Tickets binnen Zuid-Oost-Azie vooraf of op locatie boeken?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
wederom

Tickets binnen Zuid-Oost-Azie vooraf of op locatie boeken?

Bericht door wederom »

Hallo,

Ik ga 3 maanden reizen in zuid-oost-azie, o.a. thailand, laos, vietnam en cambodja. Ook in deze volgorde en qua tijd waarsch 4 weken, 2 weken, 3 weken, 1 week. Het lijkt me leuk om daarna nog eventueel vanaf bangkok naar bali (retour) te vliegen voor 2 weken.

Ik heb al een ticket naar bangkok en naar huis, maar wat ik me afvroeg is of ik de tickets binnen azie (bangkok-surat thani, phuket-bangkok, laos-hanoi en dus bangkok/ho chi minh - bali retour) nu al moet boeken (cheaptickets.nl??) of dat ik dat beter in azie zelf kan regelen. Wat is goedkoper? Scheelt het veel qua prijs? En wat is praktischer?

Verder vroeg ik me af hoeveel eventueel 2 weekjes bali kost, vergelijkbaar met voorgaande landen? Of veeeel duurder? En waar zitten dan de kosten in? (slapen, eten, alcohol?)

Alvast dank voor reacties!
Jeroenmad

Qreply

Bericht door Jeroenmad »

Voor binnenlandse vluchten in Thailand kun je het best kijken op de website van Air Asia. Die hebben de beste en goedkoopste vluchten in Thailand en de omringende landen. Toevallig hebben ze deze week hele goede aanbiedingen, dus als je slim bent boek je nu al vast wat vluchten. Air Asia
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tickets binnen Zuid-Oost-Azie vooraf of op locatie boeke

Bericht door Tikva »

Bij de lowcost maatschappijen in azie is het hoe eerder je boekt hoe goedkoper. Je kunt dus gewoon nu al vanuit Nederland met een creditkaart via hun website boeken. (air asia etc)

Bali vond ik wat betreft prijzen vergelijkbaar met de rest van Azie. Wel zijn er veel meer duure opties (met name hotels) dan in bijvoorbeeld een laos maar er zijn ook nog genoeg backpackers guesthouses en vaak van goede kwaliteit.

Tenzij je heel erg graag naar bali wilt zou ik het overginds niet doen, 2 weken tijd voor laos is echt niet veel, net als 1 week cambodja en vietnam kan ook wel een weekje extra gebruiken dus ik zou die 2 weken die je nog hebt mooi daarover verspreiden. Hoef je ook nog eens minder te vliegen want dan kan je gewoon van laos naar hanoi reizen etc. Ook vliegen bangkok-surat thani enzo lijkt me een beetje overbodig tenzij je echt in tijdnood zit kan je ook gewoon een nachtbus nemen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie