Is de Filipijnen onveilig?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Peppi

Is de Filipijnen onveilig?

Bericht door Peppi »

Ik heb vaker gehoord dat de filipijnen niet echt veilig zijn is dat waar
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Filipijnen

Bericht door Tikva »

Beste Peppi even een reactie als moderator. Wil je je vragen voortaan in het juiste onderwerp plaatsen. Ik moet bijna al je vragen verplaatsen (zoals nu Filipijnen valt niet onder australie). Daarnaast ook graag je vragen en onderwerpen duidelijker maken dan reageren er meer mensen op. (zoals i.p.v. alleen filipijnen wat ik heb gedaan is de filipijnen onveilig).

Dan mijn reactie op je vraag.. wat is onveilig? er zijn delen van de filipijnen waar reizen wordt afgeraden maar het grootste gedeelte van het land is prima te doen en zeker niet onveiliger dan de aziatische buurlanden.

Maar waarom lees je niet eens de reisinfo over de filipijnen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Re: Is de Filipijnen onveilig?

Bericht door Jenny »

Op de site van het ministerie van buitenlandse zaken vind je ook informatie:

http://www.minbuza.nl/reizen-en-landen/ ... ijnen.html
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
gosternokke
Reiziger

Re: Is de Filipijnen onveilig?

Bericht door gosternokke »

Peppi schreef:Ik heb vaker gehoord dat de filipijnen niet echt veilig zijn is dat waar
Ben best al vaak in Filippijnen geweest en eigenlijk nog weinig van onveiligheid gemerkt. Ik weet er is kort geleden een Nederlander ontvoerd in het zuiden van Mindanao, in een gebied waar minbuza voor waarschuwd daar niet te komen. Sommige mensen denken dat die waarschuwing niet voor hen geld.
Maar ik kan me voorstellen als mensen de eeste keer in Filippijnen komen, en bij banken en winkelcentra beveiliging ziet staan compleet met shotgun, een beetje vreemd aandoet. Ach als je hier vaker komt wen je er aan.
Ook als je met je auto de parkeergarage in gaat kijkt de bewaking met een spiegel onder je auto of er geen bom onder bevestigd zit. Klinkt allemaal niet zo prettig, maar het zijn allemaal maatregelen om terroristen geen kans te geven.
Natuurlijk is ook hier criminaliteit en worden toeristen bestolen of beroofd net als in ander landen van de wereld, maar het merendeel van de bevolking is zeer vriendelijk en behulpzaam.
In Filippijnen is er gelukkig geen massa toerisme www.wowphilippines.de
Plaats reactie