Rondje ZO Azie in 2 maanden

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lieke3

Rondje ZO Azie in 2 maanden

Bericht door Lieke3 »

Hallo allemaal!

Deze zomer ga ik in Maleisie stage lopen. Daarna heb ik nog ongeveer 2 maanden om te reizen. Ik vlieg terug vanuit Bangkok en ik begin in Kuala Lumpur. Ik ben dan al een tijd in Maleisie geweest, dus ik wil graag ergens anders heen. Hebben jullie tips voor een leuk rondje? Ik zit er zelf over te denken om vanuit KL naar Chiang Mai te vliegen en vanuit daar met de slow boat naar Laos te gaan. Dan wil ik graag naar Vietnam en naar Cambodja. Vanuit Cambodja zou ik dan over land weer naar Bangkok willen reizen. Is dit teveel om in 2 maanden te doen? Ik ben nog nooit in Azie geweest dus ik hoor graag wat jullie er van vinden. Ik ben wel op zoek naar plekken waar veel andere backpackers zijn omdat ik in mijn eentje reis en ik graag nieuwe mensen wil ontmoeten!

Alvast heel erg bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rondje ZO Azie in 2 maanden

Bericht door Tikva »

Op het rondje dat je voorsteld zul je zeker genoeg backpacker tegen komen. Wannner je begint in chiang mai en stopt in bangkok kan het ook net in 2 maanden. Dan heb je paar dagen thailand, 2 weken noorden laos, 4 weken vietnam, weekje cambodja en nog een paar dagen thailand. Ik ben zelf fan van laos dus zou er dan eerder voor kiezen om vietnam niet te doen en in plaats daarvan 4 weken in laos te besteden en wat meer tijd in cambodja en thailand maar dat hangt uiteraard van je eigen interesses af.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Michiel..
Reiziger

Bericht door Michiel.. »

Heb in 2 maanden ook een rondje in zo-azie gemaakt. Begonnen in Bankgkok en dan richting het noorden.. Changmai en zeker Pai niet overslaan. Vervolgens naar Changrai en hier de slowboat geboekt om Loas in te gaan. Ik vond de slowboat echt geweldig, veel mensen leren kennen. Ben toen in drie weken vanuit het noorden naar het zuiden afgezakt. In het zuiden de grens overgegaan met Cambodja en hier nog twee weken gebleven. Vervolgens de laatste week weer in Thailand op Ko Tao en Koh Phangang doorgebracht.

Op deze route ga je VEEL andere backpackers tegenkomen. Sla ook de grote steden bangkok en Phonm Penn niet over. Ik vond ze erg de moeiet waard om te bezoeken.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Je vraagt of het teveel is in 2 maanden. Als je veel van een land wilt zien en niet alleen de standaard, bekendere plaatsen is het inderdaad te veel . Ik heb zelf 9 weken thailand (waarvan 5 op de eilanden), 5 weken laos, 4 weken Vietnam en 2,5 week Cambodja gedaan. Nog niet alles gezien wat ik wilde zien. Als je alleen de bekende plekken wilt zien dan kan het natuurlijk wel in 2 maanden.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie