WK-pool

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: WK-pool

Bericht door WizardOfOss »

Gezien de punten had echt niemand hier op gerekend....
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

pfff wat was de ivoorkust lomp zeg. Die Tiote had echt op zn minst een gele kaart moeten krijgen voor die overtreding op elano. Eigenlijk rood...

toch maar hopen dat zij ipv portugal door gaan.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wel een leuke webstrijd om naar te kijken!
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Erik schreef:Wel een leuke webstrijd om naar te kijken!
zeker. mooie goals. En fabiano die dacht dat hij met een potje handbal bezig was. En dat wordt nog goed gekeurd ook.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

pfff 7-0 voor portugal :(

die zijn dus geplaatst. Wel mooi dat spanje sowieso een sterke tegenstander krijgt in de achste final (als ze zich plaatsen haha). Portugal of Brazilie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kijk af en toe mee met jullie poelletje maar kan iemand me uitleggen hoe het volgende zit.
Jaydee, WizzardofOss en Hariejak hadden allemaal 1-0 voorspeld voor Portugal-Noord-Korea. Waarom krijgt Jaydee dan 6 punten en wizzard en harie maar 5 ???
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:ik kijk af en toe mee met jullie poelletje maar kan iemand me uitleggen hoe het volgende zit.
Jaydee, WizzardofOss en Hariejak hadden allemaal 1-0 voorspeld voor Portugal-Noord-Korea. Waarom krijgt Jaydee dan 6 punten en wizzard en harie maar 5 ???
ik had 3-0!
de 1-0 is voor de aankomende wedstrijd. En ik krijg altijd een extra punt voor mijn uiterlijk >:)
bolletjeom
Reisexpert

dat laatste geloof ik geen snars van *)
en dat andere.... :@
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

bolletjeom schreef:ik kijk af en toe mee met jullie poelletje maar kan iemand me uitleggen hoe het volgende zit.
Je krijgt 5 punten voor de juiste toto, 2 bonuspunten voor de juiste uitslag, en om het moeilijk te maken nog 5 punten minus het aantal afwijkende doelpunten. Maximaal 12 punten dus, en bij de juiste toto minimaal 5. Gelukkig/helaas doen ze niet aan negatieve punten...

Jaydee zat er 4 goals naast, dus 5 + (5 - 4) = 6
Ik had 2-0 voorspeld, dus 5 + (5 - 5) = 5

Maar ondanks alles mag ik niet klagen:

Afbeelding
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Correctie op bovenstaande post: ik mag heel zeker niet klagen!

Afbeelding
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Noord-korea heeft de eerste wedstrijd tegen brazilie ook uitgezonden:

Noord-korea - Brazilie
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

jaydee schreef: En ik krijg altijd een extra punt voor mijn uiterlijk >:)
Om je toch nog wat op te beuren natuurlijk!! :W

Helemaal met je eens. Die Tiote had er met diep rood af gemoeten en die B-acteur die Kaka een tweede gele kaart aansmeerde mag wat mij betreft ook geschorst worden. Hoe slecht kun je tegen je verlies.

De Fransen lekker naar huis. Al was het wel aardig dat ze Zuid Afrika nog een overwinning gunden. Dat moet je ze toch nageven. Ben benieuwd wat de Italianen gaan doen. De Engelsen zijn er ook nog niet. Toch een leuk toernooi zo. Niet echt mooi voetbal maar wel veel verrassing.
bolletjeom
Reisexpert

goh, zijn niet heel veel punten vergeven bij die laatste wedstrijd hè?
Had nu niemand aan zien komen dat de italianen ingemaakt zouden worden ;)
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:Had nu niemand aan zien komen dat de italianen ingemaakt zouden worden ;)
niet echt nee.

Dit kwam ik tegen op een site:
Zeer slecht nieuws voor de Noord-Koreaanse internationals. Dictator Kim Jong-il is woedend over de forse zeperd van het nationale elftal tegen Portugal en dreigt de spelers en de technische staf bij hun terugkomst een week lang in een mijn aan het werk te zetten. De Noord-Koreanen, die sowieso niet van plan waren om naar Miami of Hawai op vakantie te gaan, kunnen tegen Ivoorkust nog hun hachje redden.
heerlijk land is het toch dat noord-korea
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Ben toch benieuwd wat de bron van dat bericht is. Kim Jong Il heeft zich al tijden nergens meer persoonlijk over uitgelaten, en al helemaal nooit over dit soort triviale zaken. En openlijk over straffen praten is er uiteraard al helemaal niet bij, de schaamte voor de wanprestatie zou voor zulke trotse mensen al genoeg straf moeten zijn. Klinkt dus als een bericht van iemand met een hele grote duim. Misschien kan die hier nog solliciteren...

Misschien dat het overigens best gevolgen heeft voor de spelers en staf. Misschien ook niet. Dat zullen wij hier echt niet te weten komen...

Overigens wel interessant: als Zuid-Korea en Team USA beiden hun 8e finale zouden winnen komen ze tegenover elkaar in de kwartfinale. De hele wereld zal dit zien als gewoon een wedstrijd tussen twee bevriende naties. In Noord-Korea daarentegen zullen ze dit zien als 'hun broeders' tegen de aartsvijand, bezetter van een deel van hun land. Mocht Zuid-Korea dat winnen, dan zijn de eigen prestaties heel snel weer vergeten...
Plaats reactie