Verlopen visum? Wat nu?
-
Verlopen visum? Wat nu?
In welke landen moet je absoluut je visum niet laten verlopen? In de Verenigde Staten wordt je meteen de bak in gegooid als je illegaal bent. Maar wat gebeurt er in andere landen? Zijn die net zo streng? Wie heeft er ervaring mee? Ik ben journalist en bezig met een artikel voor een landelijk dagblad. Ik zoek (extreme) voorbeelden van wat er kan gebeuren als je je visum laat verlopen. Die voorbeelden verwerk ik in het artikel, maar zonder namen of specifieke ervaringen te noemen.
Dank alvast!
Eefje Rammeloo
Dank alvast!
Eefje Rammeloo
Re: Verlopen visum? Wat nu?
In Thailand staan er redelijke boetes op (op papier dan). Geen idee of ze ook in de praktijk gebracht worden.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Maleisie is ook heel streng. Wij hadden daar 1 dag overstay en we werden gelijk apart genomen dat we dat niet nog een keer moesten doen. Het is daar als je 5 dagen over meer overstay hebt dat je voor moet komen bij de rechter. Thailand is ook vrij streng met het geven van boetes inderdaad. Dit kan oplopen tot maximaal 10.000 bath geloof ik.
Australie en Nieuw Zeeland zijn ook vrij strikt in overstay als ze daar achterkomen mag je gelijk 3 jaar het land niet meer inkomen. Deze info is vrij makkelijk op internet te vinden.
gr van Moira
Maleisie is ook heel streng. Wij hadden daar 1 dag overstay en we werden gelijk apart genomen dat we dat niet nog een keer moesten doen. Het is daar als je 5 dagen over meer overstay hebt dat je voor moet komen bij de rechter. Thailand is ook vrij streng met het geven van boetes inderdaad. Dit kan oplopen tot maximaal 10.000 bath geloof ik.
Australie en Nieuw Zeeland zijn ook vrij strikt in overstay als ze daar achterkomen mag je gelijk 3 jaar het land niet meer inkomen. Deze info is vrij makkelijk op internet te vinden.
gr van Moira
In Indonesie staat er ook een gevangenisstraf op.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Er zullen toch wel minder brave forum gebruikers zijn die zichzelf wat extra tijd gegeven hebben? Zou dat bij sommige namelijk verwacht hebben 

Toen wij naar Moskou vlogen, hadden we expres meer dagen aangevraagd dan dat we nodig zouden hebben. Meer omdat we geen problemen wilden hebben. Ik geloof dat we 3/4 dagen meer hadden. We kwamen daar een jongen tegen wiens papieren niet in orde meer waren (je moet je naast je visum ook registreren als je langer dan 5 dagen daar bent en het papiertje dat je bij aankomst op vliegveld krijg goed bewaren..) en hij kwam dus Rusland niet meer uit! Hij ging bijna elke dag naar de Ambassade. Ik hoop dat ie inmiddels weer in NL is anders zit ie er al 3 jaar 

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
oh ja die jongen die had er flink de pest in..
weet ook van een Japans meisje dat een overstay had op haar Europa visum, die is opgepakt en zo snel het kon op vliegtuig terug naar Japan gezet..
weet ook van een Japans meisje dat een overstay had op haar Europa visum, die is opgepakt en zo snel het kon op vliegtuig terug naar Japan gezet..
- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb een flinke boete gehad voor 4 dagen overstay in thailand. Een visumverlenging was goedkoper geweest maar we waren niet in de buurt van een plaats waar dat kon.
In zuidafrika mocht ik het land niet in voordat ik een ticket had gekocht dat bewees dat ik terug zou vliegen naar europa. Ze vonden het namelijk niet tof dat ik voor de derde keer op rij een 3maandentoeristen visum probeerde te scoren bij een landsgrens.
In zuidafrika mocht ik het land niet in voordat ik een ticket had gekocht dat bewees dat ik terug zou vliegen naar europa. Ze vonden het namelijk niet tof dat ik voor de derde keer op rij een 3maandentoeristen visum probeerde te scoren bij een landsgrens.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Dank voor jullie berichten! Bolletjeom, ik wil je citeren in mijn artikel. Ik heb ook op je website gekeken. Kun je me even laten weten of je Rudi of Jeroen bent?
Mail me anders: eefjerammeloo@hotmail.com

- stevenl
- Reisexpert
- Contacteer:
Er was afgelopen week ook een ervaring van iemand in Thailand met een overstay, moet je even zoeken hier op het forum. Maar die ervaring was positief.
- Kims
- Reisexpert
In China zou ik mijn visum niet laten verlopen, maar het is makkelijk te verlengen in de grotere steden. Zij zijn erg streng, al vraag ik me af of je in de 'bak' zal worden gestopt.
Ook in Australie zou ik niet je visum laten verlopen. Zij zijn streng en pakken het hard aan. Het kan inhouden dat je voor langere tijd niet meer het land in mag.
In Mongolie is je visum heel makkelijk te verlengen en denk ik niet dat het een groot probleem is als je je visum laat verlopen.
Myanmar; absoluut geen probleem. Je betaald een extra $3 per dag als je het land verlaat, maar dat is het dan ook. De 'officials' die wij spraken raadden het ons zelfs aan. Je kunt ook je visum verlengen, maar dat houdt veel papierwerk in. Het enige probleem kan zijn dat hotels je niet accepteren met een verlopen visum, maar er zijn altijd hotels die je wel toelaten.
Ook in Australie zou ik niet je visum laten verlopen. Zij zijn streng en pakken het hard aan. Het kan inhouden dat je voor langere tijd niet meer het land in mag.
In Mongolie is je visum heel makkelijk te verlengen en denk ik niet dat het een groot probleem is als je je visum laat verlopen.
Myanmar; absoluut geen probleem. Je betaald een extra $3 per dag als je het land verlaat, maar dat is het dan ook. De 'officials' die wij spraken raadden het ons zelfs aan. Je kunt ook je visum verlengen, maar dat houdt veel papierwerk in. Het enige probleem kan zijn dat hotels je niet accepteren met een verlopen visum, maar er zijn altijd hotels die je wel toelaten.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!