Visum aanvraag voor Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
Plaats reactie
SEINPAAL, L. W.

Visum aanvraag voor Marokko

Bericht door SEINPAAL, L. W. »

Ik ben Nederlander van Surinaamse origine en mijn vrouw is Marokkaans. Wij willen naar Suriname reizen, dus heeft zij een visum nodig.
Wij hebben ook een baby die ten tijde van reizen naar Suriname 11-mnd zal zijn.
(1)Hoe moeten we haar visum aan vragen want we reizen vanuit Afrika via Amsterdam naar Paramaribo voor een verblijf van ongeveer 2-weken.
(2)De baby draagt mijn naam en zal waarschijnlijk in mijn passpoort worden ingeschreven. Hoe vragen we visum aan voor de baby?
Jenny
Reisexpert

Re: Visum-aanvraag

Bericht door Jenny »

Vanaf juni mogen babies (kinderen) niet meer op het paspoort van de ouder meereizen. Ze hebben een eigen paspoort nodig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Volgens mij mogen ze nog wel meereizen, maar worden ze vanaf dan niet meer uitgegeven.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef:Volgens mij mogen ze nog wel meereizen, maar worden ze vanaf dan niet meer uitgegeven.
Nee Erik, ze moeten écht een eigen paspoort hebben wanneer ze naar het buitenland reizen.

Zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... poort.html

en
Eigen paspoort kind: bijschrijving geldig tot 26 juni 2012

U kunt een eigen paspoort voor uw kind aanvragen. Tot 26 juni 2012 mag uw kind nog zijn bijgeschreven in uw paspoort. Dit kan alleen als uw kind niet ouder is dan 16 jaar en u het gezag heeft over het kind. Vanaf 26 juni 2012 heeft iedereen, dus ook kinderen jonger dan 16 jaar, een eigen reisdocument nodig voor reizen naar het buitenland. Het vervallen van de kinderbijschrijving heeft geen gevolgen voor de geldigheid van uw paspoort. U hoeft dus geen nieuw paspoort voor uzelf aan te vragen.

In sommige landen is een kinderbijschrijving in een paspoort niet geldig en moet uw kind ook op jongere leeftijd sowieso een eigen reisdocument hebben. Dit geldt niet voor reizen naar Curaçao, Sint Maarten en Aruba. Staat uw kind (jonger dan 14 jaar) bijgeschreven in uw paspoort, dan kunt u dus reizen naar Curaçao, Sint Maarten en Aruba. Met ingang van 26 juni 2012 moeten kinderen ook Curaçao, Sint Maarten en Aruba een eigen paspoort hebben.
bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nodig.html
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie