 maand.

Moira: de rijst e.d. in Azië waren misschien wel een stabiele factor. In China de eerste keer ook nergens last van in 2,5 maand.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Precies ja 

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..