Hoeveel tijd in omg Chang Mai en vraagje over phuket

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kevinmp
Reisexpert

Hoeveel tijd in omg Chang Mai en vraagje over phuket

Bericht door kevinmp »

Hallo allemaal,
Wij gaan binnenkort reizen door Azie en willen ook het Noorden van Thailand aan doen!
Nu zouden wij graag willen weten:

1. Via bangkok willen wij via ayutthaya naar chang mai, is deze route (interessant en)makkelijk af te leggen per trein of bus of zou vliegen beter zijn ivm tijdwinst(naar chang mai vanuit bangkok) de voorkeur is overigens niet vliegen omdat je dan zo weinig ziet

2.Hoeveel tijd ongeveer nodig is om te besteden in de omgeving van Chang Mai!
Wij willen in eerste instantie vooral vanuit Chang Mai een aantal dingen ondernemen! Een jungletrek en het bezoeken van de gouden driekhoek staan eigenlijk zo goed als vast!

Uiteraard zijn suggesties met betrekking tot must do's/must sees op de route en of in de omgeving van chang mai welkom! Twee weten altijd immers maar dan een haha!

3. Vanuit chang mai willen wij in een keer de oversteek maken naar het zuiden van Thailand, naar phuket! Eigenlijk willen wij vanaf phuket alleen even ''snel'' de phiphi eilanden en Phang-nga bezoeken en dan vanuit phuket de oversteek maken naar de andere kant (koh samui en koh phangan) en daar blijven wij dan even hangen om vakantie te vieren!
NU hebben wij gehoord dat er in het laagseizoen vanuit phuket weinig tot geen tripjes/bootjes zijn naar phiphi en phang-nga omdat het weer dan slecht is! Klopt dit? En is er dan geen optie om op de eilanden te komen?

Alvast hartelijk dank,

Groetjes

Alvast bedankt!
Groetjes
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoeveel tijd in omg Chang Mai en vraagje over phuket

Bericht door stevenl »

Chiang Mai: inclusief trekking een week, misschien zelfs wel enkele dagen meer.

Phukjet: trips naar Phi Phi etc. gaan gewoon iedere dag, geen enkel probleem, het komt 1-2 dagen per jaar voor dat de grote boten niet kunnen varen. Phang Nga Bay ligt beschut, kun je vrijwel iedere dag excursies maken.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Voor chiang mai zou ik inderdaad ongeveer 8-10 dagen uittrekken! Voor ayutthaya zou zou 2 dagen ideaal zijn, maar het kan ook in 1 hele dag.

Je kunt het beste met de trein vanuit bangkok via ayyuthaya naar chiang mai. Dat is het meest comfortabel. Van ayyuthaya naar chiang mai zou ik als ik jou was de nachttrein pakken, Dan bespaar je tijd en geld voor een hotel/hostel :) Nadeel is dat je niet veel van de omgeving ziet omdat je snachts reist.

Wat betreft boten naar phi phi etc, als het erg slecht weer is varen de boten inderdaad niet, maar dat is volgens mij sporadisch. Ik heb in april 10 dagen op phi phi gezeten (dan is het officieel ook regenseizoen) maar het was vollop zomer daar!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Bedankt voor jullie reacties!

Zouden jullie gewoon alles vanuit chang mai doen? Zoals de jungle trek of de gouden driehoek?

Of zouden jullie bijvoorbeeld een route uitstippelen zoals chiang mai, chiang saen, pai, hong son, chiang mai?

Vanuit chiang mai lijkt het makkelijkste, alleen zie je dan wellicht wel minder?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

lisette-van-beek schreef:Voor chiang mai zou ik inderdaad ongeveer 8-10 dagen uittrekken! Voor ayutthaya zou zou 2 dagen ideaal zijn, maar het kan ook in 1 hele dag.

Je kunt het beste met de trein vanuit bangkok via ayyuthaya naar chiang mai. Dat is het meest comfortabel. Van ayyuthaya naar chiang mai zou ik als ik jou was de nachttrein pakken, Dan bespaar je tijd en geld voor een hotel/hostel :) Nadeel is dat je niet veel van de omgeving ziet omdat je snachts reist.

Wat betreft boten naar phi phi etc, als het erg slecht weer is varen de boten inderdaad niet, maar dat is volgens mij sporadisch. Ik heb in april 10 dagen op phi phi gezeten (dan is het officieel ook regenseizoen) maar het was vollop zomer daar!
Kleine correctie, April is nog droge seizoen. Het regenseizoen begint officieel in Mei en duurt tot October. Hoe verder in het regenseizoen hoe groter de kans op meer wind en regen overdag, met name September/October.
Plaats reactie