Boek over fotografie

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Boek over fotografie

Bericht door Ingritaaa »

Lieve ATG'ers

Af en toe lees ik dingen over het doorlezen van een goed boek over fotografie om zo zelf wat beter met je camera om te kunnen gaan. Ik heb zelf al 'lang' een spiegelreflex camera maar ik zou het alsnog wel leuk vinden om hier een boek over te hebben om beter te fotograferen.

Ik ben dus op zoek naar een boek dat geschikt is voor mij! Geen boek voor een totale beginner waar je bij wijze van nog leert je batterij in je camera te doen ;). Een boek met opdrachten ofzo zou wel prima zijn!

Ik fotografeer met een Nikon D50 (ja, oud haha). Zou graag een nieuwe willen aanschaffen maar ze zijn niet goedkoop en bij een nieuwe wil ik wel gelijk een goede! Dus ik dacht, misschien moet ik me dan eerst nog meer uitleven met mijn huidige camera.

Alvast bedankt!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

ketting
Reisexpert

Re: Boek over fotografie

Bericht door ketting »

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Boeken vinden hoe je moet fotograferen valt best tegen vind ik. Het meeste heb ik nog aan de uitgebreide handleiding van mijn camera, waarin dingen best goed (maar technisch) uitgelegd wordt.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Scott Kelby heeft een onderhoudende stijl van schrijven. Zo eentje waarbij het niet louter om de theorie gaat (diafragma's en sluitersnelheden gaan al snel vervelen), maar ook met de nodige humor. Het zal moeilijk kiezen worden welk fotografie boek je van hem wil kopen, want hij heeft er heel wat op zijn naam staan.
Die van Michael Freeman zijn ook best goed te noemen.
Plaats reactie