Honduras/El Savador/Nicaragua of Peru/Ecuador? + budget?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Judith_

Honduras/El Savador/Nicaragua of Peru/Ecuador? + budget?

Bericht door Judith_ »

Hallo Allemaal,

Ik hoop samen met mijn zusje in november 2012 3 weken vrij te kunnen krijgen en te gaan backpacken in Honduras/El Savador/Nicaragua of Peru/Ecuador.
Ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met deze bestemmingen en ons tips kan geven?
Is drie weken te kort voor een van bovenstaande reizen? Is november een goede maand om te reizen?
Verder is een ticket ongeveer 1000-1200 euro. Daarnaast willen we max. 1500 euro uitgeven, wat voor 21 dagen neerkomt op ruim 70 euro per dag. Slapen willen we in hostels, reizen met openbaar vervoer. Koken af en toe zelf en af en toe uit eten. Daarnaast willen we niet bezuinigen op excursies/leuke dagtochtjes, als we er dan toch zijn doen we het graag goed. Denken jullie dat dit met bovenstaand bedrag haalbaar is?

Alle hulp en tips zijn welkom. Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Judith
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Honduras/El Savador/Nicaragua of Peru/Ecuador? + budget?

Bericht door Tikva »

Drie weken is veel te kort!.Peru kan je met gemak 6 weken rondreizen, maar er zijn genoeg mensen die in hun drieweekse vakantie alleen zuid-peru bezoeken. Ook Nicaragua of Ecuador verdienen drie weken in hun eentje. Honduras heeft iets minder te bieden (tenzij je voor het duiken komt) en El salvador is kleiner dus die landen zou je kunnen combineren.

Budget is prima, meer dan genoeg. Alleen als je bijvoorbeeld naar de galapagos wilt moet je kijken hoe je uitkomt.

Je moet er wel rekening mee houden dat al deze landen wel latijns-amerika zijn maar je vakantie heel anders gaat zijn afhankelijk van het land dat je bezoekt. Peru is de aanrader als je voor oude cultuur gaat met vele inca ruines zoals machu piccu, je hebt bepaalde delen van het land waar mensen nog in traditionele kleding lopen (in ecuador ook), meer extreme natuur bergen etc maar voor een lekker strand moet je er niet zijn. Maar bijv Honduras heeft wel strand en je kunt er geweldig duiken en adventure sporten doen zoals raften en vulkanen beklimmen maar wat betreft ruines is er maar een wat grotere en het land is verder ook minder traditioneel.
Lees eens de reisinfo van de verschillende landen en check het klimaat om een beeld te krijgen. November is volgens mij wel orkaan seizoen maar weet ik niet zeker meer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik sluit me aan bij tikva over de 3 weken. Je kiest beter 1 land dan door landen heen te vliegen.
Ecuador is erg divers met andes, jungle en kust maar ik vind nicaragua veel relaxter. Daar is ook kust, vulkanen, koffiegebieden, natuur maar is de sfeer gemoedelijker.
Als je het mij persoonlijk zou vragen dan zou ik Nicaragua zeggen!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Judith_

Bericht door Judith_ »

Dank voor jullie reacties :) . Ik denk dat we ons dan inderdaad op 1 land of wellicht 2 kleinere landen zullen richten. Nicaragua ben ik al geweest, echter heb ik toen maar een zeer klein stukje van het land gezien. Inderdaad wel erg relaxte sfeer!
Ecuador ben ik nog nooit geweest en trekt me heel erg aan. Ook fijn om te horen dat het dagbudget van 70 euro (makkelijk) haalbaar moet zijn.
Alle andere tips zijn ook nog steeds welkom :).

Groetjes Judith
Plaats reactie