2 a 3 maanden reizen, where to go?!

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Loulou

2 a 3 maanden reizen, where to go?!

Bericht door Loulou »

Hoi allemaal!

Ik wil vanaf juni 2 a 3 maand gaan reizen of vrijwilligers werk gaan doen.
De grote vraag is alleen waar?!

Ik ben vorige zomer een maand naar Thailand geweest wat ik echt super vond. Nu wil ik alleen niet weer naar Thailand maar zit ik te denken aan Zuid amerika (Peru of panama bijvoorbeeld) Waarom panama omdat ik op workaway.info daar leuke vrijwilligers adresjes heb gevonden.

Maar ik ben dus nog niet helemaal overtuigd.

Mijn vraag dus heeft iemand nog suggesties?

Mijn budget rond de 3.000 euro.

Ik hou van het strand maar ook van jungle er warmte!! Het lijkt me leuk om te gaan surfen en duiken.

Dus brand los als je goeie ideeen hebt! Alles is welkom!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 2 a 3 maanden reizen, where to go?!

Bericht door Tikva »

Panama is geen zuid-amerika maar noord-amerika. Maar goed neem aan dat je gewoon aan iets in latijns-amerika zit te denken. Ik zou Peru afraden, Peru is echt geweldig maar niet voor strand, warmte duiken etc.

Panama is hiervoor wel geschikt, of bijvoorbeeld Honduras helemaal geweldig voor het duiken. Je kunt in 2-3 maanden een aantal landen in midden-amerika (bijv panama, costa rica, nicaragua, honduras) combineren waarbij je aan de oost-kust goed kunt duiken en in een aantal landen aan de west kust goed kunt surfen. Vrijwilligerswerk kan je ook goed ter plekke regelen bijvoorbeeld in combinatie met spaans leren.

Ik zou zeker voor de afwisseling kiezen in deze regio en niet voor weer Thailand. Maar deze regio is wel wat duurder als zuid-oost azie zowel wat betreft vliegticket er naar toe als de koste ter plekken. Duiken bijvoorbeeld in Honduras is erg goedkoop maar wel iets dat je moet incalculeren. Ik denk dat je met je budget niet uit gaat komen voor 3 maanden, voor 2 maanden wel.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Loulou

Bericht door Loulou »

Bedankt voor je reactie!
Ja midden amerika bedoel ik dan maar zuid amerika lijkt me ook leuk.
Maar dat is wel een goed idee om dan alleen in midden amerika te blijven.
Is dat veilig als vrouw van 21 jaar om alleen te reizen daar?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In de meeste landen in midden-amerika kan je prima als vrouw alleen reizen hoor. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. Er zijn een paar gebieden (voornamelijk de hoofsteden) die wel minder veilig zijn maar die kan je grotendeels vermijden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik wil geen spelbreker zijn hoor. Ben zelf niet bang aangelegd, maar ik krijg de indruk dat Guatemala, El Salvador, en Honduras steeds meer no-go worden op dit moment. Honduras schijnt zelfs moordland nr 1 te zijn op dit moment. Gangs, drugsgeweld enzo. Nu kun je dit natuurlijk wel grotendeels ontwijken, maar de verhalen zijn op dit moment erg slecht. Geef mij Colombia maar....

http://nos.nl/artikel/309442-honduras-z ... eweld.html

Van MinBuza:
Zware criminaliteit
Gewapende overvallen, verkrachtingen en ontvoeringen (express kidnapping) en moord zijn inmiddels dagelijks voorkomende gebeurtenissen. Met name door de toename van illegale drugsactiviteiten, voor het merendeel in het noorden van het land, neemt de criminaliteit steeds ernstigere vormen aan. Ook Nederlanders woonachtig in Honduras en toeristen kunnen hiermee geconfronteerd worden. Met name in de grote steden zoals Tegucigalpa, San Pedro Sula en La Ceiba, en in mindere mate, het binnenland en afgelegen streken, maar weer in toenemende mate, in de meest toeristische gebieden (Copan, Bay Islands).
Jacco Windt

Qreply

Bericht door Jacco Windt »

Hoi,

Ik woon op het ogenblik in Guatemala, niet in de hoofdstad, maar in Quetzaltenango, de 2e stad van het land.
Ja er zijn hoge criminaliteitscijfers, maar dat is voor 90% toch vooral in de hoofdstad. Het meeste Gang geweld gebeurt daar en op een aantal plekken in steden langs de snelweg "aan de kust". Maar door dit geweld is tot op heden geen toeristische slachtoffer gevallen.
De risico die er zijn, is voornamelijk overvallen en zakkenrollen. Dat eerste is vrij gemakkelijk te voorkomend door overdag te reizen en op je bestemming geen waardevolle zaken bij je te hebben. Verder kan je 's avonds beter niet alleen over straat lopen, maar die plekken heb je ook in Nederland.
Als je zekerder wil zijn met transport, er is een goed netwerk van toeristen shuttles, die je bij je hotel afhalen en je eventueel ook bij je volgende hotel afzetten, of in ieder geval midden in het centrum.
Als je je hoofd er bij houd, hoe je maar weinig risico te lopen. Wat mij betreft is het reisadvies van BuZa altijd een beetje overtrokken. Zoek eens de UK versie, die is veel duidelijker.

groet,
Jacco
Laatst gewijzigd door Erik op 23 feb 2012 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Minbuza overdrijft idd een beetje. Toch zijn er op deze wereld plekken waar je niet moet zijn :-).
Ik ga eens op zoek naar die UK reisadviezen. Klinkt interessant.
Plaats reactie