Tips voor goedkope Citytrip Londen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Weekend Londen & musical aldaar

Bericht door Rebec »

Bij de dungeon is dat ook zo! Alleen is het heel de tijd griezelen! Het duistere verleden van London! Ik ben ook voor heks uitgemaakt.. Volgens mij zit zo'n courtyard bij al die griezeldingen. Bij de dungeons heb je die in elke stad.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Haha het wordt er niet makkelijker op om te kiezen geloof ik. Als we tijd hebben, doen we ze gewoon allebei ;) .
Weten jullie trouwens ook of één van deze twee attracties een deel heeft met 'nagemaakte martelkamers'. Mijn vader heeft mij daar ooit eens over verteld, maar hij weet niet precies of dit een specifieke attractie/ museum was. Toen ik las over de bridge experience moest ik gelijk hier aan denken. Het is voor mijn vader ook al heel lang geleden, dus misschien bestaat het niet eens meer. Maar hij vond het altijd zo leuk om hier over te vertellen; dat ik toch nieuwsgierig ben.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Persoonlijk zou ik het zonde van je tijd vinden om beiden te doen. Londen Bridge Experience & Tombs is leuk omdat het ook geschiedenis van Londen met zich meebrengt zoals Dickens, Great Fire enz.

Ik denk dat je vader dit museum bedoelt? http://www.clink.co.uk/. Ken het zelf niet.
Als het namelijk al langere tijd geleden is, dan kan het haast niet de Dungeon zijn, waar ze ook torture chambers hebben (heb ik van horen zeggen... Niet van zelf gezien te hebben). Londen Bridge Experience & Tombs heeft ze niet.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Lisan,
Dat heb je snel gevonden zeg. Ik ben al wat dagen aan het googlen. Super bedankt! Ik zal mijn vader maar eens vragen of hij dit bedoeld.
Groetjes Danielle
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Als het mooi weer is zijn Greenwich en Kew Gardens ook een aanrader ;)

Ik heb qua Musical in London We Will Rock You gezien.. heb ticket met korting via een bureautje geregeld en kon destijds in april gewoon na aankomst ook omdat ik er een hele week zat!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

De Dungeon heeft wel een martelkamer! In elk land eigenlijk wel! Hier hebben ze oude attributen en die 'proberen'ze uit op jou! Mijn lerares was in Londen de lul.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Het kiezen wordt er niet makkelijker op ;). Ik realiseer me dat Amsterdam ook een Dungeon heeft, dus dat kunnen we hier in NL ook nog doen. Goed om te horen dat musical kaartjes ook ter plekke kunnen. Wij zijn er 'maar' 6 dagen waaronder een weekend. Wellicht dat het dan anders is. Had je met die kaartjes wel plaatsen in de zaal met redelijk zicht? Thanks allemaal!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken om de musicals. Als je geen voorkeur hebt voor 1 musical, dan is er altijd wel wat te vinden.
Daan
Wereldreiziger

Oystercard versus travelcard Londen

Bericht door Daan »

Beste medereizigers,

Zoals eerder op dit forum al aangegeven, gaan wij eind mei een kleine week naar Londen. Op dit moment zijn wij een beetje aan het uitzoeken hoe het openbaar vervoer is geregeld in Londen. In onze ogen niet iets waar we ons zorgen om hoeven te maken. We hebben een kamer gehuurd in Hammersmith (stuk voordeliger) en de metro lijkt een ideaal vervoersmiddel!

We zijn alleen nog aan het bekijken wat voor type kaart we aan willen schaffen. Omdat wij dagelijks de metro nodig hebben, lijkt een travelcard voor een week wel interessant, omdat het naar onze berekening weer wat ponden scheelt. Maar omdat we ook plannen hebben om met de trein Londen uit te gaan, lijkt een Oystercard weer handiger, omdat de prijs van een treinritje dan een stuk voordeliger is. Op internet hebben we echter ook gelezen dat je in Londen een Oystercard kunt aanschaffen en daar een travelcard op kunt laden.

Ik dacht: twee vliegen in één klap. We maken er ook wel een beetje een sport van om de goedkoopste manier uit te vinden ;) . Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
menasil
Reisexpert

Re: Oystercard versus travelcard Londen

Bericht door menasil »

Hammersmith is inderdaad prima uitvalsbasis, daar komen verschillende metrolijnen bijeen waaronder Circle en District Line. Ik zat hier tijdens de Paralympics en beviel me goed. Enige nadeel was voor ons dat het Olympic Park echt aan de andere kant voor Londen lag maar als city trip, is het prima uitvalsbasis en stuk goedkoper inderdaad. Alhoewel dit niet je vraag is, heb ik evt. nog wat handige eettips ;)

Ik kan je helaas niet helpen met de keuze tussen Oyster of Travel. Ik heb altijd travelcards gehad omdat het of in m'n Londen Pass zat inbegrepen of, zoals met de paralympics, bij m'n toegangskaarten zat. Als ik ons artikel zo lees, kan het wel eens handig zijn om inderdaad voor Oyster te kiezen: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gr ... si782.html

Waar wil je heen met de trein?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

De Oyster card is vooral voor OV en de Londen Card is voor dingen te bezoeken (waar je soms ook een stukje mee kunt reizen).
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Erik schreef:De Oyster card is vooral voor OV en de Londen Card is voor dingen te bezoeken (waar je soms ook een stukje mee kunt reizen).
Klopt, maar je hebt daarnaast nog de Travelcard. Dat is iets anders dan de London Pass. Indien je een London Pass koopt, kan je vervoer erbij nemen en daar krijg je dan een Travelcard bij die geldig is op de dag dat je je London Pass gebruikt (zie ook voor prijsverschil: http://www.londonpass.com/london-pass-prices.php).

Je travelcard is geldig bij een aantal treinlijnen, vandaar mijn vraag welke reizen er gemaakt kunnen worden. Zie ook voor wat gedetailleerde informatie over Oyster en Travelcard: http://www.visitlondon.com/nl/vervoer_e ... travelcard
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Wij hebben sowieso het idee dat een travelcard goedkoper voor ons is als we alleen al 1x per dag op en neer naar het centrum van Londen reizen. Op een travelcard (2 zones) kun je echter geen extra tegoed laden voor als je met de trein reist. Wel heb ik gelezen dat je op een Oystercard een travelcard als een soort abonnement kunt opladen. We willen echter ook niet al te moeilijk doen, dus daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Overige tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb in het verleden de oystercard genomen en daar een travelcard op geladen. de laatste keer dat ik in Londen was werkte echter het apparaat niet en heb ik gewoon een losse travelcard aangeschaft.. nadeel van de travelcard is dat het van papier is dus je moet hem wel netjes opbergen zodat hij niet nat wordt. Een oystercard is net zoiets als hier de OVchipkaart..
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Oh super, fijn dat dit een mogelijkheid is! Globeskater, is het mogelijk om een oystercard op elk metrostation aan te schaffen en ter plekke een travelcard daarop te laden? In dat geval kunnen we dit gewoon ter plekke regelen.
Plaats reactie