Welk land was het minst leuk dat je bezocht hebt?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Welk land was het minst leuk dat je bezocht hebt?

Bericht door Yvonnetje »

Serieus?

Ben nu twee keer in Hong Kong geweest, ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen, tenminste niet van iemand die gek genoeg is van Azië om er te gaan wonen. Maar goed, smaken verschillen
Zoals Rudi & Erik schrijven; het kan ook aan andere dingen liggen.
Ik had net een maand met m'n vriend gereisd {waren voor de reis net 1,5 maand samen}, en ik was toen weer alleen. Daarbij hoorde ik toen ook dat 3 vrienden van mij bij een bootongeluk waren betrokken en dat er 2 waren omgekomen. Dit maakte het tot een rottijd.

Moet toegeven dat ik Hong Kong nog wel een herkansing wil geven om het goed te maken :)

En hoezo gek? :p
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Israel. Een land waar ik nooit meer naar terug wil. Heb nergens zulke botte mensen ontmoet als daar
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Met stip op nummer 1 voor mij Vietnam ik vond het land niet veel aan en de mensen stonden mij niet echt aan en als tweede niet Indonesie zelf, maar Bali echt niet aan mij besteed veel te veel toeristen daar en zo druk.
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

India; wat een gekkenhuis, werden er constant lastig gevallen. Iets vragen kan niet want dan sturen ze je geheid verkeerd. Iedere keer moeten onderhandelen ook heel irritant. Vieze honden, stank en gewoon veel en veel teveel mensen!!!
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Frannie schreef:India; wat een gekkenhuis, werden er constant lastig gevallen. Iets vragen kan niet want dan sturen ze je geheid verkeerd. Iedere keer moeten onderhandelen ook heel irritant. Vieze honden, stank en gewoon veel en veel teveel mensen!!!
Ik lees dat wel vaker. India heeft ongeveer 50 mensen per km2 minder dan Nederland maar het lijkt er veel voller denk ik. Misschien speelt ook mee dat behoorlijke delen minder drukbevolkt zijn en het aantal per km2 op de andere delen dan ook veel hoger zal zijn. Dat het leven zich meer buiten afspeelt en er een grote migratie van dorpen naar de steden is, zijn misschien ook redenen?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

'Tussenstand':

1) Israël: 3 stemmen
2) Bali/ Indonesië: 2 stemmen
3) 10 landen met 1 stem
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Nu ben ik niet zo bekend met de geografie van India, maar waarschijnlijk zijn ook daar grote delen onbewoonbaar door bergen of woestijnen? Ik heb ook wel eens beelden uit Ladakh gezien, dat geeft toch een heel ander plaatje dan de grote steden.

Nederland mag relatief zeer dichtbevolkt zijn, ons land is ook nagenoeg geheel bewoonbaar. Vergelijk dit met bijvoorbeeld Japan, puur naar het aantal inwoners per vierkante kilometer gekeken hebben wij er ongeveer 20% meer. Verschil is alleen dat slechts zo'n 10% van Japan voor bebouwing geschikt is, de rest is te bergachtig. En dan is het ineens toch een heel ander verhaal...
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

WizardOfOss schreef:Nu ben ik niet zo bekend met de geografie van India, maar waarschijnlijk zijn ook daar grote delen onbewoonbaar door bergen of woestijnen? Ik heb ook wel eens beelden uit Ladakh gezien, dat geeft toch een heel ander plaatje dan de grote steden.

Nederland mag relatief zeer dichtbevolkt zijn, ons land is ook nagenoeg geheel bewoonbaar. Vergelijk dit met bijvoorbeeld Japan, puur naar het aantal inwoners per vierkante kilometer gekeken hebben wij er ongeveer 20% meer. Verschil is alleen dat slechts zo'n 10% van Japan voor bebouwing geschikt is, de rest is te bergachtig. En dan is het ineens toch een heel ander verhaal...
Precies wat ik eigenlijk ook aangaf :) Verschillende culturen hebben misschien ook wel invloed (hier zitten mensen erg veel binnen en is het vaak behoorlijk georganiseerd). En inderdaad is bijna alles hier bewoonbaar of bewoonbaar te maken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

LaosFan schreef:'Tussenstand':

3) 10 landen met 1 stem
Waar ik dan benieuwd naar ben is hoe je dit lijstje kunt relateren aan een type reiziger?! Want het lijkt me dat wanneer ik om mij heen kijk Bali / Indonesië waarschijnlijk als favoriet bestempeld wordt. Ook heb ik veel positieve dingen gehoord over Israël?

Hebben deze landen / plaatsen niet op een of andere manier last van het "india syndroom" (you love it or you hate it)
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Echt leuk om te zien hoe de een een land niets vond, de ander er een fantastische tijd had. Japan vond/vind ik dus een van de meest geweldige (reis)landen ter wereld, en ook Vietnam (dat ik bij het ingaan van het land in het begin echt niks vond) zou ik graag terug gaan.

Maar ik vond India en Nieuw-Zeeland dan weer tegenvallen. Overigens geheel onze eigen schuld (kort gezegd veel te weinig tijd om rustig te kunnen reizen), maar zo zie je maar dat het aan heel veel factoren kan liggen waarom je ergens plezier hebt of juist niet. Als je het maar kan relativeren en bij een bezoek aan een nieuw land niet weer dezelfde 'fouten' maakt!

Groetjes aan iedereen trouwens! Ik vlieg morgen naar Perth en maak dan een reis van twee maanden (ja, nu nemen we er de tijd voor :p) naar Darwin. Dan een maandje naar NL (toevallig nog een ATG meeting in mei??? ^O^ ) voordat we weer terug naar Sydney gaan voor nog een jaar!

Nienke
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@Nienke, zo jullie hebben het goed naar je zin dan dat je er nog een jaar aan vast plakt. Ben ook wel weer voor een meeting.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Erik schreef:
LaosFan schreef:'Tussenstand':

3) 10 landen met 1 stem
Waar ik dan benieuwd naar ben is hoe je dit lijstje kunt relateren aan een type reiziger?! Want het lijkt me dat wanneer ik om mij heen kijk Bali / Indonesië waarschijnlijk als favoriet bestempeld wordt. Ook heb ik veel positieve dingen gehoord over Israël?
Die positieve dingen over Israël heb je misschien zelfs wel van mij gehoord. En toch is een van die drie stemmen van mij afkomstig. De rest was nu eenmaal leuker...
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Tikva schreef:@Nienke, zo jullie hebben het goed naar je zin dan dat je er nog een jaar aan vast plakt. Ben ook wel weer voor een meeting.
Wanneer is de meeting? *O*
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nienke Krook schreef:(toevallig nog een ATG meeting in mei??? ^O^ )
Wat leuk dat je een meeting gaat organiseren!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Nienke Krook schreef:Ik vlieg morgen naar Perth en maak dan een reis van twee maanden (ja, nu nemen we er de tijd voor :p) naar Darwin. Dan een maandje naar NL (toevallig nog een ATG meeting in mei??? ^O^ ) voordat we weer terug naar Sydney gaan voor nog een jaar!

Nienke
Welkom in Perth! Hoop dat jullie het niet te heet krijgen... Het is echt niet te harden geweest hier de afgelopen dagen.

Fijne trip!!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie