kan backpacken in Kenia/Tanzania

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
El Niño
Reisexpert

Re: kan backpacken in Kenia/Tanzania

Bericht door El Niño »

Ja, het kan natuurlijk wel. Ik heb ergens gelezen dat hij technisch niet moeilijk is. De Huayna zou best eens ietsje moeilijker gevaarlijker kunnen zijn. Mijn punt is meer het risico op hoogteziekte. Als je op de Kili van 0m naar 3500m klimt in 2 dagen ofzo en daar dan nog een dagje blijft, dan ben je toch echt minder goed geacclimatiseerd dan als je de Huayna doet. Ik had al 3 weken boven de 3000 meter gezeten (Cusco, Copacabana, La Paz). En toch heb ik het niet gedaan.....was niet helemaal fit en verkouden (de overnachting op 5200m keek ik trouwens ook niet echt naar uit ;) ).

Je weet het he: als je van 0 in 1 keer naar 8000 meter gaat, dan ga je zeker dood ;) . Goed geacclimatiseerd van 3000 naar 6000 is dus minder link dan matig geacclimatiseerd van 3000 naar 6000. In het 1e geval heb je nl gewoon meer rode bloedlichaampjes aangemaakt.
zus

Bericht door zus »

Wij zijn in oktober 2005 23 dagen door Kenia getrokken. Dit was wel via de reisorganisatie Joker. We hadden een gids mee die gemiddeld zo'n 2x per jaar naar Kenia reisde en die kende dus wel de manier van reizen.
We hebben veel zaken gezien en zijn op veel plaatsen geweest die volgens mij niet mogelijk zouden geweest zijn, mochten we alleen gereisd hebben.
Het is een prachtig land, maar heel arm en je kunt dus niets gedaan krijgen zonder ervoor te betalen. En het is niet omdat ze 'ja' zeggen, dat ze ook 'ja' zullen uitvoeren... Al is het wel zo dat de mensen buiten de steden aangenamer zijn om mee om te gaan.
Qua logement hebben wij een paar nachten verbleven bij Europese missionarissen die daar op missie waren en voor de overige nachten in 'hotelletjes', als is het begrip daar heel ruim. Vooral het water in de badkamer is nogal wispelturig. Al moeten we eerlijk zijn en meegeven dat we nergens ongedierte gevonden hebben.
We zijn van plan om ooit nog eens terug te gaan, maar we zijn er nog niet uit of we alleen zouden reizen of weer in groep.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kijk naar de prijs.. dit is toch raar van KLM? Iemand ervaring hiermee, zou je gewoon die vlucht kunnen boeken en dan pas in amsterdam instappen?

Prijs
Volwassenen 629 + 280 tax = EUR 909
Amsterdam Nairobi KL 565 23/10 10:15 19:05 snelste verbinding
Nairobi Amsterdam KL 4140 13/11 09:00 16:50

of
Volwassenen 266 + 247 tax = EUR 513

Londen Heathrow Amsterdam KL 1000 23/10 06:30 08:55
Amsterdam Nairobi KL 565 23/10 10:15 19:05

Nairobi Amsterdam KL 4140 13/11 09:00 16:50
Amsterdam Londen Heathrow KL 1033 13/11 20:25 20:50
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Pas op! Hier is laatst iets over in het nieuws geweest, weet alleen niet meer precies in welke programma enzo. Mensen hadden ook zoiets geboekt met een Dusseldorf-Amsterdam vlucht. Volgens mij ook KLM. Maar konden in Adam niet meer mee, omdat de KLM de hele handel geschrapt had omdat ze niet in Dusseldorf ingestapt waren......

Reactie was geloof ik iets in de richting: dat doen we expres, omdat het niet de bedoeling is dat het Adam tarief zo laag is...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

klopt Erikb
was idd in het nieuws...staat hier ook nog ergens in het archief maar ik heb geen tijd om te zoeken.
Dit gebeurd heel veel. En is ook DE reden dat je verder moet kijken dan de nederlandse grens

KLM heeft al een enorme naambekendheid en een schare "fans" onder het nederlandse publiek dus hier hoeven ze niet meer zo te stunten om hun stoelen vol te krijgen maar bijvoorbeel din Engeland wel
Vandaar deze mooie prijzen. Je mag niet op een andere plek instappen dan vanwaar je vlucht officieel start!!!
Daar was toen dat nieuws bericht over omdat mensen al hun geld kwijt waren omdat ze dachten wel op de andere plek in te kunnen stappen.
Maar die luchtvaartmaatschappij had de stoelen gewoon doorverkocht omdat de klant niet op was komen dagen.

gewoon een easyjetje naar londen nemen en lekker veel besparen!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb de Kili gezien vanuit een klein vliegtuigje (in Kenia), maar niet beklommen.
Wat betreft hoogteziekte: gewoon een dagje extra aclimatiseren.
Als ze zeggen dat de tocht 6 dagen duurt, sta er op het in 7 dagen te doen.
't Zou toch zonde zijn als je de top niet haalt gewoon omdat je niet bereid bent je gids/drager een dagje extra te betalen.
Zo ver ik weet (ergens gelezen) is de georganiseerde klim niet goedkoop. En ik weet niet of het individueel kan of mag.
Zou ik wel graag willen weten, aangezien Tanzania ook ergens op mijn 'lijstje' staat.
En ook of je de parken met je 4x4 in mag zonder gids?
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

kohraya schreef:Zou ik wel graag willen weten, aangezien Tanzania ook ergens op mijn 'lijstje' staat.
En ook of je de parken met je 4x4 in mag zonder gids?
Ik ben een paar jaar geleden met een groepsreis naar Kenia & Tanzania geweest. Van onze gids en chauffeur hoorde ik dat je zonder gids de Ngorogorokrater (of hoe heet dat ding...) en Serengeti sowiezo niet in komt. Ik weet ook niet of je Serengeti wel in moet willen zonder gids hoor, maar dat terzijde. Het is nogal een groot park waarin je naar mijn idee makkelijk verdwaalt.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het lijkt me logisch dat je dat soort parken niet in mag zonder gids. Als zo'n big 5 beest aggressief begint te doen (of je op z'n minst in z'n confort zone komt), dan moet je wel iemand hebben die weet wat hij doet.

Maar zulke gidsen kun je ook locaal regelen lijkt mij.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Prijzen zijn inderdaad pittig 1000 dollar voor een 6 daagse kili tour (is incl 1 dag acl), en ongeveer 130-150 dollar per dag budget safari...

Maar ja je gaat maar 1 keer op huwelijksreis, en als je eenmaal kotters hebt dan ga je ook echt geen bergen meer beklimmen voorlopig.. of te wel we denken er nog ff goed over na.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Da's een beetje no-done he, om in dit forum te speculeren over toekomstige koters. Ouwe lullen als ome Erik, bolletje, hebben ze niet, en Kohraya heeft ze er uiteindelijk bijgekregen in een package-deal _O- .
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Tja ... chips happens ... *_*
Maar wat betreft de parken ingaan zonder gids: In Namibië, Botswana e.d. is dat dus geen probleem.
Je mag enkel niet wild camperen in de parken, dus alleen op de voorziene campings.
Met de huur van de 4x4, de brandstof, entree's, campings, eten en andere uitspattingen inbegrepen, kwamen wij ook aan een budget van +- 150€. Maar dat was wel voor ons twee en niet per persoon.
bolletjeom
Reisexpert

In Zuid afrika mag je ook een aantal parken in zonder gids. Maar ik moet zeggen dat ik het over het algemeen de investering meer dan waard vind. Die keren dat ik op eigen gelegenheid de parken in ben geweest hebt ik gewoon heeeeeel veel minder gezien dan met een gids erbij.

Meerdere redenen:
De auto was lager dan het hoge gras...das niet handig
de weg was te slecht voor de jeep die wij bij ons hadden
We hadden geen goede kaart en wisten dus van een aantal zandpaden niet waar die ons zouden brengen
Wij weten niet dat de geur van ui een teken is dat er wilde honden in de buurt zijn
Wij weten niet in welke boom een bepaald dier al zijn hele leven graag ligt en we weten ook niet in welke poel er gister neushoorns gespot zijn

Een gids is zijn geld over het algemeen driedubbelendwars waard!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

ErikB schreef:Da's een beetje no-done he, om in dit forum te speculeren over toekomstige koters. Ouwe lullen als ome Erik, bolletje, hebben ze niet, en Kohraya heeft ze er uiteindelijk bijgekregen in een package-deal _O- .
Ja maar iemand moet toch ooit de "alles over" "backpacken met baby" schrijven 8-)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nou, eh...wat is de doelgroep ook alweer O-)
bolletjeom
Reisexpert

de site word een stukje ouder, wij worden een stukje ouder...ATG groeit gewoon met ons mee!
Kom maar op met die "Alles Over" tekst!!! (over een jaartje of wat)
Plaats reactie