Waar naartoe op vakantie in Europa?
Re: 2p, 8 dagen, hartje zomer.. waarheen?
Je zegt het zelf: je wilt hartje zomer weg. Dat is hoogseizoen, de scholen hebben vakantie en het is bouvak. De prijzen van tickets en hostels gaan omhoog, je zult de hoofdprijs betalen. Aanbiedingen voor die periode bestaan eigenlijk niet.
Dan komt de vraag waar je heen kan voor 500 euro. Ik denk dat je voor een ticket 150-200 euro kwijt zal zijn, dan houd je 300 euro over voor de rest. Voor 8 dagen is dat ongeveer 35-40 euro per dag. Dat is vrij krap.
Ik zou eens kijken naar pakketreizen voor die periode, die zijn soms net wat voordeliger ingekocht. 8 dagen Turkije of misschien Macedonie en dan wat dagtrips. Of een stad als Praag en slapen in een dorm. Als je zelf kookt hoeft dat ook niet al te duur te zijn.
Dan komt de vraag waar je heen kan voor 500 euro. Ik denk dat je voor een ticket 150-200 euro kwijt zal zijn, dan houd je 300 euro over voor de rest. Voor 8 dagen is dat ongeveer 35-40 euro per dag. Dat is vrij krap.
Ik zou eens kijken naar pakketreizen voor die periode, die zijn soms net wat voordeliger ingekocht. 8 dagen Turkije of misschien Macedonie en dan wat dagtrips. Of een stad als Praag en slapen in een dorm. Als je zelf kookt hoeft dat ook niet al te duur te zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Als je een goedkoop ticket zoekt voor die periode, dan kun je eens kijken op Skyscanner.nl. Je kan dan je vluchtdatum invullen, van Nederland, naar "overal". Dan krijg je inzicht in de leukste prijzen voor reizen. In Oost Europa kom je vaak verder met je geld, dan als je in het Westen blijft. Ik vind Berlijn ook altijd een leuke bestemming in de zomer en er is veel te doen en te beleven.
Veel plezier.
Veel plezier.
Ik zoek ook iemand voor een vacantie van een week.
In Nederland , Belgie of jullie ideen.
Had gedacht aan een camping of eventueel in een pension of hotel overnachten.
Maar camping lijkt me ook mooi.
Misschien tot mails? Marc.
In Nederland , Belgie of jullie ideen.
Had gedacht aan een camping of eventueel in een pension of hotel overnachten.
Maar camping lijkt me ook mooi.
Misschien tot mails? Marc.
Met een klein budget zou ik zeker niet naar landen zoals Italië gaan in het hoofdseizoen, vooral het verblijf is dan veel te duur. Boek je met Ryanair o.i.d., dan kun je nog wel betaalbare tickets vinden naar de meeste bestemmingen, maar let vooral ook op de ho(s)tels en het eten. Marokko is dan aan te raden: een niet al te nette 2p kamer met gedeelde douche heb je voor minder dan 15 euro in totaal, avondeten voor meer dan 3 euro pp is voor de luie toeristen, toegangsprijzen zijn haast nooit meer dan een euro en er zijn ontzettend veel leuke dingen om te doen. Estland/Letland/Litouwen zijn wat minder bekende bestemmingen maar echt een aanrader. Er is veel meer te beleven dan je misschien zou denken, romantisch ook met z'n tweeën, mooi weer in de zomer, vervoer is goedkoop en een goed netwerk maar traag wat door de korte afstanden niet uitmaakt, en het is allemaal erg betaalbaar, denk aan zo'n 300 euro p.p. voor 8 dagen als je in de hoofdsteden een hostel i.p.v. 2p kamer neemt en niet te dure restaurantjes uitzoekt.
Re: 10 a 14 dagen de tijd: waarheen?
Willen jullie echt voor Italië gaan, dan is Sicilië wat goedkoper dan de rest van Italië maar voldoet het even goed aan alle eisen.
Weekend weg; waarheen?
Hoi,
Ik zit te kijken om eind deze maand een weekend weg te gaan met 3 vrienden. We zoeken een gezellige mooie stad waar je leuk kan uitgaan en niet duur is. Zo was Krakau vorige keer erg geslaagd.
Is gelet op wat we zoeken Gdansk leuk? Of misschien Vilnius of Riga of nog een andere stad?
Alvast bedankt!
Daan
Ik zit te kijken om eind deze maand een weekend weg te gaan met 3 vrienden. We zoeken een gezellige mooie stad waar je leuk kan uitgaan en niet duur is. Zo was Krakau vorige keer erg geslaagd.
Is gelet op wat we zoeken Gdansk leuk? Of misschien Vilnius of Riga of nog een andere stad?
Alvast bedankt!
Daan
Re: Weekend weg; waarheen?
Vilnus en Riga zijn beide leuk, met Gdansk heb ik geen ervaring.
Mocht je cultuur en meer kans op lekker weer ook mee willen nemen in je besluit, dan kan ik Ohrid in Macedonie en Sofia in Bulgarije aanraden. Beide zijn (onder andere) te bereiken met WizzAir.
Mocht je cultuur en meer kans op lekker weer ook mee willen nemen in je besluit, dan kan ik Ohrid in Macedonie en Sofia in Bulgarije aanraden. Beide zijn (onder andere) te bereiken met WizzAir.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bedankt Jenny
Denk dat t Vilnius gaat worden.
Een vriend van me kwam ook nog met t idee Cluj-Napoca, blijkbaar de studentenstad van Roemenië. Iemand hier nog ervaring mee?
Groet,
Daan

Een vriend van me kwam ook nog met t idee Cluj-Napoca, blijkbaar de studentenstad van Roemenië. Iemand hier nog ervaring mee?
Groet,
Daan
Het is misschien wat ver gezocht, maar voor 230,- vlieg je 3 dagen Istanbul + 3 sterren hotel logies.
Dan vlieg je vrijdag middag richting Istanbul. Kom je aan, lekker douchen en omkleden. Vervolgens lekker slenteren door de prachtige stad en ga je uiteten in een penthouse met uitmuntend uitzicht over de Aya Sofia. ( Uit eten is vaak Nederlands tarief).
De volgende dagen kan je lekker inplannen met een bezoekje aan Galatasaray, Blauwe Moskee, Grote Bazaar, Ondergrondse Bazaar, een badhuis bezoeken of een city trip maken. 3 dagen Istanbul is echt TOP!
Dan vlieg je vrijdag middag richting Istanbul. Kom je aan, lekker douchen en omkleden. Vervolgens lekker slenteren door de prachtige stad en ga je uiteten in een penthouse met uitmuntend uitzicht over de Aya Sofia. ( Uit eten is vaak Nederlands tarief).
De volgende dagen kan je lekker inplannen met een bezoekje aan Galatasaray, Blauwe Moskee, Grote Bazaar, Ondergrondse Bazaar, een badhuis bezoeken of een city trip maken. 3 dagen Istanbul is echt TOP!

Tallinn is ook erg leuk! Berlijn is ook redelijk goedkoop en anders naar Newcastle.
Ja Gdansk is zeker leuk. Omdat je van daaruit ook evt naar Sopot kan gaan, dat is helemaal een uitgangsplaats, er rijden nachttreinen tussen beide plaatsen. Zogeheten SKM treinen. Duur van ritje is 15 minuten. Sopot is echt de place to be voor uitgaan. In Gdansk heb je ook diverse soorten uitgaansgelegenheden. Ik vind Gdansk een leuke stad, heeft ook de charme van Kraków maar toch weer ander soort uitstraling en historie. Het is een Hanzestad en het ligt dichtbij de zee. Gdansk kun je heen met Eurolot vanaf Schiphol (net een nieuwe verbinding!) en Wizzair vanaf Eindhoven.
Dank allemaal voor de reacties 
Jonathan, dat is niet duur inderdaad voor weekend Istanbul. Ben er van de zomer geweest en wil r zeker nog is naartoe als t wat koeler is. Alleen wel jammer dat de alcoholprijzen zo omhoog zijn geschoten.
Erik, Berlijn staat ook in de planning toevallig voor komende zomer, nog nooit geweest dus erg zin in. Tallinn al wel geweest, zeker mooi stadje. Newcastle niet, ik ga t even checken.
Menasil, zo dat klinkt erg goed! Dus er moet wel wat te beleven zijn daar in en Gdansk. Weet je toevallig of Sopot ook druk is buiten t hoogseizoen? Of was jij in de zomer?

Jonathan, dat is niet duur inderdaad voor weekend Istanbul. Ben er van de zomer geweest en wil r zeker nog is naartoe als t wat koeler is. Alleen wel jammer dat de alcoholprijzen zo omhoog zijn geschoten.
Erik, Berlijn staat ook in de planning toevallig voor komende zomer, nog nooit geweest dus erg zin in. Tallinn al wel geweest, zeker mooi stadje. Newcastle niet, ik ga t even checken.
Menasil, zo dat klinkt erg goed! Dus er moet wel wat te beleven zijn daar in en Gdansk. Weet je toevallig of Sopot ook druk is buiten t hoogseizoen? Of was jij in de zomer?
Ik was er zelf half juni, eigenlijk vlak voordat er echt veel toeristen komen en de tijd dat de meeste studenten langzamerhand de stad weer uit gaan. Ben zelf uiteindelijk niet 's nachts naar Sopot gegaan maar clubje uit m'n hostel wel. Toen was het gewoon gezellig tijdens het uitgaan begreep ik. Veel studenten gaan ook in de weekenden erheen, zeker als het mooi weer is. Ik weet niet hoe het eind mei zal zijn, weekenden zijn altijd wel wat drukker.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wizzair vliegt op Skopje (nog) niet op OhridJenny schreef:Vilnus en Riga zijn beide leuk, met Gdansk heb ik geen ervaring.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Klinkt goed, het gaat Gdansk worden dan. Vanavond boekenmenasil schreef:Ik was er zelf half juni, eigenlijk vlak voordat er echt veel toeristen komen en de tijd dat de meeste studenten langzamerhand de stad weer uit gaan. Ben zelf uiteindelijk niet 's nachts naar Sopot gegaan maar clubje uit m'n hostel wel. Toen was het gewoon gezellig tijdens het uitgaan begreep ik. Veel studenten gaan ook in de weekenden erheen, zeker als het mooi weer is. Ik weet niet hoe het eind mei zal zijn, weekenden zijn altijd wel wat drukker.

Nogmaals bedankt allemaal.
Daan