Goede camera bij hoge luchtvochtigheid (Indonesië, Maleisië)

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
IT02

Goede camera bij hoge luchtvochtigheid (Indonesië, Maleisië)

Bericht door IT02 »

Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede camera, die ook bestand is tegen de hoge luchtvochtigheid van Indonesië, Maleisië en Thailand.

Heeft iemand tips voor een compact camera? Budget max. 350 euro

Ik vind het belangrijk dat een foto mooie duidelijke en heldere foto's maakt! En een goede inzoom kwaliteit.

Ik zat zelf te denken aan de Panasonic Lumix DMC-FT3 of Nikon Coolpix AW100? Iemand daar ervaring mee?

Zelf heb ik nu een Olympus mju 9010, als je met dit fototoestel inzoemt komt de lens er ver uit, dit hebben de Panasonic Lumix DMC-FT3 of Nikon Coolpix AW100 niet, heeft dat invloed op de kwaliteit van de foto's?
Jenny
Reisexpert

Re: Goede camera bij hoge luchtvochtigheid (Indonesië, Malei

Bericht door Jenny »

Geen enkele camera heeft moeite met de luchtvochtigheid van Thailand (waar het niet altijd vochtig aanvoelt), Maleisie en Indonesie. Het enige waar je een beetje voorzichtig mee moet zijn, is dat je geen lenzen gaan verwisselen als je net vanuit een koude ruimte met AC naar buiten gaat. Maar dat zul je bij een compactcamera niet doen.

Wil je echt het zekere voor het onzekere nemen, dan kun je een camera kopen die tot 3 of tot 10 meter waterdicht is. Je bent dan ook beschermd als het regent, en je kan er mee snorkelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
IT02

Bericht door IT02 »

Ik zat daar inderdaad ook al aan te denken, maar is de kwaliteit van een onderwatercamera niet minder als van een gewone camera?

Ik wil gewoon een compacte camera, want ik wil tijdens het backpacken geen lensen verwisselen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je kijkt naar precies de zelfde prijsklasse, dan krijg je voor het zelfde geld vaak een betere niet-waterdichte camera dan een wel-waterdichte camera. Lijkt me logisch, want het maken van een goede waterdichte body kost ook geld. Kijk je puur naar de specs van de camera en niet naar de prijs, dan is een waterdichte camera zeker niet per definitie slechter.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie