Second Year Working Holiday Visa

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Chuckie

Re: 2nd working holiday visa

Bericht door Chuckie »

En die vriend van jou, had die veel gelogen? Neem aan dat je een maan ofzo liegt dat dit zwaarder doorweegt dan een week.

Mss toch maar is mailen. Andere visa mogelijkheden weet ik niet. Skilled visa duurt volgens mij te lang en sponsership had ik aangeboden gekregen maar dan moet ik naar ginder voor te werken, zou graag men eigen ding doen.
Chuckie

Bericht door Chuckie »

Update, na wat googlen kom ik het volgende tegen, komt van http://www.wwoof.com.au:

Hours of Work for the 2nd Working Holiday Visa

Three months is considered to be three calendar months or 88 days. Time worked is taken from start date to end date e.g., if a person works for one employer for two weeks, weekends will not be deducted (i.e. this counts as 14 days). Work must be full time.

Weekend worden er niet afgetrokken, dus dat is alleen maar in mijn voordeel.
Mijn contract begint vanaf 13/06 en loopt af op 04/09.
Dus, de maand juni zijn 18 dagen, juli 31, augustus 31 en september nog 5, maakt een totaal van 85.
Heb dan nog 1 week fruit geplukt, dus dat zijn 7 dagen, kom ik uit op 92 dagen.

Komt toch goed uit!! Of is dat enkel voor wwoof denk je?
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ik durf (nog) niet te zeggen hoe streng ze zullen zijn, ik moet zelf nog beginnen met mn 3 maanden voor mn 2nd year visa.
Gezien jij het al wel hebt gedaan en eventueel ook voor de andere die meelezen, hoe hou je de administratie bij en hoe moet je het kunnen aantonen? Zijn payslips genoeg? moet ik echt een speciaal formulier invullen? moet de werkgever iets aan mij meegeven? Hoe gaat dat in zijn werking? geen zin om 3 maanden dat werk te doen en dat er dan ergens iets mis is gegaan oid.
Chuckie

Bericht door Chuckie »

Wel, hangt ervan af, ik was niet echt van plan om een 2nd visum te verkrijgen want ik dacht dat dat enkel ging via fruitplukken. Nu werkte ik als fitter in Gladstone, en dat valt er blijkbaar ook in als regional work, wist ik veel :D Maar ik had mijn returnticket al geboekt terug naar huis, dus kon dat niet meer veranderen, anders was ik zeker wat langer gebleven. Was niet van plan om terug te gaan, maar het begint toch te kriebelen nu ;)

Over de fruitpluk kan ik niet veel zeggen, heb dat maar 1 week gedaan, en denk dat het dan beste is dat je dat papier altijd laat invullen door het bedrijf.
Ikzelf heb als fitter gewerkt, dus echt met een contract, weer ik wekelijks men payslip kreeg toegemaild. Kan zijn dat je dat bij de fruitpluk ook krijgt, moet je maar achter vragen.

Weet ook niet of ik men payslips moet tonen ofniet, denk dat de goverment zelf gaat kijken of je inderdaad wel op die plaatsen hebt gewerkt, heb daar geen weet van.

Heb dus pas een mail gestuurd naar de immigratie dienst om te vragen of men berekeningen kloppen, mocht dat zijn hou je op de hoogte ;)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi Ceska & Chuck,

Op deze website van de immigratiedienst staat precies hoe je het kunt berekenen en wat voor bewijs je nodig hebt. Ook leggen ze uit welk werk eronder valt en dat je bijvoorbeeld ook in 'disaster affected area's' kan werken, dat zou nu misschien van toepassing zijn op het Oosten van het land die overstroomd zijn.

http://www.immi.gov.au/visitors/working ... work.htm#e

Als fitter zou je inderdaad vrij makkelijk een sponsorshipvisum moeten kunnen krijgen, mits je een onafhankelijk werkvisum aanvraagt maar dan kan het een tijdje duren voor je het krijgt.

Succes ermee & groetjes

P.s. Die vriend had gelogen over het werken uberhaupt. Had een werkgever opgegeven waar hij niet voor had gewerkt maar die er wel in had toegestemd dat zijn ABN nummer werd gebruikt. Daar zijn ze dus achtergekomen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Inge van der Heijden

Tips werk second work holiday visa

Bericht door Inge van der Heijden »

Momenteel ben ik bezig aan mijn 6e maand in Australie, helaas ook ik moet eraan geloven om werk te gaan doen voor mijn second work holiday visum. Heeft iemand nog tips? Sites waar ik werk kan vinden? :)
Ceska
Wereldreiziger

Re: Tips werk second work holiday visa

Bericht door Ceska »

Weet niet waar je bent, maar ik zou het via working hostels proberen.
Ik ga zelf in mei naar sunshinecoast en blijf daar in een hostel die zetten je dan op de wachtlijst om daarna fruit te kunnen plukken.

Je moet ook echt naar de des betreffende plaats gaan waar je heen wilt en ter plekke pas rond kijken en regelen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Dit zijn de verschillende soorten werk die je kunt doen: http://www.immi.gov.au/visitors/working ... work.htm#e. Je zit dus niet alleen maar "vast" aan fruitplukken.

Succes ermee!
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ja klopt, maar ik zie vrouwen niet zo snel construction of mining work doen :)
Want administratieve baan wordt helaas niet goedgekeurd. Ik wou dat doen op een mining site.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Wel een alternatief is om bijvoorbeeld in een afgelegen pub te gaan werken of station, wij zijn meiden tegengekomen die dat deden. Ook ben ik een 'nanny' tegengekomen op de Tiwi eilanden en haar tijd daar telde voor haar 2e WHV. En misschien is het dit jaar weer hetzelfde als verleden jaar dat wanneer je helpt opruimen na de overstromingen in het Oosten je tijd geldt voor een 2e WHV.

Succes ermee!
Ceska
Wereldreiziger

Bericht door Ceska »

Ja het klopt je moet meehelpen aan het land in bepaalde zin, dus vrijwillegers werk e.d. of helpen na zo'n ramp telt natuurlijk ook mee! Maar in een bar werken of als nanny niet hoor. Tenzij die mensen er naast ook n farm hadden of op een of andere manier hun papieren hadden getekend. Anders ga ik ook veel liever in een bar werken ;)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hmmm, jammer. Dat is dan verandert in de laatste 1-3 jaar toen gold dat wel voor je 2e WHV.

Nog andere optie die hier laatst op het forum is genoemd is WWOOF-en, maar dan wordt je niet betaald...helaas pindakaas.
Jensje
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jensje »

http://www.shearingworld.com/employment/employment1.htm
http://jobsearch.gov.au/harvesttrail/map.aspx
Dit zijn twee, misschien voor jou handige links. Werken in de wol-industrie als wool handler klinkt misschien gek, maar telt mee voor het visum en je verdient een stuk beter dan in de druiven. Op het moment krijg ik 180 dollar per dag schoon in het handje. Wel is het iets harder werken en het kost een paar weken om het onder de knie te krijgen.Via de harvest trail link heb ik ooit een baantje gevonden in Victoria, als druivenplukker voor een contractor, erg gezellig en veel gratis wijn!!!! ^O^
17 november naar Thailand, 6 december terug naar Australie op zoek naar een huurwoning en aanvragen van de facto visum!!!!
CLDIA

Visum 2de bezoek <12mnd

Bericht door CLDIA »

Hi,

Ik google me al een tijdje suf, maar ik kan geen goed antwoord vinden.

Ik ben mijn 2de reis naar Australië aan het voorbereiden, waarbij ik graag minimaal een jaar naar Sydney wil gaan om te werken. En vanuit daar natuurlijk diverse trips wil gaan doen. Echter ben ik mijn eerste keer dat ik dit regelde verkeerd door een commercieel bedrijf ingelicht over het 'Work- and Holidayvisum'. Ik heb destijds een stage gelopen (onbetaald) en dit had volgens mij ook op een studenten visum gekunt. Nu voldoe ik dus niet aan de eisen om een tweede W&Hvisum aan te vragen. Via de Australische gov site heb ik wel gevonden dat er een skilled visum bestaat maar deze komt uiteraard met strengere eisen en regels. Daarom wil ik me dit keer goed laten voorlichten over mijn mogelijkheden.

Heeft iemand tips over het vergaren van deze informatie? Bureau's of adviseurs die hierin met mij naar een eerlijk advies kunnen kijken?

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Kims
Reisexpert

Re: Visum 2de bezoek <12mnd

Bericht door Kims »

Hi,

Er zijn verschillende soorten skilled visa. De makkelijkste om te verkrijgen is een 'sponsored skilled work visa' waarbij je door een bedrijf of staat wordt gesponsord. Voorwaarde is wel dat je opleiding, beroep of 'skills' gewild zijn. Dit betekent dat je 'vastzit' aan die werkgever/staat als sponsor van je visum. Er zijn wel mogelijkheden om te wisselen van werkgever binnen dit visum, maar het is niet makkelijk. Dit visum wordt door je werkgever aangevraagd en is maximaal geldig voor 4 jaar.

Een ander alternatief is om een 'independent skilled work visa' aan te vragen maar dat proces duurt aanzienlijk langer, kost meer en is moeilijker. Het voordeel is wel met dit visum dat je dan niet vastzit aan een werkgever, maar vrij bent om te werken waar je maar wilt. Wederom moeten je opleiding/ervaring of skills wel gewild zijn. Dit visum moet je zelf aanvragen.

Heb je al op de Visa Wizard van de immigratiedienst gekeken voor welke visa je in aanmerking komt?
Zie: http://www.immi.gov.au/visawizard/
Er staat veel informatie op de website zoals je weet, de Visa Wizard geeft wat wegwijs en duidelijkheid over je mogelijkheden.

Ik zou proberen via een werkgever of zelf e visum te regelen en niet via een bureau omdat die zeer duur zijn. De kosten van je visum kunnen zo makkelijk verdubbelen. Mocht je beroep gewild zijn dan zou het niet moeilijk moeten zijn om een werkvisum te krijgen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.
Groetjes
Plaats reactie