Wat zijn de beste en slechtste luchtvaartmaatschappijen?
Re: Beste/Slechtste luchtvaartmaatschappij
ik vind British Airways tot nu toe de beste vliegmaatschappij: veel beenruimte, brede stoelen, persoonlijk beeldscherm met enorme filmkeuze, redelijk eten... gewoon top!
Delta Airlines vond ik eigenlijk ook best wel meevallen: wel jammer dat de schermpjes in de gang hangen en je niet zelf kunt kiezen waarnaar je wil kijken
Finnair: goede stoelen en service, maar ook weer geen persoonlijke tv-schermpjes en geen lekker eten (bah)
Air Asia: héél goed voor lowcost, veel beenruimte, snelle incheck en echt niet lang moeten wachten op bagage (zowel in Bangkok als in Phuket)
denk dat veel ook afhangt van met welk toestel je vliegt, mag dan nog van dezelfde maatschappij zijn
Delta Airlines vond ik eigenlijk ook best wel meevallen: wel jammer dat de schermpjes in de gang hangen en je niet zelf kunt kiezen waarnaar je wil kijken
Finnair: goede stoelen en service, maar ook weer geen persoonlijke tv-schermpjes en geen lekker eten (bah)
Air Asia: héél goed voor lowcost, veel beenruimte, snelle incheck en echt niet lang moeten wachten op bagage (zowel in Bangkok als in Phuket)
denk dat veel ook afhangt van met welk toestel je vliegt, mag dan nog van dezelfde maatschappij zijn
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Beste/Slechtste luchtvaartmaatschappij
om in Ecuador te komen zijn er 2 voor de hand liggende opties. KLM of IBERIA en die laatste is aanzienlijk goedkoper.
Las net in een blog hier : Iberia must be really bad when it makes people believe KLM is good
een week of 2 geleden dus weer naar huis gevlogen met KLM. Ook deze keer was het eten niet tof. En ik ben niet zo moeilijk meer met vliegtuig eten maar hier had ik de bakjes heel snel weer dicht. Las dat ik net zei dat ik niet snel voor KLM zou kiezen maar als je maar 2 opties hebt en de andere is Iberia dan ga ik toch voor de KLM
Over een paar dagen mag ik weer met Singapore Airlines!!! De enige airline (en airport) waar ik met oprecht plezier naar uit kijk!
Las net in een blog hier : Iberia must be really bad when it makes people believe KLM is good

een week of 2 geleden dus weer naar huis gevlogen met KLM. Ook deze keer was het eten niet tof. En ik ben niet zo moeilijk meer met vliegtuig eten maar hier had ik de bakjes heel snel weer dicht. Las dat ik net zei dat ik niet snel voor KLM zou kiezen maar als je maar 2 opties hebt en de andere is Iberia dan ga ik toch voor de KLM

Over een paar dagen mag ik weer met Singapore Airlines!!! De enige airline (en airport) waar ik met oprecht plezier naar uit kijk!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
Ken jij de beste luchtvaartmaatschappij?
ik heb een tijdelijke abbo op de consumentenbond en die publiceerde een lijstje van beste airlines.
Nu ben ik benieuwd of jullie kunnen raden welke maatschappijen in de top 20 staan en op welke plek?
Nu ben ik benieuwd of jullie kunnen raden welke maatschappijen in de top 20 staan en op welke plek?
- Michelle89
- Reisexpert
Re: Ken jij de beste luchtvaartmaatschappij?
Cathay Pacific op 3
Volgens mij Finnair op 2? Op 1 een totaal onbekende van mij, ben de naam dus ook kwijt.
Slechtste Egyptair.
/edit; dit was trouwens toevallig van de week op het nieuws.

Volgens mij Finnair op 2? Op 1 een totaal onbekende van mij, ben de naam dus ook kwijt.

/edit; dit was trouwens toevallig van de week op het nieuws.

- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Finnair op 2? Kan ik me wel iets bij voorstellen, erg prettige airline om mee te vliegen. Cathay ook overigens. Ben dan toch wel benieuwd welke als beste eruit kwam.
- Michelle89
- Reisexpert
Volgens mij Finnair ja... nummer 1 weet ik echt niet meer, heb een lijst met alle airlines ter wereld doorgespit maar kon het niet vinden haha!
Maar misschien heeft Bolletjeom wel een hele andere lijst..
Ik weet iig dat deze op de lijst van veiligste airlines stonden.
Maar misschien heeft Bolletjeom wel een hele andere lijst..

- bolletjeom
- Reisexpert
ik heb idd een andere lijst. zoals ik al zei: gepubliceerd in een magazine van de consumentenbond en als het lijstje een beetje completer is zal ik jullie verklappen wie zij als bron hadden ( anders is de lol van het gokken er af)
Gathay paccific staat gek genoeg niet in de lijst, zie ik nu, terwijl ze in het artikel die noemen als 1 van de beste?!?!
Hmmmm, ik bekijk net de site vanwaar de consumentenbond zegt hun info te hebben en daar kan ik 3 verschillende lijstjes vinden
Egypt air is ook zeker niet de slechtste. Ze staan in de zelfde sterren catogorie als de KLM (3). Een greep uit de 2 sterren categorie: Ryanair, Merpati, bmibaby, icelandexpress.
maar goed...het lijstje dat ik hier heb zegt
1
2
3
4
5 Finnair
6
7
dus ik zou zeggen. kom maar op met meer sugesties!
Gathay paccific staat gek genoeg niet in de lijst, zie ik nu, terwijl ze in het artikel die noemen als 1 van de beste?!?!
Hmmmm, ik bekijk net de site vanwaar de consumentenbond zegt hun info te hebben en daar kan ik 3 verschillende lijstjes vinden

Egypt air is ook zeker niet de slechtste. Ze staan in de zelfde sterren catogorie als de KLM (3). Een greep uit de 2 sterren categorie: Ryanair, Merpati, bmibaby, icelandexpress.
maar goed...het lijstje dat ik hier heb zegt
1
2
3
4
5 Finnair
6
7
dus ik zou zeggen. kom maar op met meer sugesties!
emirates, MAS, singapore airways?
met Egypt Air trouwens alleen maar goede ervaringen van mijn kant. afgelopen jaar twee keer met ze gevlogen (naar Egypte en Thailand), en dit jaar ga ik met ze naar Maleisie. en misschien nog een keer naar Egypte
met Egypt Air trouwens alleen maar goede ervaringen van mijn kant. afgelopen jaar twee keer met ze gevlogen (naar Egypte en Thailand), en dit jaar ga ik met ze naar Maleisie. en misschien nog een keer naar Egypte

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
Mas is ?!? Malaisia?
1
2 Singapore Airlines
3 Malaysia Airlines
4
5 Finnair
6
7
8
9 Emirates
1
2 Singapore Airlines
3 Malaysia Airlines
4
5 Finnair
6
7
8
9 Emirates
MAS is inderdaad Malaysian Airlines.
Jippie, ik heb zowaar 3 plaatsen van de top-9 weten te vullen. Ik neem aan dat Thai-Airways en Lufthansa niet in de lijst staan?
Swis Air misschien wel?
Jippie, ik heb zowaar 3 plaatsen van de top-9 weten te vullen. Ik neem aan dat Thai-Airways en Lufthansa niet in de lijst staan?
Swis Air misschien wel?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
nee, alle drie niet.
Ach die lijstjes zeggen me niets zeker niet die van de nederlandse consumentenbond.
Op internationale best airlines lijsten van organisaties die veel meer stemmers hebben eindigden afgelopen jaren altijd de arabische maatschappijen zoals Qatar, Ethiad en Emirates hoog net als de Aziaten zoals Singapore airlines. Dus verwacht die wel ergens in de lijst net als Air New Zealand.
Op internationale best airlines lijsten van organisaties die veel meer stemmers hebben eindigden afgelopen jaren altijd de arabische maatschappijen zoals Qatar, Ethiad en Emirates hoog net als de Aziaten zoals Singapore airlines. Dus verwacht die wel ergens in de lijst net als Air New Zealand.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Air Koryo wellicht? 

- Michelle89
- Reisexpert
He jammer, dacht ik een keer iets te weten.
Staat KLM erin? Transavia?

Staat KLM erin? Transavia?
- bolletjeom
- Reisexpert

@Tikva: De lijst van de consumentenbond komt van een grote internationale site dus aan het aantal stemmen ligt het niet. Ik zal de link later onthullen.
Qatar staat op 1! Ethiad en Air new Zeeland zie ik niet staan en de andere 2 opties die je noemde staan al in de lijst.
@Michelle. KLM staat er uiteraard in. Het verbaasd me dat nog niemand die heeft genoemd. Transavia zal wel te klein zijn voor de lijst.
1 Qatar Airways
2 Singapore Airlines
3 Malaysia Airlines
4
5 Finnair
6
7
8
9 Emirates
10
11
12