Zit aan of in de buurt van Chaeng Wattana.Sieniej schreef:oeps, ben ik nu een beetje te laat mee dus. Heel erg bedankt voor de informatie.stevenl schreef:Zsm melden bij een immigratie kantoor. Daar kunnen ze je visum of visumvrije entree gegevens opzoeken. Deze kunnen dan worden overgenomen in je nieuwe paspoort. je had dit eigenlijk al de 21e moeten doen. Neem alle mogelijke papierwerk mee, dus aangifte politie, aanvraag nieuw paspoort, kopie visum, kopie fotopagina paspoort, kopie arrival card, etc.
Geen idee wat er gebeurt met de 500 Baht per dag boete, maar dat kunnen ze je bij immigratie vast wel vertellen.
Overstay heeft normaal gesproken geen gevolgen voor nieuwe visumaanvraag trouwens.
Weet je toevallig naar welk kantoor ik in Bangkok moet? Ik zie dat er 3 zijn maar niet elke is geschikt en alle website's die ik zie zijn in thai...
Meest gestelde Thailand visum vragen
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Paspoort in Thailand gestolen, visum verlopen
stevenl schreef:Zit aan of in de buurt van Chaeng Wattana.Sieniej schreef:oeps, ben ik nu een beetje te laat mee dus. Heel erg bedankt voor de informatie.stevenl schreef:Zsm melden bij een immigratie kantoor. Daar kunnen ze je visum of visumvrije entree gegevens opzoeken. Deze kunnen dan worden overgenomen in je nieuwe paspoort. je had dit eigenlijk al de 21e moeten doen. Neem alle mogelijke papierwerk mee, dus aangifte politie, aanvraag nieuw paspoort, kopie visum, kopie fotopagina paspoort, kopie arrival card, etc.
Geen idee wat er gebeurt met de 500 Baht per dag boete, maar dat kunnen ze je bij immigratie vast wel vertellen.
Overstay heeft normaal gesproken geen gevolgen voor nieuwe visumaanvraag trouwens.
Weet je toevallig naar welk kantoor ik in Bangkok moet? Ik zie dat er 3 zijn maar niet elke is geschikt en alle website's die ik zie zijn in thai...
Dank je wel! Nu heb ik iig een punt om naar te zoeken. Vind het nog steeds allemaal verwarrend. Vandaag is er een holiday dus morgen meteen met alles aan de slag! Ik laat nog weten of het goed is gekomen..
Adres:
Bangkok Goverment Center Building
120 Chaengwattana Soi 7
Tungsonghong, Laksi
Bangkok
Tel: 021419889
Openingstijden van maandag tot en met vrijdag va 8:30 - 16:30 op zaterdag 8;30 - 12;00
Ik heb mijn paspoort!
Over immigration office... Mijn visa was 23 feb verlopen... Hierbij heb je 6 dagen de tijd om je visum te verlengen. Wat ik dus niet heb gedaan. Om deze reden kan ik geen nieuw visum krijgen!! Oplossing: naar de rechtbank waarbij ik naar huis word gestuurd..
Uiteraard barsten ik in tranen uit. Ze gaf me een tweede oplossing. Terug naar dezelfde grens als waar ik het land ben ingekomen, en daar proberen het land uit te gaan en de boete te betalen. Wat 500 per dag is. Ik kom dus uit op 7500 bath!
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze een andere regeling hadden voor wanneer je paspoort gestolen is, maar blijkbaar niet. Ik baal hier ongelofelijk van, maar weinig wat ik er nu nog aan kan doen. Vanavond heb ik de nachtbus er naar toe.
Ik had gehoopt dat ik er vandaag klaar mee zou zijn. Zodra ik internet heb laat ik weten of het bij de grens is goed gekomen. En hopelijk is dit voldoende informatie voor andere om niet dezelfde fout te begaan.
Wat ik alleen een beetje jammer vind is dat de Nederlandse ambassade dit best wel had kunnen vertellen toen ik 10 dagen geleden mijn paspoort aanvroeg!
Bangkok Goverment Center Building
120 Chaengwattana Soi 7
Tungsonghong, Laksi
Bangkok
Tel: 021419889
Openingstijden van maandag tot en met vrijdag va 8:30 - 16:30 op zaterdag 8;30 - 12;00
Ik heb mijn paspoort!
Over immigration office... Mijn visa was 23 feb verlopen... Hierbij heb je 6 dagen de tijd om je visum te verlengen. Wat ik dus niet heb gedaan. Om deze reden kan ik geen nieuw visum krijgen!! Oplossing: naar de rechtbank waarbij ik naar huis word gestuurd..
Uiteraard barsten ik in tranen uit. Ze gaf me een tweede oplossing. Terug naar dezelfde grens als waar ik het land ben ingekomen, en daar proberen het land uit te gaan en de boete te betalen. Wat 500 per dag is. Ik kom dus uit op 7500 bath!
Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze een andere regeling hadden voor wanneer je paspoort gestolen is, maar blijkbaar niet. Ik baal hier ongelofelijk van, maar weinig wat ik er nu nog aan kan doen. Vanavond heb ik de nachtbus er naar toe.
Ik had gehoopt dat ik er vandaag klaar mee zou zijn. Zodra ik internet heb laat ik weten of het bij de grens is goed gekomen. En hopelijk is dit voldoende informatie voor andere om niet dezelfde fout te begaan.
Wat ik alleen een beetje jammer vind is dat de Nederlandse ambassade dit best wel had kunnen vertellen toen ik 10 dagen geleden mijn paspoort aanvroeg!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik vind het heel vervelend voor je, en ben het met je eens dat de ambassade wat pro-actiever had kunnen zijn.
Maar je moet naar mijn mening ook een beetje naar jezelf kijken, je hebt dit zo lang mogelijk laten liggen, bij de aanvraag van een nieuw paspoort geen actie ondernomen mbt visum, en ook nadat je hier gewaarschuwd was heb je geen actie ondernomen tot je nieuwe paspoort gereed was.
Boete betalen, land uit en weer terug is trouwens een eenvoudig proces, dat ook geen gevolgen heeft voor volgende visa. Dus het kost je nu geld, maar de schade blijft verder beperkt voor zover ik het in kan schatten tenminste.
Ik weet niet wat voor visum er in je nieuwe paspoort staat, maar hou er rekening mee dat als dat geen visum is, je bij de grens slechts 15 dagen verblijf in Thailand krijgt. Als je wel een visum hebt, let dan goed op de stempel die je krijgt, zodat je visum geactiveerd wordt in plaats van dat je een visumvrij verblijf krijgt.
Maar je moet naar mijn mening ook een beetje naar jezelf kijken, je hebt dit zo lang mogelijk laten liggen, bij de aanvraag van een nieuw paspoort geen actie ondernomen mbt visum, en ook nadat je hier gewaarschuwd was heb je geen actie ondernomen tot je nieuwe paspoort gereed was.
Boete betalen, land uit en weer terug is trouwens een eenvoudig proces, dat ook geen gevolgen heeft voor volgende visa. Dus het kost je nu geld, maar de schade blijft verder beperkt voor zover ik het in kan schatten tenminste.
Ik weet niet wat voor visum er in je nieuwe paspoort staat, maar hou er rekening mee dat als dat geen visum is, je bij de grens slechts 15 dagen verblijf in Thailand krijgt. Als je wel een visum hebt, let dan goed op de stempel die je krijgt, zodat je visum geactiveerd wordt in plaats van dat je een visumvrij verblijf krijgt.
stevenl schreef:Ik vind het heel vervelend voor je, en ben het met je eens dat de ambassade wat pro-actiever had kunnen zijn.
Dat is waar ik kijk ook naar mezelf, maar ter verdediging. In dit topic had ik pas 3 maart gelezen dat ik naar het immigratie kantoor moest. Deze datum was al te laat want ik had voor 1 maart mijn visum moeten verlegen. De uitkomst was uiteindelijk niet anders geweest dan nu.
Mijn paspoort was volledig leeg, ben naar de grens gegaan en heb daar de boeten moeten betalen en ben nu in Maleisie. Dus uiteindelijk is alles goed gekomen!
Visum Thailand
Hallo,
we zitten min of meer met een probleem. Op 13 april aanstaande vliegen we (4.pp.)naar Thailand. Nu is het zo dat we alleen een enkeltje hebben. We hebben gekeken naar de mogelijkheid om naar Phnom Penh te vliegen, maar (zeker na het horen van de verhalen over de goedkope vluchten van Airasia) vinden wij 100 euro voor die vlucht wat aan de hoge kant. Is er voor ons een alternatief om bijv. een visum te regelen, of moet je dan echt kunnen aantonen dat je een vlucht binnen 30 dagen naar het buitenland hebt? Of heeft iemand tips voor een goedkope vlucht vanuit thailand? We willen namelijk echt niet het risico lopen dat het vliegtuig zonder ons vertrekt!
Mijn dank is groot,
Groeten!
we zitten min of meer met een probleem. Op 13 april aanstaande vliegen we (4.pp.)naar Thailand. Nu is het zo dat we alleen een enkeltje hebben. We hebben gekeken naar de mogelijkheid om naar Phnom Penh te vliegen, maar (zeker na het horen van de verhalen over de goedkope vluchten van Airasia) vinden wij 100 euro voor die vlucht wat aan de hoge kant. Is er voor ons een alternatief om bijv. een visum te regelen, of moet je dan echt kunnen aantonen dat je een vlucht binnen 30 dagen naar het buitenland hebt? Of heeft iemand tips voor een goedkope vlucht vanuit thailand? We willen namelijk echt niet het risico lopen dat het vliegtuig zonder ons vertrekt!
Mijn dank is groot,
Groeten!
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum Thailand
Voor visumvrije entree is de officiele eis een vliegticvket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
Voor een visum is die officiele eis er niet, dus gewoon een visum aanvragen.
Voor een visum is die officiele eis er niet, dus gewoon een visum aanvragen.
Re: Visum Thailand
Mocht je het artikel over visa in Thailand nog niet gevonden hebben is het goed deze ook even te lezen:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html
Hierin staat in meer detail wat Steven ook al schrijft. Je hebt dus óf een visum nodig óf een ticket het land uit.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html
Hierin staat in meer detail wat Steven ook al schrijft. Je hebt dus óf een visum nodig óf een ticket het land uit.
vietnam of thailand
Hi,
We willen graag half september rondreizen in Vietnam of Thailand. We willen graag een prive rondreis doen(lekker luxe, niet backpacken) van 16/17 dagen en er daarna nog een paar dagen strand aan vastplakken.
Kunnen we dan het beste voor Thailand of Vietnam kiezen. We hebben het idee dat het in Thailand wat makkelijker is om je weg te vinden en er meer mogelijkheden zijn. Maar zijn een beetje bang dat het te massaal / toeristisch is. Bovendien hebben we enkele jaren geleden een reis door Maleisie gemaakt. Misschien lijkt het allemaal te veel op elkaar? En biedt Vietnam net wat anders? Maar daar zie ik ons niet zelf rondrijden.
Tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
We willen graag half september rondreizen in Vietnam of Thailand. We willen graag een prive rondreis doen(lekker luxe, niet backpacken) van 16/17 dagen en er daarna nog een paar dagen strand aan vastplakken.
Kunnen we dan het beste voor Thailand of Vietnam kiezen. We hebben het idee dat het in Thailand wat makkelijker is om je weg te vinden en er meer mogelijkheden zijn. Maar zijn een beetje bang dat het te massaal / toeristisch is. Bovendien hebben we enkele jaren geleden een reis door Maleisie gemaakt. Misschien lijkt het allemaal te veel op elkaar? En biedt Vietnam net wat anders? Maar daar zie ik ons niet zelf rondrijden.
Tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
Re: vietnam of thailand
Maleisie en Thailand zijn echt wel anders hoor. Voor een luxere rondreis zou ik voor thailand kiezen ook vanwege de ruimere keuze aan mooie eilanden en stranden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Het viel mij op hoe afwisselend vietnam is. Drukke steden, strand, supermooie natuur (onder andere halong bay, sapa) ,hill tribes (Dalat, Sapa), cultuur. Qua 'je weg vinden' is vietnam erg praktisch. je reist gewoon van noord naar zuid of andersom en bijna alle plaatsen die de moeite waard zijn liggen op die route. In thailand wordt er vanaf bangkok vaak via kanchanaburi en ayyuthaya naar chiang mai gereist en vanaf daar weer naar het zuiden voor de eilanden. Thailand heeft wel meer keuze in stranden en eilanden. Thailand en Vietnam zijn beide anders dan Maleisie dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik zou eerder voor Vietnam gaan dan voor Thailand. Zeker als je onlangs al Maleisie hebt gedaan. Vietnam is dan net wat anders. Maar Vietnam heeft niet echt bounty-eilandjes zoals thailand dat heeft maar wel een mooie kust, op zich.
Ik vond Vietnam in ieder geval gevarieerder en minder westers dan Thailand. Het is wel een lang gerekt land dus als je het rustig aan wilt doen moet je wel keuzes maken. Of alleen noord of alleen zuid of van noord naar Zuid vliegen en zo het beste van alles mee pikken.
Willen jullie accommodatie van te voren vast leggen of ter plekke wel zien wat je gaat doen?
Ik vond Vietnam in ieder geval gevarieerder en minder westers dan Thailand. Het is wel een lang gerekt land dus als je het rustig aan wilt doen moet je wel keuzes maken. Of alleen noord of alleen zuid of van noord naar Zuid vliegen en zo het beste van alles mee pikken.
Willen jullie accommodatie van te voren vast leggen of ter plekke wel zien wat je gaat doen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Visum
geachte,
Als wij op 1 januari Thailand binnen komen en wij vertrekken op 31 januari om 00.50 hebben wij dan een visum nodig.
Als wij op 1 januari Thailand binnen komen en wij vertrekken op 31 januari om 00.50 hebben wij dan een visum nodig.
Re: Visum
Neem aan dat je al eerder door de douane gaat dus dan blijf je binnen de 30dagen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum
Door douane of niet doet niet ter zake, vluchtaankomst en vluchtvertrek is het enige dat telt.Tikva schreef:Neem aan dat je al eerder door de douane gaat dus dan blijf je binnen de 30dagen.
Dus ja, officieel heb je een visum nodig. In dit geval zou ik geen visum aanschaffen trouwens, mocht je problemen krijgen met inchecken zou ik zeggen wat Tikva schreef. Dat dat niet 100% juist is weet de dame (waarschijnlijk) bij de incheckbalie toch niet, en bij immigratie in Thailand wordt hier toch niet naar gekeken.