Thailand of Indonesië?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
001

Thailand of Indonesië?

Bericht door 001 »

Hallo,

Ik ben van plan in augustus 3/4 weken naar Azië te gaan, om samen met mijn vriend te gaan backpacken. We twijfelen echter nog over Thailand of Indonesië. Verder hebben we beiden nog nooit eerder gebackpackt of een verre reis gemaakt. Geen ervaring dus.

Wat we graag willen zien is mooie natuur, groen, oerwoud, wilde dieren, maar ook riviertjes, mooie stadjes met een oud, kleurrijk of romantisch karakter vinden we heel leuk. Lekker eten en een paar dagen relaxen op een mooi bounty strand willen we ook zeker niet laten ontbreken. Cultuur in de zin van de mensen en levenswijze trekt ons wel heel erg aan, maar cultuur in de zin van musea en gebouwen echter niet zo.

Nu las ik dat in Thailand in augustus het regenseizoen is, maar het wel beter geschikt is voor beginners. Klopt dit, en hoe zit het voor beginners in Indonesië?

Wat zal het meest geschikt voor ons zijn en het best bij onze wensen passen?

Hopelijk heeft iemand wat nuttige tips! Bedankt alvast!
Erik
Site Admin

Re: Thailand of Indonesië?

Bericht door Erik »

Bijna heel Azië is relatief gemakkelijk om te bereizen voor beginners. Sommige landen zijn nog wat gemakkelijker dan anderen. Thailand vond ik zelf ook een erg gemakkelijk te bereizen land, gemakkelijker dan Indonesië. Je hebt betere en meer opties van vervoer, ook gaat het sneller. Ook is het (naar mijn idee) iets goedkoper.

Cultuur en natuur vind je in beide landen en kun je zelf afstemmen op je wensen. Maar misschien dat Thailand ook net iets beter aansluit op je wensen.

Wat betreft het regenseizoen weet ik niet precies wanneer die begint / eindigt, maar wanneer je er niet midden in zit kun je de gok wagen. Het weer houdt zich niet altijd netjes aan de seizoenen en is soms minder heftig dan andere jaren, maar soms ook erger :) Regenseizoen in Thailand betekent dat je één keer per dag een flinke bui hebt aan het einde van de dag. Je kunt er bijna je klok op instellen dat als er een bui komt hoe laat die zal vallen.

Kortom ik zou dus gaan voor jullie voor thailand. Het is goedkoper, heeft voldoende afwisseling is gemakkelijk op te vliegen en je kunt alle opties gemakkelijk afwissen en invullen naar wens.
moriaan

Re: Thailand of Indonesië?

Bericht door moriaan »

Thailand vond ik juist een stuk duurder! Het zuiden in ieder geval. Noord thailand en indo zijn ongeveer gelijk. Ik ben zelf groot indonesie-fan, je kan er alles vinden wat je boven beschreef en nog zoveel meer, maar dat kan in thailand opzich ook. Allebei landen waar je wel geweest moet zijn. Thailand is toeristischer, daar ook erg op ingesteld (wat de mensen niet altijd vriendelijker maakt...), dus misschien is thailand toch de beste keuze voor een eerste keer backpacken. Ga dan ook zeker naar het noorden!!! Jungle trek in Chiang mai en chillen en scooteren in Pai. In indonesie zou ik naar yogya gaan voor stedelijke cultuur, bali (daar kan je niet omheen), gili trawangan (perfect feesten en chillen tegelijk op een prachtig eiland zonder motorverkeer) en lombok (voor een vulkaantrek en kuta lombok om te scooteren, praaachtige verlaten bountystrandjes) gaan.

Ik zou zeggen leen van beide landen de lonely planet bij de bieb en lees de eerste bladzijden door en kijk wat je op dit moment het meest aanstaat. Geen verkeerde keuze mogelijk.
Plaats reactie