14 dagen Thailand.

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Thesecondrookie

14 dagen Thailand.

Bericht door Thesecondrookie »

Hallo iedereen.

Ik arriveer op 17 maart in Phuket. Daar vandaan wil ik een (beetje) Thailand ontdekken :). Maar ik heb nog een aantal vragen mijn planning...

Vanuit Phuket ga ik gelijk door naar een eiland bij Krabi. Want ik wil graag gaan snorkelen *). Maar welk eiland zou jij kiezen? Ik zou graag naar een eiland dat (nog) geen massa toerisme kent ;).

Ook heb ik 3 dagen ingepland voor Kanchanburi. Maar is dit niet te lang?

Verder wil ik vanuit kanchanburi naar Ayutthaya reizen om daar een nacht te blijven slapen. Maar is het niet handiger om naar BKK te reizen en vanuit BKK een dagtrip te maken naar Ayutthaya, BKK blijf ik 4 dagen...

Maar ik heb nog 3 dagen over in Thailand. Dus zou I.P.V 3 dagen Krabi, 6 dagen doen? En 2 eilanden aandoen? Of zou ik toch Phuket bezoeken voor 2 dagen en 5 dagen BKK?
TRB
Wereldreiziger

Re: 14 dagen Thailand.

Bericht door TRB »

Wat betreft Kanchanaburi.. ik ben er op een vrijdagavond aangekomen en zondag eind van de middag weer vertrokken. Dit was vanaf Bangkok zo'n 3.5 uur in een minivan. 2 volle dagen Kanchanaburi is mijns inziens prima; 1 dag een tour (Erawan falls, Death Railway, rivier- en olifantentochtje) en 1 dag voor het plaatsje zelf met enkele boeiende musea.

In Bangkok zou je je weken kunnen vermaken, maar ik denk dat 4 dagen zeker genoeg is. Zo'n 2 dagen voor de tempels etc. en nog 2 dagen voor shoppen/bios/lekker eten.

Ayutthaya kun je in 1 volle dag wel aardig zien. Met 2 dagen kun je nog meer tempels zien.. want die zijn er nogal wat in Ayutthaya ;) Ik ben vanuit Bangkok er naar toe gegaan, wat zo'n 1.5 uur duurde. Of je rechtstreeks van Kanchanaburi naar Auytthaya kan weet ik niet.

Ik weet uiteraard niet hoe je qua reisdagen zit, daar moet je ook een beetje rekening mee houden. In 14 dagen zou ik niet al teveel/te lang willen reizen als ik jou was.
lucy122
Reiziger

Bericht door lucy122 »

Vanuit Bangkok kun je voor 50 eurocent met de trein naar Ayyuthaya. Dit duurt ongeveer een uurtje en aangekomen op het station staan er genoeg mensen die je in hun hotel/pension willen hebben of taxi's. Op het station in Bangkok zijn ze erg behulpzaam en een kaartje is dus ook zo gekocht. Als je maar een dag gaat is georganiseerd denk ik makkelijker maar anders kun je bijvoorbeeld een fiets huren (€1pppd) en lekker op de fiets de tempels van Ayyuthaya bekijken, is ook erg leuk!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Waarom naar Krabi? Ga naar Racha Yai bij Phuket voor een paar dagen, Phuket een paar dagen, Kanchanaburi is zeker heel mooi, Bangkok, etc.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je kunt met de lokale bus goedkoop van Kanchanaburi naar Auytthaya moet je wel een keer overstappen, er gaan ook duurdere toeristenshuttle busjes. Zelf vond ik Kanchanburi een erg relaxt plaatsje zou drie dagen niet te lang vinden hoor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Thesecondrookie

Bericht door Thesecondrookie »

TRB schreef:Ik weet uiteraard niet hoe je qua reisdagen zit, daar moet je ook een beetje rekening mee houden. In 14 dagen zou ik niet al teveel/te lang willen reizen als ik jou was.
Ik heb maar 14 dagen en die dagen staan vast. Ik weet dat het eigenlijk te weinig dagen zijn. Maar ik kan niet meer :'( .
stevenl schreef:Waarom naar Krabi? Ga naar Racha Yai bij Phuket voor een paar dagen, Phuket een paar dagen, Kanchanaburi is zeker heel mooi, Bangkok, etc.
Phuket lijkt me opzicht wel leuk. Maar ik weet niet als je er goed kan snorkelen? Phuket + Ko Phi Phi (of ander eiland) lijkt me wel wat. Maar ik weet nog niet wat ik ga doen. Kijk daar wel wat ik ga doen. Want je bent zo uit Phuket vertrokken...
lucy122 schreef:Als je maar een dag gaat is georganiseerd denk ik makkelijker maar anders kun je bijvoorbeeld een fiets huren (€1pppd) en lekker op de fiets de tempels van Ayyuthaya bekijken, is ook erg leuk!
Ik ga kijken als er iets georganiseerd's gaat vanuit het hostel in Bangkok. Anders ga ik lekker fietsend de boel bekennen... Een hele goeie tip ^O^ .
Plaats reactie