Visa China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wijziging visumaanvraag China

Bericht door WizardOfOss »

Ik gok dat zo'n douanier ook vast wel de gegevens van je visum-aanvraag op z'n scherm kan toveren.
Feike

Bericht door Feike »

WizardOfOss schreef:Ik gok dat zo'n douanier ook vast wel de gegevens van je visum-aanvraag op z'n scherm kan toveren.
Dat zal vast kunnen. Maar als je gewoon je E-ticket uitprint en meeneemt op reis. Zouden ze daar verder niet moeilijk over kunnen doen. Zoals ik zei bestaat er wel zoiets als een centrale database voor vlieggegevens, maar dit is meer voor de vliegvelden en vliegmaatschappijen. Lijkt mij sterk dat de douane hier toegang tot heeft. Ik zeg echter niet dat het niet zou kunnen.. Big Brother is Watching You 8-)
Froja Melet | RM Express
Reiziger

Bericht door Froja Melet | RM Express »

WizardOfOss schreef:Ik gok dat zo'n douanier ook vast wel de gegevens van je visum-aanvraag op z'n scherm kan toveren.
Lijkt me sterk ... (moet jij als ervaren bereizer van zeker 15 landen toch wel weten/ondervonden hebben) zou betekenen dat douane inzage heeft in ambassadedossiers !!!!!?????

't Is heel simpel ..... visum wordt verstrekt aan de hand van aangeleverde informatie, welke aan bepaalde eisen dient te voldoen ..........

Het enigste wat er kan gebeuren is dat je ter plaatse ( door welke redenen dan ook.... smokkel, ongeval, dronkenschap,prostitueren etc.) in de problemen komt en er alsnog gekeken gaat worden waar je wel/niet had mogen zijn, zodat het niet naleven van de aanvraag tegen je gebruikt kan worden

Met goede groet,
Froja
Met goede groet,
Froja Melet | RM Express
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ik zie niet wat zo'n douanier allemaal op z'n scherm te zien krijgt. Maar ik weet wel dat ze daar (in ieder geval in China) veel meer naar dat scherm kijken dan naar het paspoort en visum zelf. En zo lastig lijkt het me ook niet de aanvraag behorende bij het visum even uit een centrale visum-database te vissen welke door de ambassades gevuld wordt. Het idee van zo'n visum is toch dat China vooraf weet wie wanneer hun land binnen komt, en aan het visum zelf valt alleen nog te zien dat ergens iemand op een ambassade goedkeuring heeft gegeven, niet of de aanvraag overeen komt met de praktijk.
robinfr

Bericht door robinfr »

Froja Melet | RM Express schreef:Beste robinfr,

Er staat in je visum nergens met welke vlucht je gaat en/of naar welke hotels
Dus hoe wil/kan de douane dat controleren?

Met goede groet,
Froja
Ik ben de discussie niet aangegaan met de medewerker van World Ticket Center, maar ik wilde zelf het risico niet lopen.

Ik heb uiteindelijk op Skyscanner.net gezocht naar de goedkoopste vlucht en heb voor € 70 pp een ticket geboekt naar Singapore. Met alle annulerings- en administratiekosten welke er anders nog bij kunnen komen zijn we maar hiervoor gegaan.

De reisorganisatie van Tibet heeft via een partner een zeer uitgebreidde itinairy opgesteld welk aan sluit op onze vluchten, hopelijk krijgen we nu het visum. De aanvraag is vandaag ingediend.
bartjela

china visum, tip die bijna te mooi is om waar te zijn!

Bericht door bartjela »

Zo, ook ik heb in levende lijven ondervonden dat je t china visum niet krijgt zonder vliegtickets in en uit en een hotelboeking. Had dit geprobeerd in Bangkok. Nou ik dus al die boekingen in orde maken om t vervolgens in Hong Kong opnieuw te proberen. Was te lui om zelf naar t gebouw te gaan dus schakelde een visumburo gevestigd in chunking mansions (kowloon, het bekende en beruchtte warenhuis vol indiers, en afrikanen). De naam is China Visa Service Ltd. Ik kom daar dus met al mijn papieren en vraag hem om het 4 vellen lange visa applicatieformulier. ( ik deed btw spoedvisum, nog geen 50 euro omdat er anders een weekend tussen zou zitten en ik 6 dagen zou moeten wachten). Zegt die man dat hij alleen een pasfoto nodig heeft. Dus GEEN formulieren, boekingen, tickets.. Ik stond perplex. Toej zei hij ook nog dat het een drie maanden visum was. Ik ging er vanuit dat hij bedoelde dat ik binnen drie maanden het visum moest gebruiken..maar nee hoor, door alleen mijn paspoort en een pasfoto te geven heb je binnen 1 dag een 90 dagen visum voor china.. Nooit meer van te voren vluchten hoeven plannen!! Ik helaas wel gedaan want ik wist niet dat je uberhaubt een 90 dagen visum kon krijgen, zeker niet zonder enige info. Het visum hebben ze in china zelf geregeld, dat is t verschil. Zelf krijg je dit soort visum niet. Het is dan wel bijna 50 euro (34 als je vier werkdagen kan en wilt wachten) maar t scheelt je een hoop gedoe ( zelf regelen is halve dag wachten) en hoeft hem dus nergens te verlengen! Het is btw een single entry, maargoed, als je hem in HK regelt hoef je daar ook niet meer heen. ;-) hoop dat men hier wat aan heeft. Zelf van tevoren met de nl ambassade in china gebeld en die zeiden dat china momenteel erg lastig is en dat ik, zelfs met wen vliegticket, er niet van uit moest gaan dat ik twee maanden zou krijgen. Het visumburo zei ook dat ze goed bekend staan in china n dat t zo makkelijk gaat op basis van een goede verstandshouding dit voor elkaar krijgen.
Ik ben al een tijd aan t reizen en hou t forum dus niet in de gaten maar naar mijn idee is dit niet bekend. Zo wel dan zie dit maar als bevestiging dat het nog steeds zo gaat..
bolletjeom
Reisexpert

Re: china visum, tip die bijna te mooi is om waar te zijn!

Bericht door bolletjeom »

hele goede tip!
voor iedereen die via hongkong het land binnen wil.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

Zo dat klinkt goed, visum aanvraag in Bangkok dan maar gewoon overslaan?
Ik ben op dit moment in Myanmar en zal overmorgen terug gaan naar Bangkok. Ik heb nog geen tickets maar als ik het zo lees is dat dus ook niet nodig!

Super bedankt voor de tip!
bartjela

Bericht door bartjela »

overslaan!!! kost je ook nog eens veel tijd daar..
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

bartjela schreef:overslaan!!! kost je ook nog eens veel tijd daar..
Helaas is tijd geen issue, ik moet even wachten totdat ik mijn bankpas vanuit NL ontvang. Nog een goed tip over een verblijfplaats in Hong Kong?
bartjela

Bericht door bartjela »

altijd fijn..wachten op je bankpas. ik sliep in chunking mansions.. beetje raar op t begin (alleen indiers en afrikanen) maar veeeeeeeel hotels/guesthouses en op een prima locatie, 1 minuut van de metro en vele winkels..betaalde 20 euro per nacht voor eigen kamer, maar kan ook goedkoper.. was klein maar had eigen badkamer en alles was gloednieuw. ontelbare keuzevrijheid! wat ga je allemaal doen in china? ik zit nu in Yangshuo, ontzettend mooi! weer is alleen echt heel saai, grijs en veel regen, en koud!! echt een onaangename afwisseling van thailand laos cambodja en vietnam ;)
ga snel door naar t zuidwesten, daar is t weer gelukkig beter:)
tip als je op facebook wilt in china: www.f3.proxymice.com , hoeft niks te downloaden en kan zelfs via je telefoon op deze manier op facebook (facebookverslaving). succes!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij sliepen op Lantau island. tropisch strand voor de deur en een kwartiertje met de ferry naar het kloppende hart van Hong Kong. Door de weeks is de accomodatie op Lantua island heel goedkoop. Zelfde prijsklasse of klein tikkeltje meer dan in chunking mansion. In het weekend is het wel erg duur.
Wij vonden het wel relaxte om s'avonds naar een rustig stuk terug te gaan en hadden op de ferry altijd een gratis tour langs de skyline ;-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Thomas-world

Bericht door Thomas-world »

Voor Budget overnachtingen kun je inderdaad het beste terecht @ Chungking Mansion.
Het lijkt inderdaad een beetje creepy maar ik heb er prima nachten gehad voor 10 euro per kamer (2 pers.)
Toen ik er vorig jaar verbleef waren er plannen het hele zaakje wat op te vrolijken.
Er kwamen meer liften zodat er geen rijen van 10 min.meer stonden... Damn wat haatte ik die trappen.

Zijn er al nieuwe liften?

Save Travels,

Thomas
Laatst gewijzigd door Erik op 09 mar 2012 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
bartjela

Bericht door bartjela »

Dat is echt goedkoop! baalde dat ik al geboekt had online..better safe than sorry. liften idd geupgraded maar nog steeds tergend langzaam zeg, pakte ook de trap, gelukkig maar tot de vierde :)
idd alles is vernieuwd daar!
Matthijs85

Visa voor reizen Rusland / China

Bericht door Matthijs85 »

Ik ga voor mijn werk naar Japan, en ben van plan om daaromheen een reis naar Rusland en China te maken.

Tussen alle visumbureau's door zie ik door de bomen een beetje het bos niet meer. Daarom heb ik de volgende vragen:

CR1. Klopt het dat voor een toeristen-visum in Rusland voor alle nachten een hotel geboekt moet hebben voor het visum? Is het ook mogelijk door couchsurfers uitgenodigd te worden? Is dit een beetje te doen? Maakt dit uit qua visum-type / kosten?

C2. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten voor een visum voor China als ik tussendoor naar Japan heen en weer wil? (en dus 2x China in ga) --> Klopt 70.70? http://www.visaforchina.org/HAG_EN/uplo ... 253940.pdf
C3. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten voor een visum voor China als ik op de heenweg direct door ga naar Japan? (en dus 1x alleen op het vliegveld zit en 1x China door ga) --> Klopt 87.70?http://www.visaforchina.org/HAG_EN/uplo ... 253940.pdf
C4. Zijn er bij opties C2) en C3) extra kosten als ik langer dan 30 dagen in China wil blijven?

R2. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten/eisen voor een visum voor Rusland als ik tussendoor naar China/Japan heen en weer wil? (en dus 2x Rusland in ga)
R3. Wat zijn bij de ambassade in Den Haag de kosten voor een visum voor Rusland als ik op de heenweg direct door ga naar China? (en dus 1x alleen op het vliegveld zit en 1x China door ga)
Voor zover ik het begrepen heb kost het beide opties $30?

Met een verwijzing naar een duidelijke website ben ik natuurlijk ook erg blij :)
Plaats reactie