Transit met verschillende maatschappijen
Transit met verschillende maatschappijen
Als ik met de Emirates naar Jakarta vlieg
en vervolgens een binnenlandse vlucht neem (vanaf dezelfde luchthaven) met een lokale maatschappij naar Medan op Sumatra,
dan kan het volgens mij niet anders dan:
* douane door
* bagage halen
* opnieuw inchecken
* en weer de douane door
Of bestaat er een soort transit met verschillende vliegtuigmaatschappijen?
en vervolgens een binnenlandse vlucht neem (vanaf dezelfde luchthaven) met een lokale maatschappij naar Medan op Sumatra,
dan kan het volgens mij niet anders dan:
* douane door
* bagage halen
* opnieuw inchecken
* en weer de douane door
Of bestaat er een soort transit met verschillende vliegtuigmaatschappijen?
Re: Transit met verschillende maatschappijen
Nee, er bestaat geen transit.
De route hierboven klopt. Houd er rekening mee dat je in het proces nog een visum moet kopen voor US$ 25 (als je dat niet vooraf al had) en dat je naar een andere terminal moet.
De route hierboven klopt. Houd er rekening mee dat je in het proces nog een visum moet kopen voor US$ 25 (als je dat niet vooraf al had) en dat je naar een andere terminal moet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Van dat Visum weet ik!
Ik ben afgelopen september nog op Jakarta geweest maar toen ben ik niet doorgevlogen.
Maar is de terminal niet in het zelfde gebouw?
Ik vlieg waarschijnlijk met Batavia air of Sriwijaya air verder.
Ik heb dan ca.3 a 4 uur de tijd om over te stappen. Genoeg tijd dacht ik
Maar het is toch niet net als in Kuala Lumpur dat de low cost maatschappijen
echt een hele eigen terminal hebben, op een ander deel van de luchthaven.
Sandra

Ik ben afgelopen september nog op Jakarta geweest maar toen ben ik niet doorgevlogen.
Maar is de terminal niet in het zelfde gebouw?

Ik vlieg waarschijnlijk met Batavia air of Sriwijaya air verder.
Ik heb dan ca.3 a 4 uur de tijd om over te stappen. Genoeg tijd dacht ik
Maar het is toch niet net als in Kuala Lumpur dat de low cost maatschappijen
echt een hele eigen terminal hebben, op een ander deel van de luchthaven.
Sandra
Ik ga ongeveer hetzelfde doen begin september. Ik kom om 13.50 uur aan op Kuala Lumpur (met Emirates) en wil dan doorvliegen naar Medan. Er zijn echter 2 opties qua tijden:
- 17.00 uur
- 21.45 uur
Nu gaat mijn voorkeur natuurlijk uit naar 17.00 uur aangezien ik dan genoeg tijd heb om bij aankomst in Medan naar een hostel te gaan e.d. Maar haal ik dit met bagage ophalen, door de douane gaan (visumstempel) en opnieuw inchecken en bagage droppen (bij Air Asia)?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en wat voor een vliegveld is Kuala Lumpur?
Jullie reacties zijn van harte welkom
- 17.00 uur
- 21.45 uur
Nu gaat mijn voorkeur natuurlijk uit naar 17.00 uur aangezien ik dan genoeg tijd heb om bij aankomst in Medan naar een hostel te gaan e.d. Maar haal ik dit met bagage ophalen, door de douane gaan (visumstempel) en opnieuw inchecken en bagage droppen (bij Air Asia)?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en wat voor een vliegveld is Kuala Lumpur?
Jullie reacties zijn van harte welkom

Kuala Lumpur is een mooi en modern vliegveld, met een aparte terminal voor Air Asia. Handig als je twee vluchten van hen hebt, maar niet handig voor jou. Het duurt namelijk 20-30 minuten om van de ene naar de andere terminal te komen.
De douane in KL is redelijk streng. Er worden foto's gemaakt, en je moet vingerafdrukken achterlaten. Gewoon digitaal hoor, maar dan nog. Ik zou er op rekenen dat je ongeveer een uur nodig hebt om je visum te krijgen, je tas op te halen, en door de douane te gaan. Daarna heb je ruim een half uur nodig om naar de andere terminal te gaan. Je moet wss ook even wachten op transport. Voor de volgende vlucht moet je minstens 40 minuten vantevoren inchecken (geloof ik), en Air Asia is vrij strak met tijden. Al met al heb je dus ongeveer een half uur speling als je om 5 uur wilt vliegen. Ik vind dat vrij krap op zo'n lange vlucht!
De douane in KL is redelijk streng. Er worden foto's gemaakt, en je moet vingerafdrukken achterlaten. Gewoon digitaal hoor, maar dan nog. Ik zou er op rekenen dat je ongeveer een uur nodig hebt om je visum te krijgen, je tas op te halen, en door de douane te gaan. Daarna heb je ruim een half uur nodig om naar de andere terminal te gaan. Je moet wss ook even wachten op transport. Voor de volgende vlucht moet je minstens 40 minuten vantevoren inchecken (geloof ik), en Air Asia is vrij strak met tijden. Al met al heb je dus ongeveer een half uur speling als je om 5 uur wilt vliegen. Ik vind dat vrij krap op zo'n lange vlucht!
Bedankt Jenny, dit is echt advies waarna ik opzoek was! De vlucht van 17.00 uur ga ik nu toch maar niet meer doen. Had al gelezen dat 3 uur tussentijd het minimum was en ik vind het zonde om een halve dag te stressen!
Maar misschien is het ook een optie om een extra dagje in KL te verblijven, of is dit weer te kort voor zo'n grote stad als KL? (Of is het misschien niet de moeite waard? Ik lees namelijk tegenstrijdige verhalen).
Ik vind het jammer om nog langer te blijven aangezien ik maar 5.5 week heb voor indonesië (sumatra (medan-padang) en java).
Groetjes!
Maar misschien is het ook een optie om een extra dagje in KL te verblijven, of is dit weer te kort voor zo'n grote stad als KL? (Of is het misschien niet de moeite waard? Ik lees namelijk tegenstrijdige verhalen).
Ik vind het jammer om nog langer te blijven aangezien ik maar 5.5 week heb voor indonesië (sumatra (medan-padang) en java).
Groetjes!
Een nachtje KL is niet voldoende om de hele stad te zien. Aan de andere kant: als je via Dubai naar KL vliegt, heb je ook geen zin om nog een halve dag op het vliegveld te hangen. Je kan makkelijk naar het centrum van KL gaan en daar een hostel zoeken, en dan heb je een goede nacht slaap. Vlieg je daarna naar Medan. KL is een fijnere stad om te acclimatiseren dan Medan. Persoonlijk vond ik Medan namelijk niet echt leuk.... De rest van Sumatra overigens wel!
Je kunt op de low cost terminal in KL je bagage droppen en voor een appel en een ei met de speciale KL citybus,
naar het centrum van KL gaan.
Gewoon even rondkijken, wat eten, drinken, winkelen etc etc.
Alles beter dan op het vliegveld wachten.
naar het centrum van KL gaan.
Gewoon even rondkijken, wat eten, drinken, winkelen etc etc.
Alles beter dan op het vliegveld wachten.