Eerste keer backpacken in ijsland

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Saskia Jonker

Eerste keer backpacken in ijsland

Bericht door Saskia Jonker »

Hoi,

In Augustus ga ik 10 dagen backpacken door IJsland voor een fotovakantie, dit ga ik samen met mijn moeder doen. Aangezien dit onze eerste keer backpacken is hebben we een aantal vraagjes.

We vertekken vanuit Dusseldorf waar we met de trein heen gaan. Maar hoe zit het met je backpack in het vlliegtuig. Een backpack is natuurlijk veel makkelijker slachttoffer voor drugsmokkel enz.. Voor handbagage is hij te groot, 65ltr, maar hoe zit het dan als je hem als ruimbagage laat meegaan. Hebben jullie er dan slotjes op of hoe zit dat? :?

En hoe zit het verder met de tentharingen, broodmessen enz.. Op shiphol heb ik een hele mooie lijst gevonden met alles wat wel en niet mee mag, maar voor Dusseldorf heb ik hem nog niet gevonden.

Ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen met deze vragen :)
Jenny
Reisexpert

Re: Eerste keer backpacken

Bericht door Jenny »

Broodmessen en tentharingen mogen niet in je handbagage, maar kunnen gewoon mee in het ruim. Natuurlijk wel goed inpakken zodat ze niet jullie bagage en die van anderen beschadigen. Ik zou ze een beetje midden in de tas inpakken, dan zijn ze goed beschermd.

Een backpack in het ruim is echt geen enkel probleem. Je kan je tas op Schiphol tegen betaling laten sealen (in plastic laten wikkelen). Zelf heb ik mijn tas in een zogenaamde flightbag, een losse hoes die over de tas heen zit en dicht te ritsen is. De banden van de tas kunnen dan nergens tussen komen, heel handig. Op reis beschermt de hoes mijn tas tegen regen en viezigheid.

Uiteraard kan je een slotje door de rits van de flightbag doen, maar om eerlijk te zijn doe ik dat zelf nooit (meer).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
robinfr

Bericht door robinfr »

Een hoes is echt een aanrader. Naast het feit dat je, je backpack kan afsluiten door een slotje op 1 rits heb je ook meer opbergruimte. in de hoes kun je namelijk op je terugreis ook weer spullen in kwijt!

Bovendien spreek ik uit ervaring (heb tijdens mijn vervolgstudie 3 jaar op schiphol met koffers "gegooid"), dat je toch wel echt je tas / koffer op slot moet doen. Een tas is zo opengeritst en je wil niet dat iemand door je spullen gaat. Waardevol of niet. And it happens...
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik sluit me ook aan bij de hoes en ook het slotje. Vooral als iemand snel wat in je tas wil doen , het lastiger word. Ook op plaatsen waar je niet zomaar je spullen wil laten liggen is het fijn. Je kunt je backpack namelijk minder aantrekkelijk maken om er snel even in te neuzen.

Ik vermoed dat wat je wel en niet mee mag nemen in Düsseldorf grotendeels wel overeen zal komen met schiphol.
mausje1979

Bericht door mausje1979 »

Hallo.

Misschien erg voor de hand liggend, maar ik kijk veel op forums, zoek of mijn vraag al een keer is gesteld, en wat of de experts/ ervarenere backpacker zegt. Ik lees reisverhalen en heb altijd een notitieblok a4 naast me liggen waarop ik tips van experts opschrijf. :Y

Dit kan zijn, welke uitrusting ze hebben, maar ook wat ze hebben geleerd door het te ervaren. Natuurlijk 100 mensen, 100 meningen, maar ik denk met een gezond verstand dat je zeker de helft al kunt scrappen. _O-

En gewoon vragen.
Ik stel ook soms wat simpele vragen op dit forum. Beter ik vraag het dan dat ik een (domme) fout bega.

Tip: SCHRIJF zaken op, maak het voor jezelf inzichtelijk, vergaar informatie, meeneemlijsten, tips, en adviezen.

Succes!

Maurice
Plaats reactie