Vliegticket vraag..

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Sandervh
Reisexpert

Vliegticket vraag..

Bericht door Sandervh »

Hoi,

Intussen heb ik men plan. Wil rond 20dec vertrekken naar Bangkok en 4.5 maand (19weken) later (~2 mei) weer terugvliegen vanaf Bangkok naar Nederland.

Probleem alleen is dat ik op het moment wel men heen vlucht kan boeken. maar men retour vlucht ligt nog verder als 11 maanden in de toekomst dus kan deze vlucht nog niet bekijken/boeken.

Nu moet ik dus eigenlijk wachten tot eind mei begin juni totdat ik de vlucht kan boeken. maar mij is altijd verteld hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is. Zijn hier oplossingen voor? want had al wel iets gelezen over "open" tickets maar kan deze nergens vinden :S

Alvast bedankt voor de hulp. Blijft echt een top forum dit :)
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vliegticket vraag..

Bericht door Tikva »

Je kunt ook te ver van te voren boeken hoor. Over het algemeen is eerder boeken wel goedkoper maar te ver van te voren heeft weer risico's. Routes die stoppen, nieuwe goedkopere routes etc. Ik denk dat je eerder een goedkoop ticket kunt vinden door je start datum aan te passen. Eind december is vaak relatief duur om te vliegen.

Open tickets zijn tickets met een open einddatum. Die ga je niet vinden op standaard zoeksites maar wel via de maatschappij.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie