Camera kan niet focussen

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Camera kan niet focussen

Bericht door Erik »

Ik heb mijn camera nodig, maar het lijkt er op dat wanneer ik mijn standaard lens er op zet kan ik geen foto's maken. Het lijkt te liggen aan iets met de focis. Ik speel graag met de instellingen dus ik hoop / denk dat het daar aan ligt, of kan ook de lens stuk zijn? Wanneer ik de zoomlens op de camera zet of op manual focus kan ik wel foto's maken.

Maar welke instelling kan er voor zorgen dat ik met mijn normale lens geen foto's kan maken? Zover ik kan zien staat alles op "standaard".
Jenny
Reisexpert

Re: Camera kan niet focussen

Bericht door Jenny »

Open deur: staat de lens niet per ongeluk op MF? Dat is een knopje op je lens.

Het focusmechanisme van een lens kán kapot . Ik hoop dat het dat niet is. Het schoonmaken van de contacten kan ook helpen.

Is er voldoende omgevingslicht? Bij weinig licht weigert een land soms ook.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Re: Camera kan niet focussen

Bericht door Erik »

Heb alle onderdelen van de lens nu en zo goed als het ging schoongemaakt. Dat heeft gelukkig geholpen, alleen nu de vraag voor hoelang. Het was niet het manual focus knopje, die fout had ik al eens gemaakt dus heb ik als eerste gecheckt. De andere lens deed het wel gewoon.
Plaats reactie