Geld in Laos/Cambodja en Thailand
Re: Geld in Laos/Cambodja en Thailand
Kan men met baht in Laos cambodja en vietnam betalen?
Waar is het best geld af te halen , in de vlieghaven?
grtjes
Waar is het best geld af te halen , in de vlieghaven?
grtjes
Je vraag in 1 post zetten is makkelijker voor mensen die willen antwoordenmaryjane schreef:hello,
Een pinpas is da gewoon visacard of een bankkaart?
Is het belangerijk dat je dollars bij je hebt, zoja, hoeveel raad je aan?
Ik ga voor 3 maand reizen, eerst laos, dan vietnam dan cambodja. Kan men dat geld vanuit de muur in Laos ook
in vietnam gebruiken en in camodja?
vriendelijke groeten fiona

Een pinpas is een bankkaart.
Ik zou een paar honderd dollar meenemen. Maar dat is persoonlijk. Een paar honderd op zak is nog te doen. Ga niet met al teveel rondlopen...
Laotiaanse Kip zijn buiten Laos waardeloos en niet te gebruiken. Ook niet in Thailand, Vietnam en Cambodja. Heel misschien net over de grens maar daarbuiten lijkt het me niet.
Met Baht kun je op veel plaatsen in Laos ook betalen maar Laotiaanse Kip zijn makkelijker. Ik weet niet of het bruikbaar is in Cambodja en Vietnam en heb dat nooit geprobeerd. In Vietnam lijkt het me minder gangbaar.
Geld wisselen kan op vliegvelden meestal wel. In Laos kun je op Wattay Airport (Vientiane) wisselen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- bolletjeom
- Reisexpert
een pinpas is een pas met een pincode. je gewone bankpas. een visacard is een creditcard. En dan zijn er nog bankpassen waar een creditcard aan gekoppelt is.,
Ik bedoelde de normale bankpas met pincode.
3 landen en 3 verschillende valuta die je niet bij de buren kunt gebruiken! Dollars kun je wel kwijt in alle 3 de landen (vietnam, cambodja en laos...niet thailand) maar dit is absoluut geen voordelige keuze. Met thaise Baht kun je in Laos ook betalen maar hier heb je alleen iets aan als je voor de tijd in thailand was en nog wat over hebt.
Ik heb altijd $200 bij me voor het geval dat ik nergens kan pinnen. En eigenlijk gebeurt me dat nooit. Maar je moet wel goed plannen en tijdig op zoek gaan naar een pinautomaat
Ik bedoelde de normale bankpas met pincode.
3 landen en 3 verschillende valuta die je niet bij de buren kunt gebruiken! Dollars kun je wel kwijt in alle 3 de landen (vietnam, cambodja en laos...niet thailand) maar dit is absoluut geen voordelige keuze. Met thaise Baht kun je in Laos ook betalen maar hier heb je alleen iets aan als je voor de tijd in thailand was en nog wat over hebt.
Ik heb altijd $200 bij me voor het geval dat ik nergens kan pinnen. En eigenlijk gebeurt me dat nooit. Maar je moet wel goed plannen en tijdig op zoek gaan naar een pinautomaat
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Luang Prabang: pinnen met bankpas of niet? / pinnen in Thailand
De situatie eind 2010 is als volgt: bij de meeste automaten kun je in Luang Prabang niet met de in NL gebruikelijke bankpas pinnen, oftewel met het 'Maestro' systeem. Als je het probeert, geven vrijwel alle ATM's aan dat ze geen gelduitgifte kunnen doen. Navraag bij een bank ter plekke leert dat dit inderdaad zo is. Gebruik je bij dezelfde automaat je Mastercard (in mijn geval: Rabocard), dan krijg je wel geld. Dit kost bij de Rabobank E4,50 plus 1,5% koersopslag. Bij de meeste ATM's krijg je er niet meer uit dan 1.000.000 kip oftewel E100. Dus dan kost de geldopname je ca. E6,00. Dat lijkt veel maar als je met een buitenlandse pinpas geld opneemt, berekent de Laotiaanse bank een transactiefee van 20.000 kip oftewel E2,00. Mijn advies: neem in ieder geval een creditcard mee waarmee je kunt pinnen (bij voorkeur Mastercard want Visa wordt ook niet bij alle ATM's geaccepteerd) en neem 'noodcontanten' mee naar Laos. Beste zijn Amerikaanse dollars en/of Thaise baht. Daar kun je buiten de grote centra n.l. ook als betaalmiddel mee uit de voeten, in tegenstelling tot euros.
Pinnen in Thailand: zelfs in het kleinste gehucht kan het. Sinds enige tijd echter bij alle automaten een transactiefee van 150 baht oftewel ca. E. 3,75
De situatie eind 2010 is als volgt: bij de meeste automaten kun je in Luang Prabang niet met de in NL gebruikelijke bankpas pinnen, oftewel met het 'Maestro' systeem. Als je het probeert, geven vrijwel alle ATM's aan dat ze geen gelduitgifte kunnen doen. Navraag bij een bank ter plekke leert dat dit inderdaad zo is. Gebruik je bij dezelfde automaat je Mastercard (in mijn geval: Rabocard), dan krijg je wel geld. Dit kost bij de Rabobank E4,50 plus 1,5% koersopslag. Bij de meeste ATM's krijg je er niet meer uit dan 1.000.000 kip oftewel E100. Dus dan kost de geldopname je ca. E6,00. Dat lijkt veel maar als je met een buitenlandse pinpas geld opneemt, berekent de Laotiaanse bank een transactiefee van 20.000 kip oftewel E2,00. Mijn advies: neem in ieder geval een creditcard mee waarmee je kunt pinnen (bij voorkeur Mastercard want Visa wordt ook niet bij alle ATM's geaccepteerd) en neem 'noodcontanten' mee naar Laos. Beste zijn Amerikaanse dollars en/of Thaise baht. Daar kun je buiten de grote centra n.l. ook als betaalmiddel mee uit de voeten, in tegenstelling tot euros.
Pinnen in Thailand: zelfs in het kleinste gehucht kan het. Sinds enige tijd echter bij alle automaten een transactiefee van 150 baht oftewel ca. E. 3,75