Geld opnemen in Mumbai

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Tbijlholt
Vakantieganger
Contacteer:

Geld opnemen in Mumbai

Bericht door Tbijlholt »

Hallo,

Ik ben momenteel met een vriend in Mumbai, we zijn eergister aangekomen. Nu hebben wij een beetje een probleem met het verkrijgen van geld; ik heb een maestro, maar of de automaat geeft slechts 5000 Rupie, of de automaat geeft helemaal niets.

Ik vroeg me af of dit normaal is en of er ook andere manieren zijn om met een maestrokaart grotere bedragen op te nemen.

alvast bedankt,

Groetjes Ard en Tom
Erik
Site Admin

Re: Geld opnemen in Mumbai

Bericht door Erik »

Wij zijn niet in Mumbai geweest, maar wel in India en ook met meastro. Wij hebben geen problemen ondervonden met het opnemen van geld. In sommige landen is het zo dat je bij bepaalde pinautomaten maar een x bedrag per keer op mag nemen. Maar ga je naar een bank en gebruik je de aparaten daar dan kun je meestal meer pinnen.

Neem aan dat je verder ook een "normaal" limiet op je kaart hebt staan voor pinnen in het buitenland? En dat het dus in andere landen geen problemen heeft opgeleverd?
MarcB
Reiziger

Bericht door MarcB »

Wij zijn ook niet in Mumbai geweest, maar wel in andere plaatsen in India. We hebben ook gepind met Meastro. Af en toe hadden we ook problemen, we konden niet bij elke pinautomaat geld krijgen (dus gewoon andere automaten proberen), en af en toe maar een bepaald bedrag. Wij hadden meerdere pasjes van meerdere rekeningen, dus in totaal konden we toch een redelijk bedrag krijgen.

Wat we wel meegemaakt hebben is dat een automaat echt super traag was toen we op het geld aan het wachten waren (pasje hadden we al terug) dat een bewaker zei dat de automaat kapot was en we maar weg moesten gaan. We vertrouwden het niet en zijn toch blijven wachten en pas na een langere tijd kwam er toch geld uit.
Tbijlholt
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Tbijlholt »

Bedankt voor de reacties. Zo te lezen, denk ik dat het we goed komt. In Cambodja thailand en laos kon ik gewoon 300 euro pinnen, hier tot zover niet meer dan 100, maar we zullen eens wat meer in de banken zelf proberen.

Tot zover, Tom (:
Raymond

Bericht door Raymond »

Hallo lezers,

Even een reactie vanuit New Delhi, ik ga ervan uit dat je met Maestro een pinpas bedoelt en niet een credit card. Het beste kan je pinnen met een ING bankpas, die neemt slechts 1% koerskosten en geen transactiekosten, bij een AXIS bank ATM, SBI ATM, ICICI ATM, YES bank ATM, Syndicate bank ATM (doet het niet altijd!), Citi bank ATM, Standard Chartered ATM en ING Vyasya ATM, dit zijn de grootste private banks die bijna alle internationale pinpassen herkennen. HDFC bank ATM raad ik met klem af, aangezien zij, naast de koerstkosten en eventuele transactiekosten, ook zelfstandig nog eens INR 200,- afschrijven voor hun eigen kosten. Ik kan er misschien een paar vergeten zijn, maar de onderstaande banken zullen je bankpas niet herkennen en waarschijnlijk je transactie weigeren:

Punjab National Bank ATM, Oriental Commerce ATM, Allahabad Bank ATM, IDBI bank ATM, Kotak Mahindra ATM, Bank of Baroda (heel soms wel, vaak niet) ATM, SBBJ ATM, SB of Patiala, Bank of Scotland ATM, DCB ATM, Deutsche Bank ATM en alle andere lokale banken en ATMs.

Overigens, het komt soms voor dat er nog iemand (soms 2) achter je staat, om hun beurt op te wachten, is op zich geen probleem als ze op een afstand blijven, tenzij ze echt meekijken, kan je vragen voor privacy of de bewaker even aanspreken hierop. Ik hoop je hiermee een eindje verder op weg geholpen te hebben! Succes met pinnen.

Groetjes uit New Delhi

P.S. Vergeten te vermelden is dat je per transactie INR 10,000,- kan opnemen per keer. En vaak ook maar 1 a 2 keer per dag, in verband met de banklimiet.
Plaats reactie