Stempel van Israël in paspoort nadeel voor omliggende moslim landen?

Veel bruikbare reizigers tips voor Israël, Jordanië en Egypte. Toch nog een vraag, stel deze gerust in het forum en laat de kenners je helpen bij je reis.
Plaats reactie
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Stempel van Israël in paspoort nadeel voor omliggende moslim landen?

Bericht door Sjaak »

Hallo,

Ik lees dat een stempel van Israel nogal wat negatieve gevolgen kan hebben voor het binnen komen van andere (moslim) landen.

Op het moment dat men een stempel wilde zetten vroeg ik of dat op een separaat papiertje kon.
Maar ik had het nog niet gezegd en de stempel stond er al in..

Is er een lijst met landen die moeilijk doen of die je niet meer in komt?
Vallen maleisie en Indonesie (moslim landen) daar ook onder?

Ik ga namelijk een wereldreis maken eind dit jaar...

Bvd voor een reactie.
Groet,

Sjaak
Erik
Site Admin

Re: stempel in paspoort

Bericht door Erik »

Hier komt deze maand nog een uitgebreid artikel over inclusief de landen waarvoor het lastig kan zijn. Ben onderweg dus kan nu even ook niet opzoeken. Maar het gaat dacht ik om landen waar het nu erg onrustig is
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Syrië, Libanon zijn iig landen waarvan ik zeker weet dat je niet in mag.
Een tijdje waren de Verenigde Emiraten ook 'verboden' terrein maar ik hoorde laatst van iemand die wel met zijn stempel Dubai in kwam.

Ben zelf ook erg benieuwd naar het artikel, want ook ik heb een stempel gekregen. Ze zijn zeker snel met het zetten van de stempel.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Heb het nog even in het artikel opgezocht en daarin staat: Syrië, Libanon en Iran. Het artikel komt 11 maart online.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het zijn er bij mijn weten nog wel meer hoor zoals Saudi Arabie, Jemen, Sudan.. nou zijn dat toch niet de meest waarschijnlijk landen waar je heen wilt.

Maleisië kan je wel gewoon heen als NLD met een stempel, alleen als je een Israëlisch paspoort zou hebben dan niet.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

bedankt, gaat wel goed komen :)
Groet,

Sjaak
Kuess
Wereldreiziger

Bericht door Kuess »

Ik weet dat dit een oud bericht is, maar ik wil toch even een update plaatsen voor de reizigers die hier langskomen opzoek naar informatie.

Je krijgt geen stempel meer in je paspoort in Israël. Je krijgt een soort van visum ticket mee dat je vooral niet kwijt moet raken en zo'n beetje overal (hotels, autoverhuur etc.) moet tonen.
Geen probleem meer dus met het later reizen naar islamitische landen.
.:: Sapere Aude ::. - Horatius 20BC
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Kuess schreef: Je krijgt geen stempel meer in je paspoort in Israël. Je krijgt een soort van visum ticket mee dat je vooral niet kwijt moet raken en zo'n beetje overal (hotels, autoverhuur etc.) moet tonen.
Blijf voorzichtig met landovergangen. Ik heb nooit een stempel van Israël in m'n paspoort gehad, maar bij een bezoek aan Syrie of Libanon wordt grondig bekeken naar de stempels van buurlanden van Israël. Heb je bijvoorbeeld een stempel van Aqaba in Jordanië of Taba in Egypte in je paspoort, dan is de kans groot dat je daarvandaan naar Israël bent gegaan. Op grond daarvan (dus ook zonder stempel VAB Israël) mag je sommige moslimlanden niet in...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kuess schreef:
Je krijgt geen stempel meer in je paspoort in Israël. Je krijgt een soort van visum ticket mee dat je vooral niet kwijt moet raken en zo'n beetje overal (hotels, autoverhuur etc.) moet tonen.
Bedankt voor de informatie, ik heb onze reisinformatie ook aangepast. Voor reizigers die benieuwd zijn hoe zo'n kaartje eruit ziet hier ook een link: http://quitealone.com/2013/04/02/end-of ... mps-issue/

Blijft wel dat Jenny gelijk heeft en dat een exit stempel bij een egyptische of jordaanse grenspost nog steeds voldoende is voor landen om je te weigeren. Er is maar een manier dit te voorkomen en dat is de grenspost te gebruiken van jordanie naar de palestijnse gebieden en binnen de duur van je jordaanse visum weer terug reizen. Jordanië stempelt je hier namelijk niet uit omdat ze de westbank als deel van Jordanië beschouwen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie