Laptop mee op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Jenny
Reisexpert

Re: Laptop mee op reis

Bericht door Jenny »

Seeker schreef:ps past een gewone nl stekker in stopcontact in Thailand..
Nee, niet altijd. Maar voor 50 bath koop je een adapter.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Seeker

Bericht door Seeker »

Jenny schreef:
Seeker schreef:ps past een gewone nl stekker in stopcontact in Thailand..
Nee, niet altijd. Maar voor 50 bath koop je een adapter.
Zoiets dacht ik al, die adapter zal goedkoper in Thailand zijn dan in nl.
HiuKwan

Bericht door HiuKwan »

Ik heb onlangs via iemand die een telefoonzaak runt een mini laptop gekocht voor maar 150euro!! Ben er superblij mee, want ik wil hem meesleuren op vakantie, aangezien ik met het thuisfront wil mailen en weblog ga bijhouden..

Deze overigens
Afbeelding

Hij weegt net een kilo en heeft als voordeel een webcam van goede kwaliteit! Zo kan ik ook fijn skypen met beeld! Er zit 60GB op, maar maybe koop ik er wel een externe harde schijf bij. Maar denk dat het genoeg is voor mijn reis. Ow ook een voordeel, 2 usb poorten! Handig als ik bv wat wilt scannen ofzo. Verder alle internet mogelijkheden.

Vind het een goede aankoop en ach, mocht ie ermee ophouden tijdens vakantie.. dan heb ik het nog wel op USB stick staan..
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Leuk ding en als ik zo kijk naar de prijs zeker niet duur! Omdat ze nogal gevoelig zijn voor diefstal lijkt het mij goed om je foto's en verhalen in ieder geval dubbel op te slaan.

Denk je dat andere mensen hem ook voor deze prijs kunnen krijgen of was het een bekende die je gematst heeft ?
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Zijn er trouwens ook mensen die NIET enthousiast zijn over een mini-laptop?

Zelf heb ik op reis totaal geen behoefte aan dit soort luxe-producten. Ik snap de punten die hier genoemd worden wel (foto's bewerken, verhalen schrijven). Maar het lekkere van reizen vind ik ook het weg zijn van al het materialistische. Weg van alle technologie waar je in Nederland niet zonder kan, maar in het buitenland juist wel.
Overal word je overladen. Het lijkt wel alsof je je geen moment mag 'vervelen', alle vrije tijd die er is moet worden opgevuld. In bed liggen en een serie kijken op je mini-laptop.... nee, ik wil er op reis JUIST van genieten dat je al die hippe dingen niet nodig hebt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

IKKE!!!
haha, ik heb er 1, ben er dol op...en laat hem vaak ook met heel veel liefde thuis 8-)

aangezien ik nu vaker voor mijn werk dan prive onderweg ben gaat ie mee. Dit is omdat ik in veiligere omgevingen zit dan als ik normaal reis. Administratieve dingen moet afhandelen die met de minilaptop veel makkelijker gaan en veel minder zelf kan bepalen wanneer en hoe lang ik in een internet cafe kan gaan zitten. Nu heb ik dan alles al klaar staan om te verzenden.
Wanneer ik zelf reis ga ik rustig 3 uur verhalen zitten tiepen in een internetcafe maar dat kan als ik werk dus niet.
Wat ik erg mis zijn mijn leuke vol geschreven schriftjes met verhalen als ik de minilaptop mee heb
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Manoj

Bericht door Manoj »

Hallo iedereen,

Ik ben in overweging een mini notebook mee te nemen om doorheen India te reizen.

Zo kan ik wat reisverslagen en foto's plaatsen, alsook via usb zo makkelijker (in tijd) op een blog plaatsen.

Heeft iemand van jullie ervaring; reizen met notebook doorheen india?

Graag jullie mening,

Alvast dankjewel :)

beurs.beurs@gmail.com

ja of neen wat denken jullie?
Sieniej

Bericht door Sieniej »

HELP ME!

Ik ben nu in vietnam en ik heb ontzettendspijt dat ik geen mini laptop van huis uit heb mee genomen. Ik wil heel graag mijn eigen dagboek bijhouden maar schrijven is het gewoon niet voor mij. Ik heb het geprobeerd maar ben er niet mee verder gekomen.

Dus ik wil hier zo snel mogelijk een laptop halen zodat ik alles kan op schrijven maar ik heb geen idee waar?!
Ik ben nu in Vietnam en ik heb begrepen dat het hier best moeilijk is. Zat zelf te denken aan Hanoi
Is het beter voor mij om naar een van de shoppingmalls in Bangkok (of chiang mai) te gaan of is er zelfs nog een mogelijkheid in Malasie voor me?

Ik heb hier wel 1 mini laptop gevonden maar die was meer dan het dubbele dan wat je er thuis voor betaald, en dat is het me nou ook niet waard.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

In Maleisie en in Bangkok heb je shoppingsmalls die alleen maar computerspullen verkopen. Ik weet niet wat de naam van de shoppingmalls zijn maar dat kunnen ze je daar vast wel vertelen. Hier kun je zeer goeie deals vinden en afdingen. Ik Vietnam is het inderdaad heel moeilijk en duur ze lopen ook erg achter. Wij moesten harddisk hebben die kapot was gegaan tijdens het reizen in Vietnam. Dit heeft ons de hele dacht gekost voor het gelukt is.
Dit kwam mede ook door de taalbarierre die we hadden.

gr van Moira
Sieniej

Bericht door Sieniej »

Bedankt voor je reactie. Weet je bij enige kans ook in welke plaats het is in Maleisie?
Het ligt gelukkig op mijn route dus hier kan ik zeker wat mee!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou ik was altijd behoorlijk tegen laptop mee op reis,. Je weet wel je bent op reis om op reis te zijn en niet om achter je laptop te zitten. Er zijn ook overal internet cafe's.

Maar nu mijn mini-laptop meegenomen en ben toch behoorlijk om. Je kunt gewoon lekker een lang verhaal tikken en mailen naar huis. Handig even vliegtijden opzoeken enzo. Je eigen entertainement tijdens een ryanair vlucht. Volgende keer binnen europa gaat die gewoon weer mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik heb op mijn afgelopen trip echt megaveel mensen met een eigen netbook gezien.. voordeel is dat de computers in hostels steeds meer beschikbaar zijn voor diegenen die geen netbook hebben zoals ik.. aan de ene kant lijkt het me super makkelijk want je kan snel even dingen opzoeken etc.. aan de andere kant is het weer meer opladers en electronica meeslepen..maar denk dat als ik langere trip ga maken ik wss nog wel om ga en er 1 mee wil..

trouwens ik vind in boekjes schrijven veel leuker al kom ik er op moment niet aan toe.. vandaag regent het en heb eerste week van de 3,5 week nog niet eens af mss moet ik maar eens een middagje gaan schrijven en dan later kijken of ik nog blogs ga maken..
Dycell

Bericht door Dycell »

Ik ga binnenkort op wereldreis en heb als ICT-er altijd een negatieve houding gehad tegen laptops en elektronica op reis. Ik heb echter vorig jaar mijn iphone meegenomen en er verdomd veel plezier van gehad. Mensen die in de rij staan voor een computer bij het hostel terwijl ik via skype naar huis bel (wifi). Ik heb mij dan ook dit jaar een 13 inch laptop gekocht. Hij is groter dan ik verwacht had (misschien toch een 11 inch moeten nemen?) maar veel berouw heb ik er niet van.

Ik ben nu alleen op zoek naar beveiliging gezien ik naar peru/Bolivia ga. Iemand ervaring met kabelsloten?
Zeker in combi met je backpack geen slecht idee toch?
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Vandaag m'n Asus 1215 binnen gekregen.
Ik ben dol op nieuw speelgoed, helemaal op nieuw nieuw speelgoed (yup, 2x nieuw)
Het oordeel tot nu toe, mooi, klein, vingertast gevoelig.
Dat kreng moet eerst 8 uur aan een infuus om de accutijd optimaal te kunnen oprekken, :(
Nu maar staren naar dat lampje van de lader. *O*
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@merc

Bjorn en ik zijn ook nog aan het kijken om eventueel een notebook mee te nemen. Als je hem getest hebt schrijf je eens enkele zinnen over het gebruik en pro's en con's van deze specifieke pc die je hebt??
thx
Plaats reactie