3 maandjes thailand backpacken!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Dence

3 maandjes thailand backpacken!

Bericht door Dence »

Hoi iedereen!
dit is echt een super forum en ik dacht waarom niet een eigen onderwerp openen:D
ik ga 5 mei tot 31 juli alleen backpacken in thailand, ben 19 jaar en van plan ongeveer 2.000 - 2.500 euro mee te nemen.
Ben er zelf nooit geweest maar ik vraag mij af of mijn budget wel groot genoeg is ?? is dit genoeg om ook de mooie strandjes te bezoeken en eventueel het platteland en gewoon veel rond te reizen??
bedankt alvaastt!:D
bolletjeom
Reisexpert

Re: 3 maandjes thailand backpacken!

Bericht door bolletjeom »

is je budget met of zonder retour vlucht?
Wanneer je hardcore backpacked kan je rekenen met 20 euro per dag. Met 25 euro heb je wat meer speling.

Verdiep je ook even in de visa want je kunt niet zomaar 3 maanden in thailand blijven.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dence

Qreply

Bericht door Dence »

Dit is echt mn budget voor in Thailand zelf, het ticket heb ik al geboekt:) ik hoop gewoon dat ik van 2500 ongeveer rond ga kunnen komen!?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Met 2500 moet je echt drie maanden een hele leuke tijd kunnen hebben hoor. Er zijn genoeg backpackers die het van minder doen, maar als je de eerste keer op reis bent en alleen aan het reizen bent is het altijd beter niet te krap te budgetteren. Met je huidige budget kan je prima leven en reizen en ook af en toe wat duurders doen zoals een dure tour, shoppen of duiken.

Je zult aan het begin snel genoeg uitvinden wat voor jou werkt, wil je bijvoorbeeld elke avond in de kroeg hangen dan moet je dat compenseren met goedkopere kamers. Terwijl iemand anders weer liever vaak een thaise massage neemt maar dan wel weer bij een straatstallatje eet.

Drie maanden is wel een stuk langer dan de meeste mensen in Thailand blijven, ik zou dan ook zeker overwegen om bijvoorbeeld naar Cambodja te gaan (Ankor mag je echt niet missen als je de tijd hebt) of eventueel nog naar Laos. Zeker het zuiden en noorden van Laos zijn ook nog weer een stuk goedkoper dan Thailand.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dence

Bericht door Dence »

thanks voor alle info!:D
is 3 maanden echt te lang denk je?? er is zoveel te zien denk ik in Thailand!
okay! ik ga ankor nu ook even bekijken en misschien ga ik daar ook wel heen!
thaanks!:)
moriaan

Bericht door moriaan »

Drie maanden vind ik persoonlijk veeeel te lang voor Thailand, er is zoveel ander moois te zien in de buurt! 1,5 maand lijkt me meer dan genoeg. Ga ook vooral naar Laos (2 weken), Cambodja (3 weken) en Maleisië (2 weken)! Zuid thailand is redelijk duur, verder valt het wel mee. Ik was in zuidoost azië gemiddeld 600 euro per maand kwijt (zuid thailand meer). Ik deed niet heel zuinig, maar als je heel veel drinkt enzo of veel gaat duiken ben je natuurlijk meer kwijt. Het scheelde ook dat ik altijd een kamer met iemand deelde.

Veel plezier!!!!!
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

3 maanden hoeft niet te lang te zijn. Ik ben zelf 6 maanden weg geweest naar z-o azie en daarvan 10 weken in thailand. Af en toe een week op dezefde plek gebleven, duikbrevet gehaald etc. Kijk gewoon hoe het loopt en ga inderdaad eventueel een week of 2,3 naar cambodia of het vaste land van maleisie. Voor laos zou ik echt een maand uittrekken.. ik ben er namelijk 5 weken geweest en nog niet alle punten van mijn lijstje gezien!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Ik zou vanaf Chiang-Mai doorreizen naar Laos. In 3 maanden kan je goed Thailand / Laos / Cambodia doen.

Dus eerst noord-thailand en op de terugweg zuid-thailand.
moriaan

Bericht door moriaan »

Jep, zou ik ook doen. Vanuit thailand zou ik de slowboat nemen naar luang prabang (NIET de fast boat, die is erg af te raden)
yizzll
Reiziger

Bericht door yizzll »

3 maanden thailand is wel echt lang ja.
Ik zou rekenen op rond de 20 euro per dag.
Je kan ook thailand vietnam cambodja doen.
Het noorden van thailand is iets goedkoper dan de eilanden.
Probeer nachttreinen te nemen. Bijvoorbeeld die van bangkok naar chang mai.
Scheelt je voor die nacht een kamer en je reist van de een naar de andere plek. dubbel op dus.
Houd wel rekening met het feit dat in Thailand de treinen niet zo stipt rijden. Wij hadden uren vertraging.
Dence

Bericht door Dence »

bedankt voor alle tips iedereen!

ben van plan om te bekijken wat er gebruikelijk gebeurt tijdens een uitgebreide tour door thailand en dan die tour zelf na te stippelen en zelf de hotteletjes te regelen en de tour zelf plannen, dat zal ook wel geld schelen denk ik dan als wanneer ik echt een tour boek met een vast schema.
dus hoop dat alles lukt:)! en ik ga ook zeker naar Cambodja! ik moet nog even kijken hoe ik daar kom maar komt vast goed! ik had niet verwacht eigenlijk dat drie maanden thailand te lang zou zijn!
Dence

Bericht door Dence »

en raden jullie mij aan om bijvoorbeeld van noord-thailand naar zuid-thailand te trekken of omgekeerd ??
zita

Bericht door zita »

Als je nog nooit alleen gereisd heb raad ik je aan eerst zuid thailand te doen. Zo kan je even rustig wennen aan het nieuwe leven en de nieuwe cultuur. Maar kijk uit dat je niet een eeuwigheid op de eilandjes blijf hangen. Dit is mij gebeurt, ik vond het zo gezellig dat ik er niet meer weg ben gegaan waardoot mijn geld ''ineens'' op was en ik niet meer alles heb kunnen doen wat ik wilde doen.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik ben al bijna een maand aan het reizen in zuid-Thailand, met name (lees: bijna alleen maar) op de eilandjes.
Ik ben heel zuinig, dwz ik drink zo goed als geen alcohol, eet zo vaak mogelijk op de night markets, doe weinig tours, heb geen belachelijk hoge uitgaven (heb ook nog niet gedoken) en doe erg veel moeite om goedkope slaapplaatsen te vinden, zo tussen de 150-300 Baht, afhankelijk van waar ik ben, want de ene plek is meer toeristisch/duurder dan de andere.
Moet zeggen dat ik het behoorlijk lastig vind, misschien zelfs wel onmogelijk om op die 20 euro/dag te blijven, terwijl ik echt heel erg m'n best doe en mezelf hier en daar zelfs dingen ontzeg omdat ik ze te duur vind.
Liggen de prijzen in bv het noorden veel lager?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Travelator schreef:Liggen de prijzen in bv het noorden veel lager?
Volgens mij niet, in elk geval niet "veel".
Dence schreef:en raden jullie mij aan om bijvoorbeeld van noord-thailand naar zuid-thailand te trekken of omgekeerd ??
Ik zou noord thailand > laos > cambodja > zuid thailand doen.
Plaats reactie