Slaap jij goed op reis?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Slaap jij goed op reis?

Bericht door Tikva »

Ik kan bijna altijd prima slapen, als ik ’s nachts al wakker word slaap ik daarna gewoon rustig door. In een auto of een bus doezel ik ook zo weg. Oordopjes heb ik wel vaak in. Alleen wanneer ik na 6 uur wakkeer word ben ik ook echt wakker en kan ik niet meer slapen.

Toch heb ook ik natuurlijk wel eens een keer niet kunnen slapen. Het allerallerallerallerergst was in Ko Chang - Thailand door de kikkers… die stomme kikkers de hele nacht door maar keihard kwakken om een vrouwtje aan te trekken. Zelf door mijn oordopjes en mijn muziek op keihard hoorde je het nog steeds. Stomste dat ze overdag natuurlijk wel stil waren.

Moeite met in slaap vallen heb ik ook als een kamer echt heel vies is want dan ben ik bang in mijn slaap per ongeluk iets aan te raken. Heb ook wel eens een dorm gehad waar ik om 23:00 vroeg of ze het licht uit wou doen (iedereen lag in bed behalve 1 meisje) en dat ze toen 2 uur later nog steeds niet had gedaan. De hele constante tijd zat dat stomme kind te skypen… echt ga ergens anders babbelen met je mama en niet in de dorm. Toen de volgende ochtend ging haar wekker ook nog om 5:00, vraagt iemand anders hoe laat is het.. zegt ze oooops ik ben nog op tokyo time heb mijn wekker niet verzet. En toen ging ze dus weer naar bed en op haar laptop bezig… echt ik wou haar wurgen!

En tot slot als je weet dat je om 4:00 ofzo op moet staan dat je dan constant wakker schrikt en denkt help is het al 4:00 (maar dat heb ik in Nederland ook)
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Heb ook wel eens een dorm gehad waar ik om 23:00 vroeg of ze het licht uit wou doen (iedereen lag in bed behalve 1 meisje) en dat ze toen 2 uur later nog steeds niet had gedaan. De hele constante tijd zat dat stomme kind te skypen… echt ga ergens anders babbelen met je mama en niet in de dorm. Toen de volgende ochtend ging haar wekker ook nog om 5:00, vraagt iemand anders hoe laat is het.. zegt ze oooops ik ben nog op tokyo time heb mijn wekker niet verzet. En toen ging ze dus weer naar bed en op haar laptop bezig… echt ik wou haar wurgen!
Gek dat je dat niet gedaan hebt....dit is toch echt het toppunt! Wie gaat er nou midden in de nacht in een dorm zitten skypen (zelfs in een internetcafe vind ik dat irritant!)! Ik zou in staat zijn geweest om die laptop het raam uit te gooien denk ik :W Waar kwam dat mens vandaan als ik vragen mag?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

laten we het over dorms niet hebben :X
Wat sommige mensen daar uitspoken 0_0

Ik snap dat de jeugd van tegenwoordig een grote lopende communicatiezuil is (jaja, ik ben oud) maar blijf alsjeblieft thuis als je niet zonder contact met al je vrienden kan !!! :%

Lig ik te proberen te slapen in een dorm in Singapore. Ligt er verder op iemand een SMS oorlog te voeren. En dan niet dat ding op trillen zetten ofzo maar gewoon met geluid. En weet je hoeveel licht er komt van zo'n klein lullig schermpje ?!?!?
Ik kan dus heel goed slapen met licht aan. Leg gewoon een t-shirt op mijn ogen en klaar. Dat is stilstaand licht. Maar iemand die in het pikkedonker met zijn mobieltje heen een weer zwaait wekt, door mijn gesloten oogleden heen, heel wat irritatie op.

Las vegas. ik en een kamergenoot komen om 16.00 de kamer op en er liggen 2 nieuwe dames te slapen. OK, gek tijdstip maar goed. Wij doen zo stil mogelijk. Pakken wat we nodig hebben en gaan zo snel mogelijk de kamer weer af.
4.00 volgende ochtend. De moeder en dochter staan op.....en beginnen met elkaar te praten!!!! op normale toon. Ze gebruiken allebei de badkamer die aan de kamer vastzit incl de fohn voor een uur en ze praten zelfs door de gesloten deur naar elkaar.

Echt...sommige mensen weet niet hoeveel geluk ze hebben dat ik een goed getrainde beheersing heb
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Nog erger: als ze die toetstoontjes aan laten staan! Dus: bij elke letter een bliep....

Aardige inleiding naar het lompste dat ik ooit op reis gedaan heb, haha. Zat in het vliegtuig van Las Vegas naar Minneanapolis ofzo (voor werk, niet backpacken). Een of andere ranzige Jap zat de hele tijd te klooien op zo'n spelletjes ding (bliep, bliep...). Die eikel zat ook nog in de rugleuning van zijn stoel te trappen (met z'n knieen ofzo). Ik heb hem echt 3 keer gewaarschuwd, maar hij ging gewoon door.....Niet zo slim: ik zorgde ervoor dat ik eerder in het gangpad stond dan hij, en terwijl ik me omdraaide om mijn handbagage te pakken heb ik hem stiekum (wou niet dat iemand het zag ;) ) een gemene trap met de punt van m'n schoen tegen z'n schenen gegeven. Hij wist niet hoe snel hij het vliegtuig uit moest komen, haha. Moet er nog steeds om lachen als ik eraan terugdenk, hehe.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Een (slaap)topic van één dag oud, en al 2 pagina's verder???
Het lijkt wel alsof jullie op reis meer slapen dan iets anders *_*

Persoonlijk heb ik geen last om ergens de slaap te vatten. Behalve zittend! Maar overdag moet ik dan weer zittend tegen de slaap vechten omdat ik niet wil dat ze m'n rugzak jatten op de bus.
Ik heb thuis zo'n een ongeregeld leven, zodat ik altijd en overal in slaap kan vallen ... of net héél lang kan wakker blijven.
Blijkbaar blijft dat ook hangen op reis. Ik kan me dus geen slechte slaapervaringen herinneren. Maar ik herinner me wel vaag dat mijn vrouw in babydoll ergens ging reklameren omdat zij niet kon slapen. Héél vaag ... :Z

Ps: ik las onlangs van iemand die haar/zijn matras op de grond legde omdat die zo slecht was. Heb ik ook wel eens gedaan.
Kwestie om nóg beter te slapen ;)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Al veel reacties. Leuk om te zien (leuker dan een topic openen waarop bijvoorbeeld geen reacties komen) :)

In een bus of trein slaap ik vaak erg snel. Dan vallen mijn ogen constant dicht. Ook als ik wil genieten van het uitzicht o.i.d. heb ik dit soms.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

herkenbaar Laosfan. De bus hoeft zich maar in beweging te zetten en mijn ogen vallen dicht. Ook als ik wakker wil blijven omdat ik de halte niet wil missen, het uitzicht niet wil missen of omdat ik mijn tas niet wil missen 8-)
zit je daar suf te knikkebollen.

tja, het is net als in de wieg liggen he ;) schommeldeschommel
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Als ik ergens ben waar het vreemd is slaap ik over het algemeen korter/slechter dan normaal. Naja ik slaap over het algemeen altijd wel best kort/slecht omdat ik best vaak last heb van insomnia. :P Maar er is een keerzijde hieraan, als het koud is of als ik in de buitenlucht ben slaap ik als een roosje. Apart toch wel... :@
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

leuk dit onderwerp.
sinds dat ik terug ben van me eerste reis slaap ik meer dan daarvoor en vind het aardig iritant.
val nu ook tijdens lange ritten inslaap terwijl ik vroeger wakker bleef.
het is nu zelfs zo als ik s avonds laat een film of tv kijk dat ik op denduur in slaap val omdat ik niks doe grrr.
maar goed moet er maar mee leren leven. verder qua slapen ik slaap overal. soms word ik wakker maar draai me om en meestal slaap ik zo weer verder. wat voor matras maakt me niet uit, vind het alleen iri als ik voor langere tijd op een slechte matras moet slapen. voordeel van slechte matras is dat ik niet zo lang slaap dan.
o ja en geluid van buitens huis ach lig er snachts niet wakker van ben alleen s ochtends iets vroeger wakker en dat geeft me meer tijd om dingen te doen.
in vliegtuig slaap ik niet echt dommel alleen wat en vind dat wel vervelend als ik lange vluchten heb en dan s ochtends vroeg aankom want dan kan ik niet direct naar bed omdat ik op adreline leef waardoor ik niet kan slapen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Annika
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Annika »

Ja, ik ga over een maand op mijn eerste reis naar z-o azie en ik ben wel bang voor wat slaapproblemen. Vooral omdat ik nogal snel last van mijn rug heb, en dan voornamelijk door slechte matrassen. Bij mn moeder slaap ik op een matras met zo'n kuiltje en dan lig ik meteen de halve nacht wakker van een zere rug. Ik ben dus bang dat het daar nogal wat paracetamol slikken wordt om een goede nachtrust te krijgen. Maar je moet er wat voor over hebben h'e :P
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Matras op de grond ligt beter dan een kuiltje, Annika, probeer maar uit! :P

Mijn huidige bedje in Leeds ligt mogelijk lekkerder dan mijn bedje thuis in Utrecht :z :Z :z
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

ja!! die kom je ook wel eens tegen....bedden die lekkerder liggen dan die je thuis hebt.
Mijn laatste bed in Laos was eindelijk met een normaal matras en een heel dik dekbed (het was koud). Wat heb ik lekker geslapen!
Ook in Eceabat (Turkije) een heerlijke boxspring met super dekbed. Dat zijn de leuke verrassingen
Nadeel is dat je er dan het liefst in blijft liggen terwijl er zo veel te zien en doen is -O-
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: Nadeel is dat je er dan het liefst in blijft liggen terwijl er zo veel te zien en doen is -O-
Te zien en te doen... ?!?! Momenteel alleen maar werk ;(

(Maar ik ga dit weekend naar Schotland.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

weet je wat ik ook vervelend vind is dat alles zo klam en viezig is incl de dekens dat je er liever niet in gaat liggen, maar als het heel vochtig in de bergen is hoort dat er nou eenmaal bij maar prettig is het niet..
Annika
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Annika »

Jenny schreef:Matras op de grond ligt beter dan een kuiltje, Annika, probeer maar uit! :P
Heb ik inderdaad geprobeerd, maar heeft tot nu toe niet zo geholpen. Het ligt echt aan het matras en niet aan het bed zelf, dus draai ik het matras maar elke dag om, dat werkt nog een beetje :P

Straks op reis zal ik idd het slapen met het matras op de grond eens proberen, altijd mooi meegenomen als het helpt :)
Plaats reactie