India, Nepal, Tibet en Beijing
India, Nepal, Tibet en Beijing
Hi,
Ik ga eind maart voor 3 maanden reizen. ik vlieg heen naar Delhi en 3 maanden later terug vanaf Beijing, met het idee om via India, Nepal en Tibet uiteindelijk per trein in Beijing uit te komen. Zijn er mensen die deze reis al eens hebben gemaakt en die tips hebben? Ik kan alleen maar informatie vinden over deze reis alleen dan vanuit China vertrek.. Ik wil zo veel mogelijk per trein reizen en reis alleen...
Alvast hartstikke bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Sophie
Ik ga eind maart voor 3 maanden reizen. ik vlieg heen naar Delhi en 3 maanden later terug vanaf Beijing, met het idee om via India, Nepal en Tibet uiteindelijk per trein in Beijing uit te komen. Zijn er mensen die deze reis al eens hebben gemaakt en die tips hebben? Ik kan alleen maar informatie vinden over deze reis alleen dan vanuit China vertrek.. Ik wil zo veel mogelijk per trein reizen en reis alleen...
Alvast hartstikke bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Sophie
Re: India, Nepal, Tibet en Beijing
Van Nepal naar Tibet gaat geen trein. Je kunt pas vanaf Lhasa weer met de trein naar Beijing en het treinnummer wat je zoekt is de T28 (van lhasa naar Beijing). Maar je kunt elke trein pakken die vanuit Lhasa vertrekt. Want ze stoppen allemaal bij Xining en bijna allemaal in Lanzhou, waar je dan overstapt op een trein naar Xian of Beijing.
Je zit alleen met een probleem. Nog even afgezien dat je in Tibet tegenwoordig zeer lastig zelfstandig kunt reizen, zal je als je vanuit Nepal reist alleen een groepsvisum voor China krijgen voor de afgesproken tijd in Tibet. Als je tour naar Tibet regelt in Nepal, zullen ze een groepsvisum regelen en mocht je een chinees visum hebben dan zal de ambassade dit cancelen. Vroeger kon je nog wel eens er onder uit door dit in Lhasa om te laten zetten met het excuus dat je een vlucht van Hong Kong had o.i.d.. Maar dat ging toen er redelijk lastig en zal nu alleen nog maar lastiger zijn.
Ik heb niet het hele stuk gereisd en ook de andere kant op. Maar heb grote gedeeltes wel gedaan, waaronder een ruime maand in Tibet rondgetrokken.
Je zit alleen met een probleem. Nog even afgezien dat je in Tibet tegenwoordig zeer lastig zelfstandig kunt reizen, zal je als je vanuit Nepal reist alleen een groepsvisum voor China krijgen voor de afgesproken tijd in Tibet. Als je tour naar Tibet regelt in Nepal, zullen ze een groepsvisum regelen en mocht je een chinees visum hebben dan zal de ambassade dit cancelen. Vroeger kon je nog wel eens er onder uit door dit in Lhasa om te laten zetten met het excuus dat je een vlucht van Hong Kong had o.i.d.. Maar dat ging toen er redelijk lastig en zal nu alleen nog maar lastiger zijn.
Ik heb niet het hele stuk gereisd en ook de andere kant op. Maar heb grote gedeeltes wel gedaan, waaronder een ruime maand in Tibet rondgetrokken.
Hi Hildo,
Bedankt voor je reactie!
Heb je die maand in Tibet zelfstandig rondgetrokken of met een groep?
En kom je zonder groep ook Tibet in vanuit Nepal? I
Groetjes,
Sophie
Bedankt voor je reactie!
Heb je die maand in Tibet zelfstandig rondgetrokken of met een groep?
En kom je zonder groep ook Tibet in vanuit Nepal? I
Groetjes,
Sophie
Ik heb zelfstandig rondgetrokken zonder groep. Om in Tibet te mogen rondreizen heb je een TTP (Tibet Travel Permit) nodig en die krijg je hedentendage niet zo gemakkelijk. Je moet een compleet reisplan en een gids hebben. Vroeger werd daar makkelijker mee omgegaan en kon je alleen voor de eerste paar dagen iets regelen. Daarna ging je 'zelfstandig' verder. Want naast de TTP kent Tibet ook nog een permitsysteem per 'provincie'. Dat heet een ATP (Alien Travel Permit) en die je kun je vaak alleen krijgen als je een tour naar de betreffende bezienswaardigheid regelt. Bijvoorbeeld Mount Kailash of naar nepal via de friendshiphighway.
Je kunt vanuit Nepal ook wel een privegroep regelen (biivoorbeeld van 1 persoon), Maar dat zal niet goedkoop zijn en je lost het (groeps)visum probleem niet op. Van Beijing naar India is een stuk eenvoudiger en ook wat de meeste reizigers doen. Het is waarschijnlijk niet mogelijk om e.e.a. om te zetten?
Je kunt vanuit Nepal ook wel een privegroep regelen (biivoorbeeld van 1 persoon), Maar dat zal niet goedkoop zijn en je lost het (groeps)visum probleem niet op. Van Beijing naar India is een stuk eenvoudiger en ook wat de meeste reizigers doen. Het is waarschijnlijk niet mogelijk om e.e.a. om te zetten?
Haha nee ik was erg enthousiast en heb mijn ticket al geboekt. Ook is andersom het klimaat niet gunstig....
Ik denk dat ik het maar moet zien als ik daar ben. Hoe de situatie op het moment is en wat de mogelijkheden zijn.
Weet je trouwens of het nog steeds zo is dat je in Nepal maar een 'visum' voor 2 weken krijgt?
Wanneer ben jij er geweest?
Nogmaals bedankt!
Ik denk dat ik het maar moet zien als ik daar ben. Hoe de situatie op het moment is en wat de mogelijkheden zijn.
Weet je trouwens of het nog steeds zo is dat je in Nepal maar een 'visum' voor 2 weken krijgt?
Wanneer ben jij er geweest?
Nogmaals bedankt!
Je kunt een verschillende visaduur krijgen, de prijs van het visa is daar ook afhankelijk van. Ik weet het zeker maar ook aan de grens zijn ze er met verschillende tijdsduur. Al is het nepalese visum gemakkelijk in 1 dag te regelen bij het consulaat in amsterdam.
Ik ben er in mei/juni 2007 geweest. Medio April/Mei/half Juni is voor Tibet het hoog & trekkingseizoen (en in de herfst). Al kun je soms op hoogte nog sneeuw krijgen in mei. Is een leuk om in mei 's ochtend een sneeuwbal gevecht te hebben
Als je voor de sfeer naar Tibet gaat, dan kun je dit ook in China zelf nog wel proeven (minder als in Tibet zelf, maar er zijn plekken die vroeger ook tot Tibet behoorden). O.a. Litang (wat niet zo toeristisch is) en delen van 'zuidelijke highway' naar Tibet. Xiahe heeft ook een vrij groot klooster, is weer toeristischer. Maar ook hier zijn wel rustige plekken te vinden. O.a. tiger lake is een leuk om naar toe te gaan. Al moet je daar wel even stevig voor klimmen/wandelen.
Ik ben er in mei/juni 2007 geweest. Medio April/Mei/half Juni is voor Tibet het hoog & trekkingseizoen (en in de herfst). Al kun je soms op hoogte nog sneeuw krijgen in mei. Is een leuk om in mei 's ochtend een sneeuwbal gevecht te hebben

Als je voor de sfeer naar Tibet gaat, dan kun je dit ook in China zelf nog wel proeven (minder als in Tibet zelf, maar er zijn plekken die vroeger ook tot Tibet behoorden). O.a. Litang (wat niet zo toeristisch is) en delen van 'zuidelijke highway' naar Tibet. Xiahe heeft ook een vrij groot klooster, is weer toeristischer. Maar ook hier zijn wel rustige plekken te vinden. O.a. tiger lake is een leuk om naar toe te gaan. Al moet je daar wel even stevig voor klimmen/wandelen.
let ook even op dat china de neiging heeft op bepaalde delen van het jaar tibet helemaal af te sluiten. Maart is een risicovolle maand en ook begin mei is de grens vaak dicht. Dus zorg dat je het nieuws heel goed in de gaten houdt en tibet binnen en uit bent voor de grens dicht gaat.
Visum voor nepal kan je gewoon op het vliegveld krijgen geen probleem.
Lees eens onze reisinfo zoals tips reizen tibet
Visum voor nepal kan je gewoon op het vliegveld krijgen geen probleem.
Lees eens onze reisinfo zoals tips reizen tibet
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dankjewel voor je reactie! Ik ga in Juni naar Tibet, is dat ook een risico volle periode?
Ik ga het zeker in de gate houden.....
Groetjes,
Sophie
Ik ga het zeker in de gate houden.....
Groetjes,
Sophie
zoals Tikva al zegt: maart en begin mei.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik ben in december nog in Nepal geweest. Visum kun je aan de grens krijgen en is 30 dagen geldig. Het is eenvoudig te verlengen bij het migratiekantoor in Pokhara of Kathmandu. Je kunt het beste in dollars betalen, dat is gunstiger dan in Nepalese of Indische roepies. Het was trouwens één van de snelste en makkelijkste grensovergangen (India-Nepal) die ik ooit gehad heb!