Visum vragen Zuidoost-Azië
Re: Zoveelste Visum/routevraagje ZO-Azië...
Ik zit nu in Bangkok en wil via 1 van de eilanden Koh Samet of Koh Chang naar Cambodja en dan naar Vietnam.
Weten jullie of je je visum voor Vietnam ook in Cambodja kan regelen? En kan dat dan in Siem Reap of in Phnom Penh. Hebben die ook van die bureautjes net zoals in Bangkok?
Hier in Bangkok kan het natuurlijk prima, maar je moet voor het visum aangeven op welke dag je Vietnam binnenkomt. Ik vind het lastig in te schatten hoeveel tijd ik ' nodig' heb voor 1 van de eilanden + Cambodja, dus regel het liever wat later als ik de aankomstdatum wat beter in kan schatten.
Alvast bedankt!
Weten jullie of je je visum voor Vietnam ook in Cambodja kan regelen? En kan dat dan in Siem Reap of in Phnom Penh. Hebben die ook van die bureautjes net zoals in Bangkok?
Hier in Bangkok kan het natuurlijk prima, maar je moet voor het visum aangeven op welke dag je Vietnam binnenkomt. Ik vind het lastig in te schatten hoeveel tijd ik ' nodig' heb voor 1 van de eilanden + Cambodja, dus regel het liever wat later als ik de aankomstdatum wat beter in kan schatten.
Alvast bedankt!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Thanks.
Weet je ook waar je het vietnam visum kan regelen in Laos? Ik las hier ergens op het forum dat het ook bij een reisburotje in Luang Prabang kan, maar dat was een oude reactie.
Weet iemand of dat anno nu nog steeds mogelijk is?
Weet je ook waar je het vietnam visum kan regelen in Laos? Ik las hier ergens op het forum dat het ook bij een reisburotje in Luang Prabang kan, maar dat was een oude reactie.
Weet iemand of dat anno nu nog steeds mogelijk is?
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Visum ZO Azie
Geplaatst in het Thailand forum, maar van toepassing voor heel Zuidoost Azie:
Uit de Travel sectie van Sunday Times van 3 Juni:
"The 10 member states of the Asean confederation say a single visa allowing tourists to visit all 10 countries will be available from 2013. British Nationals currently require separate visas to enter Indonesia, Burma, Cambodia, Laos and Vietnam. The new visa will cover all, plus Brunei, Malaysia, the Philippines, Singapore and Thailand - destinations for which Britons don't require a visa."
Uit de Travel sectie van Sunday Times van 3 Juni:
"The 10 member states of the Asean confederation say a single visa allowing tourists to visit all 10 countries will be available from 2013. British Nationals currently require separate visas to enter Indonesia, Burma, Cambodia, Laos and Vietnam. The new visa will cover all, plus Brunei, Malaysia, the Philippines, Singapore and Thailand - destinations for which Britons don't require a visa."
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum ZO Azie
Dit is niet officieel trouwens, maar er doen al langer geruchten de ronde dat iets dergelijks er aan zit te komen.
Ik ben benieuwd. Als die nieuwe visum de gratis visum-vrije entree in bepaalde vervangt, dan kan dit visum voor sommigen nadelig uitpakken.
Zelf zie ik (o.a.) een verlengd Indonesisch visum voor minder geld wel zitten
Zelf zie ik (o.a.) een verlengd Indonesisch visum voor minder geld wel zitten

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Het zal ook allemaal afhangen van hoeveel dagen je dan krijgt. Als het net als met een Europees visum 90dagen is dan zal dat voor vakantiegangers prima zijn maar voor mensen die nu een lange reis maken te kort.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY