Visa overschrijden in de Verenigde Staten

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
El Niño
Reisexpert

Re: Waarschuwing! Visa overschrijden

Bericht door El Niño »

estelle schreef:Voor de vroege vogels :P Ik was in December 2008 in LA en daar moest ik (en volgensmij iedereen) allebei de handen in de inkt, vingers dan. Raar dat dat bij jullie allemaal niet hoefde. En ik moest ook elk land wat ik ervoor bezocht had opschrijven en opnoemen. En toen we doorlvogen naar Mexico waren wij de gelukkigen die als koeien voor de slachtbank in een soort ijzeren en glazen omheining moesten wachten tot we met handschoentjes gecheckt konden worden op drugs. Daar sta je dan tussen de rijen mensen in een glazen hok en niemand die je komt helpen, terwijl je al zowat te laat bent voor je vlucht. Zullen die hollanders wel weer zijn :P
Wel hoor. Meerdere keren zelfs. Ik zei een keer dat ze mijn vingerafdrukken die keer daarvoor ook al afgenomen hadden, maar ze schijnen het gewoon elke keer opnieuw te doen. Bolletje zat volgens mij gewoon te stoken, door te beweren dat zij dat niet hoefde _O-
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

Ben afgelopen mei in Canada geweest en "even"de grens over met de USA. 12 dollar omdat je iemand wil bezoeken die net over de grens woont en 2x 2 uur wachten.
Verder: vingerafdrukken op de scanplaat, geen inkt meer, en een irisscan.... Ach, als ze dat graag willen, prima hoor. Liedf lachen naar het vogeltje, als je maar niet gaat flirten, hihi.

Enne, ik wil niet heel vervelend doen, maar in Nederland komen je vingerafdrukken ook in een database, voor de nieuwe paspoorten! Wil je dat voor zijn, dan kun je volgens mij in oktober je paspoort nog verlengen zonder vingerafdrukken...
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

nini333 schreef:Ben afgelopen mei in Canada geweest en "even"de grens over met de USA. 12 dollar omdat je iemand wil bezoeken die net over de grens woont en 2x 2 uur wachten.
12 dollar? Waar was dat dan voor? Of heb ik even iets gemist?

Ook het 2x2 uur wachten vind ik toch wel extreem. Afgelopen zomer vanuit Vancouver naar Canada kostte ons misschien drie kwartier, en eerder al de andere kant op, met de boot Victoria binnen komend, koste ons een half uur inclusief het van de boot af komen (we stonden niet erg gunstig) en nog een vage extra "controle" (nog een keer dezelfde vragen beantwoorden, maar dan niet meer met de auto in de rij).
Plaats reactie