Thailand of Indonesië?

Stel hier je vragen over Indonesië.
yizzll
Reiziger

Re: Thailand of Indonesië?

Bericht door yizzll »

Sorry ik moest mijn bericht afkappen want mijn telefoon was leeg.
Om een aantal van je vragen te beantwoorden.

Wij hebben 11 dagen over java gedaan.
1 nacht Jakarta
2 nachten Bandung
5 nachten pangandaran
3 nachten yogya

Daarna zou je nog de bromo kunnen doen.
Ik had niet het idee dat het gehaast was. We zijn backpackers uit Nederland tegen gekomen waar we 5 dagen mee samen zijn geweest. Was super leuk.

Zelf vind ik indonesie als moslim land nket te vergelijken met bijv. Mensen van Turkse o marrokaanse afkomst die je in Nederland veel ziet.
Ik heb denk ik het aantal vrouwen met hoofddoek op 1 hand kunnen tellen.
En backpackers dragen de korte rokjes en topjes die je thuis ook zou dragen.
Een aantal Indonesische mensen vertelde me dat de moslims in indonesie niet allemaal 5 keer per dag gaan bidden em de vrouwen mogen best trouwen met een man als ze dat zelf willen.

Je hoort wel een aantal keer per dag het zingen door de luidsprekers van de moskee. Om 5 sochtends is dat wennen.

In Thailand heb ik een super tijd gehad. Maar vergeleken met Indonesië is het makkelijker backpacken. Iets wat sommige mensen niet in vinden. Vele plekken zijn super druk en een beetje verpest door het toerisme.
Het is wel waar dat je in Thailand cultuur en avontuur misschien wat beter kan combineren.

In een maand thailand zou je de eilanden kunnen doen. Pipi, pangan, toa en misschien wat van het noorden bijv. Chang mai. Ik vond kanchanaburi heel tof. Dat ligt in de buurt van de Bangkok. Je kan er tours doen. Watervallen zijn in de buurt. En een leuke eerste kennis making met Thailand.

Suc6
Jenny
Reisexpert

Re: Thailand of Indonesië?

Bericht door Jenny »

Korte rokjes worden buiten de stranden in Indonesie echt niet gewaardeerd, ook al lopen veel mensen ermee . Ik zou mijn knieen en schouders op straat bedekt houden, kwestie van respect.
Laatst gewijzigd door Erik op 05 mar 2012 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst aangepast
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie