Visum Verenigde Staten

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
tom
Reisexpert

Visum Verenigde Staten

Bericht door tom »

misschien een domme vraag maar t is mij niet helemaal duidelijk....

ik vlieg binnenkort naar Nica via Miami. in Miami een stop van 24 uur dus ik ga van het vliegveld af.
ik heb een aanvraag gedaan en die is goedgekeurd.

op de terugweg stop ik weer in Miami (dan blijf ik waarschijnlijk wel op het vliegveld).
moet ik dan opnieuw een aanvraag doen??
amassakoul
El Niño
Reisexpert

Re: visum Vs

Bericht door El Niño »

Hangt volgens mij af van het land vanwaaruit je de VS binnenkomt. Er is nu zo'n soort "visumverdrag" met NL. Gok dat de VS zo'n verdrag met bijna alle landen heeft. Maar het is toch niet zoveel moeite om ook op de terugreis even je vlucht te bevestigen een paar dagen vantevoren en die gegevens op een website in te kloppen? Staat het antwoord niet gewoon in de FAQ van de vliegmaatschappij? Heb je al bij bv KLM gezocht naar het antwoord?

ps. Het feit dat je op de terugreis het vliegveld niet af gaat maakt volgens mij niet zoveel uit. Het gaat erom dat die aanvraag goedgekeurd moet zijn voordat ze je aan boord van het toestel (mogen) laten.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

aan de ene kant ga ik ervan uit dat je het opnieuw moet doen en aan de andere kant staat me bij dat zo'n OK voor een half jaar geldig is. ik weet niet hoe lang je weg gaat??
En anders...gewoon nog eens aanvragen. zoveel moeite is het niet..toch?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Essybess »

Ik heb precies hetzelfde probleem...

We vliegen vanuit Londen via Dallas naar Mexico City....en na 3 a 4 weken vliegen we van Mexico City via Dallas naar Los Angeles en blijven daar een aantal dagen. Ik vraag me ook af of de Visa Waiver dan nog geldig is. Wil liever niet bij de USA douane in de problemen komen :N
Essybess
Vakantieganger
Contacteer:

Re: Visum Verenigde Staten

Bericht door Essybess »

Nou....na lang zoeken denk ik dat ik het gevonden heb.

Als je een ESTA hebt is dit voor 2 jaar geldig. Je kan dus 2 jaar op en neer naar Amerika vliegen. Maar je kan dus niet langer dan 90 dagen aan een stuk in Amerika verblijven.

Nu hopen dat dit ook geld als je b.v. vanuit Mexico komt....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Mijn vriend moet voor zijn werk meerdere keren per jaar naar de USA. Dit is het antwoord:

Je moet 2 dingen doen:
Je moet eerst een ESTA invullen. Dit is je ‘Travel Authorization’. Dit is een formulier waarin je zegt dat je op vlucht X binnenkomt en weer met vlucht Y het land verlaat. Daarnaast krijg je in het vliegtuig de gewone ‘green waiver’, waarin je moet zeggen dat je geen Nazi was, dat je nooit bent gearresteerd etc.

Ik dacht ook altijd dat de ESTA twee jaar geldig zou zijn, maar dat is niet zo; je moet namelijk vluchtnummers invullen. Wat niet hoeft, zijn alle 10 vingerafdrukken elke keer af te geven. Dat hoeft maar een keer (daarna telkens maar één vinger).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

moet gewoon opnieuw. ze houden van werk verschaffing daaro. maar is niet zo veel werk dus maakt niet uit toch?!
milouehp

Visum Verenigde Staten

Bericht door milouehp »

Ik heb een vraag over het aanvragen van een visum voor de VS.

Ik wil namelijk eerst drie/vier maanden in Boston gaan studeren en daarna nog drie maanden werken bij een summer camp (waarschijnlijk in New Hampshire).

Moet ik over het geheel een visum aanvragen of moet ik nu verschillende visa aanvragen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb een mailtje gestuurd naar http://lotteke-boston.aroundtheglobe.nl/ , zij zal hopelijk in dit topic het antwoord geven zodat anderen mensen met dezelfde vraag ook geholpen kunnen worden :) Zij loopt namelijk al stage in Boston dus kan je hopelijk helpen met deze en misschien de andere vragen.

In de tussentijd kun je in ieder geval haar blog lezen :) De laatste keer dat ik haar mailde gaf ze aan dat ze het erg druk had, dus hoop dat ze de tijd vind om te antwoorden.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Miloueph!
Ik doe momenteel onderzoek aan het Whitehead Institute for Biomedical Research in Cambridge, als onderdeel van mijn master. Hiervoor heb ik een J1 visum aan moeten vragen. Ik denk dat jij die ook aan moet vragen voor de tijd dat je in Boston gaat studeren, maar wanneer je bij een summer camp gaat werken, moet je denk ik een ander visum hebben, omdat je dan werkt. Ik weet niet precies welk visum je hiervoor nodig hebt, maar dat kun je wel nagaan op de site van het Consulaat van Amerika, dat in Amsterdam is gevestigd.
Succes met het aanvragen van je visa en veel plezier in Boston!
Lotteke
milouehp

Bericht door milouehp »

Hee,

Bedankt! Nu kan ik weer verder met uitvogelen.
Ik zal het consulaat mailen!
Plaats reactie