Ik woon in Oirschot.bolletjeom schreef:welk dorp is dat dan?
zaltbommel is ook mooi. Woudrichem ook.
De Loosdrechtse plassen, de vinkeveense plassen. Ankeveen.
De oostvaardersplassen
De beemster is een pracht streek. Graft en de Rijp zijn plaatjes van dorpjes.
Maastricht is een mooie stad.
Nou, en dan stop ik nu... maar ik denk dat een toerist met een maand de tijd echt wel zijn tijd vol zou kunnen maken
De mooie dingen van Nederland......en Belgie
Re: De mooie dingen van Nederland
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
klapschaatsen zijn alleen maar in je nadeel op natuurijsErikB schreef:Deze jongen is geen Globeskater, maar heeft tot z'n 17e ook wedstrijden gereden (hadden jullie niet gedacht he, haha). Schaatsen stuk, maar nieuwe gekocht en na gekrabbel (zeker 10 jaar niet geschaatst!) gaat het weer best lekker! Helaas gaan de jaren wel tellen: kan die marathonrijders wel voorbij knallen, maar ze hebben me in no-time toch weer achterhaald. Een excuus: zij hebben klapschaatsen en ik niet (ja, eh, 300/400 Euro vind ik teveel voor die 1,5 keer schaatsen
).

Ik heb tijdens de natuurijsperiode super veel geschaatsd en toen nederland ook eens op de foto gezet, de mooiste foto's staan daarvan op mijn weblog

schaatsen op natuurijs blijft toch het mooiste wat er is.... het meeste heb ik geschaatst in de weerribben en op de meren rond Giethoorn, dit is toch echt wel mij favo stuk Nederland.. ben aan het einde van de periode ook in de alblasserwaard geweest maar op Kinderdijk na vond ik dat lang niet zo mooi als de weerribben en omgeving!
Was trouwens nooit bij Kinderdijk geweest, maar dat is ook echt wel de moeite waard!
wat ik als ik langere tijd in buitenland ben ook echt mis is een frikandel speciaal... als ik in NL ben eet ik het nauwelijks maar in buitenland kwel ik mijzelf lekker met de gedachte aan zo'n heerlijke frikandel speciaal!
- bolletjeom
- Reisexpert
Nederland is zo plat als een pannekoek!
Overal te wereld weten de mensen je dit te vertellen omdat ze dat van Nederlandse toeristen hebben gehoord. En ik beaam dat altijd. En denk dan...nou we hebben wel een paar heuvels.
Gister Top Gear met een test in Nederland. Toen kwam er een grapje dat het lastig was om iets te zeggen over het weggedrag van de auto in de bergen....want tja...ze waren in Nederland
en toen bedacht ik: Het IS ook echt wel heel uitzonderlijk dat we niet eens een fatsoenlijke heuvel hebben! Kan iemand een lande bedenken dat net zo plat is als Nederland?
Overal te wereld weten de mensen je dit te vertellen omdat ze dat van Nederlandse toeristen hebben gehoord. En ik beaam dat altijd. En denk dan...nou we hebben wel een paar heuvels.
Gister Top Gear met een test in Nederland. Toen kwam er een grapje dat het lastig was om iets te zeggen over het weggedrag van de auto in de bergen....want tja...ze waren in Nederland
en toen bedacht ik: Het IS ook echt wel heel uitzonderlijk dat we niet eens een fatsoenlijke heuvel hebben! Kan iemand een lande bedenken dat net zo plat is als Nederland?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Kom net terug van een concert in het centrum van Amsterdam... en die stad, 's avonds, met alle lichtjes op de grachten... Wauw. Ben blij weer thuis te zijn!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Daar ben ik het mee eens! Op de een of andere manier kijk in al al m'n gereis nu anders naar Amsterdam. Ik stel me dan voor dat je als backpacker naar Adam komt.....en dat moet fantastisch zijn! Een tochtje met de tram door Adam enzo. Adam is echt veel mooier dan eh, pak em beet Buenos Aires (ik ben dus geen Adammer, en voor AZ en niet Ajax he
).
Het platte in NL vind ik weer niet mooi! Als ik op de A9 rijd en dan over die eindeloze weilanden kijk.....dat verveelt toch snel hoor! Ik maakte trouwens wel eens grapjes hierover met locals. Dat we toch echt een berg van 300 meter hoog hebben. En eigenlijk is dat nauwelijks NL....limburg en dan ook nog eens op het 3-landenpunt!

Het platte in NL vind ik weer niet mooi! Als ik op de A9 rijd en dan over die eindeloze weilanden kijk.....dat verveelt toch snel hoor! Ik maakte trouwens wel eens grapjes hierover met locals. Dat we toch echt een berg van 300 meter hoog hebben. En eigenlijk is dat nauwelijks NL....limburg en dan ook nog eens op het 3-landenpunt!
- bolletjeom
- Reisexpert
ik klaag tegen locals altijd dat ik vroeger "de berg" op moest fietsen naar school.
In amersfoort heet die bult ook echt zo. Utrechtse heuvelrug....weet je.
Er staat zelfs een bord dat waarschuwt voor de hellingsgraad ?!?!?
Wel heel leuk als je naar huis fietst. Plat op je stuur liggen. voeten van de trappers en heeeeel hard gaan. En dan vloeken als het stoplicht onder aan de berg op rood staat en je alle snelheid weer kwijt bent omdat je moet remmen
Amsterdam ga ik idd ook steeds mooier vinden!
In amersfoort heet die bult ook echt zo. Utrechtse heuvelrug....weet je.
Er staat zelfs een bord dat waarschuwt voor de hellingsgraad ?!?!?
Wel heel leuk als je naar huis fietst. Plat op je stuur liggen. voeten van de trappers en heeeeel hard gaan. En dan vloeken als het stoplicht onder aan de berg op rood staat en je alle snelheid weer kwijt bent omdat je moet remmen

Amsterdam ga ik idd ook steeds mooier vinden!
Amsterdam is fantastisch, jammer alleen dat er geen Amsterdammers meer wonen.Nienke Krook schreef:Kom net terug van een concert in het centrum van Amsterdam... en die stad, 's avonds, met alle lichtjes op de grachten... Wauw. Ben blij weer thuis te zijn!
- bolletjeom
- Reisexpert
een Droger hebben!!! is fantastisch aan (in) Nederland (zijn).
Met je koude handen in de berg warm wasgoed...hmmmm...heerlijk. En het kan dan zo de kast in! Wat een luxe!
Met je koude handen in de berg warm wasgoed...hmmmm...heerlijk. En het kan dan zo de kast in! Wat een luxe!
Maar toch het allermooiste: in de supermarkt een enorm pak WC-papier scoren tegen halve prijs. 32 rollen, geweldig! Ome Erik kan weer een tijdje vooruit!
Een echte reiziger die in NL spaart voor zn volgende reisje die poept toch gewoon bij de baas? Kost niks, sterker nog, je wordt er ook nog voor betaaldErikB schreef:Maar toch het allermooiste: in de supermarkt een enorm pak WC-papier scoren tegen halve prijs. 32 rollen, geweldig! Ome Erik kan weer een tijdje vooruit!

- jmksprangers
- Reisexpert
- Contacteer:
Volgens mij is Denemarken net zo plat als Nederland.bolletjeom schreef:Nederland is zo plat als een pannekoek!
Oh ja ik woon in Drunen. Wij hebben de Drunense Duinen ook erg mooi en uniek. Ik quote "Het levende stuifzandencomplex in het centrale gedeelte van het gebied behoort tot de meest uitgestrekte van Europa"
Voor meer info check:http://www.nationaalpark.nl/ldd/
- bolletjeom
- Reisexpert
Met denemarken heb je en punt!
over duinen en zandverstuivingen gesproken.
De soester duinen zijn ook prachtig.
Ik kom al mijn hele leven in de bossen (paarden gehad..dan krijg je dat)
en de duinen beginnen flink dicht te groeien en het moerasgebied in bos en duin gebied "Den Treek" is ook allang opgedroogd.
Het is een waterwin gebied en we gebruiken met z'n alle meer water dan goed is. Er is hier nogal wat ophef over van het hele natuurgebied is aan het verdrogen en verzanden.
over duinen en zandverstuivingen gesproken.
De soester duinen zijn ook prachtig.
Ik kom al mijn hele leven in de bossen (paarden gehad..dan krijg je dat)
en de duinen beginnen flink dicht te groeien en het moerasgebied in bos en duin gebied "Den Treek" is ook allang opgedroogd.
Het is een waterwin gebied en we gebruiken met z'n alle meer water dan goed is. Er is hier nogal wat ophef over van het hele natuurgebied is aan het verdrogen en verzanden.
Zekers, weegt niks! En in landen als Azie of Egypte waar je lekker aan de schijterij kan is het geen overbodige luxe >:)ErikB schreef:. Maar het blijft een goeie deal! Je kunt altijd je backpack nog afladen met dat mooie spul
Of een plastic tas afgeladen met WC-rollen meenemen. Lekker zacht, en zit veel lekkerder dan met je reet op zo'n houten bankje in het park! En daarna kun je ze evengoed nog gebruiken/opmaken. Mooi spul man!