Morgen naar Laos!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Marietje2

Morgen naar Laos!

Bericht door Marietje2 »

Morgen vlieg ik van Phnom-Penh naar Vientiane.

Ik zit nog te dubben over het volgende:
Ik heb nog 30 dollar over en 2500 baht. Is het raadzaam om nog 250 dollar te pinnen (of nog meer?)?

Ik had alleen bedacht 4 nachten Vientiane en verder nog niks. Ja dat ik 10-02 de nachttrein heb van Chiang Mai naar Bangkok, dus dat ik 6 of uiterlijk 7 februari de boot van Luang Prabang naar Hua Xin (goed gespeld?) moet hebben.

Wat zouden jullie daartussen doen? Ik heb dus van 21-01 tot en met 06-02.
Een schema zou ik wel fijn vinden om als leidraad te hebben!
Reismeis
Reisexpert

Re: Morgen naar Laos!

Bericht door Reismeis »

Ik kan je helaas niet helpen, maar wou je even een goede reis toewensen! Geniet ervan :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Marietje2

Bericht door Marietje2 »

Reismeis schreef:Ik kan je helaas niet helpen, maar wou je even een goede reis toewensen! Geniet ervan :)
Haha, ik denk YES een reactie..helaas! Maar evengoed bedankt voor je wens!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je kunt tegenwoordig in Laos wel pinnen maar als je dure activiteiten zoals de gibbon experience wilt doen dan zou ik extra dollars meenemen.

4 nachten vientiane is echt te veel zoveel is er niet te doen. Je hebt dus ongeveer 2 weken voor het noorden van Loas dan zou ik zeggen bijvoorbeeld , 1dg vientiane, 1dg naar VV, 2dg VV, 1 dg naar luang prabang, daar 2 of 3 dg en de rest van tijd naar Nong Kiaw en mong ngoi neua vanaf daar met de bus terug naar LP voor de boot of ga door naar Luang Namtha en dan de bus. Andere optie kan zijn gelijk vanaf LP naar Luang namtha als je een trekking wilt doen of de gibbon experience, of je zou ook nog eerst vanuit vientiane naar de plain of jars kunnen als dat meer je voorkeur heeft.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tikva heeft echt exact opgeschreven wat ik ook zou zeggen.
Meer opties zijn er ook niet echt en het aantal dagen per plek zou ik ook zo aanhouden.

Plain of jars vond ik de reis op zich wel waard. Het is ook weer even een ander stukje laos.
Veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marietje2

Bericht door Marietje2 »

Het worden sowieso meer nachten Vientiane dan 2. Pfff...wat een nacht. Er was nog 1 kamer over. Een bed met dunne muren, bloedvlekjes op laken en goor matras.. Toen ik een bedbug zag lopen, was ik er klaar mee. Naar de receptie (om 00:15) en ze gaven mijn geld terug en ik moest maar een ander guesthouse zoeken. Ja...middenin de nacht zeker?
Dus uiteindelijk aangeklopt bij de australische jongen waarmee ik een taxi gedeeld had. Zijn matras gecheckt, iets minder bloedvlekjes en op hoop van zegen in mijn laken met lange mouwen en lange broekspijpen gaan slapen. Van slapen is niks gekomen, wat hyper en voelde (zogenaamd) overal beestjes. Vanmorgen op zoek geweest naar een andere kamer, en nu maar even bijkomen.

Morgen wil ik een fietstour gaan doen en dan overmorgen wellicht door.

Bedankt voor de opties! Ik zal ze in mijn achterhoofd houden. Hoorde dat aan de Thailand kant Pai ook erg leuk is om een paar nachten te blijven, dus dat kan ik ook nog doen!
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Als je tijd hebt zou ik zeker "The Loop" doen:
http://wikitravel.org/en/Tha_Khaek#b

Kost je een extra busrit richting het oosten (vanaf Vientienne) maar het is echt heel erg vet om te doen.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Hey

We zitten nu net in Noord Thailand, na 6 weken (nog steeds te kort) Laos.
Zoals Tikva en Bolletje zeggen... 3 a 4 u met de bus naar Nong Khiaw vanuit Luang Prabang Dan 1,5u per boot naar Muang Khua. Leuke wandelingen daar naar de omliggende dorpjes. Een beetje Vang Vieng maar toch ook weer niet - van landschap bedoelen we dan.
Zo kan je ofwel in 2 dagen verder per boot naar Hat Sa en zo na 1u rijden kom je in Phongsaly aan. Ofwel terug naar Nong Khiaw en zo naar Phongsaly. In Phongsaly zie je veel vrouwen ib trad!itionele kledij op straat en je kan er ook meerdaagse trekkings maken. Dit vonden wij toch wel een hoogtepunt van Laos

Veel plezier
Marietje2

Bericht door Marietje2 »

Heel erg bedankt voor alle tips. Heb het opgeschreven en ga de LP er eens op na slaan morgen.

Die 'loop' klinkt wel erg avontuurlijk of zijn er ook 'toeristenbusjes' die daar heen gaan? Het is voor mij de eerste keer backpacken en ik vind de minivans of grotere bussen al spannend genoeg ;-)
Heb nu contact met een jongen en ik ga eens polsen of ik hem mee kan krijgen, samen sta je toch sterker dan alleen!

Oja...mijn bed HAD dus bedbugs...wat een gedoe. Kreeg middenin de nacht mijn geld terug en stond toen op straat. Aangeklopt bij mijn aussie vriend en een nachtje bij hem gelogeerd. Nu kan ik er om lachen maar vannacht niet! Hopelijk zijn er geen bedbugs geweest die eitjes in mijn lakenzak gelegd hebben in de korte tijd dat het op bed gelegen heeft (3 uurtjes).
Marietje2

Qreply

Bericht door Marietje2 »

dubbel..
Laatst gewijzigd door Marietje2 op 25 jan 2012 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Marietje2

Bericht door Marietje2 »

Ben nu in Luang Prabang. Rit is met 100% meegevallen.

Wil een mountainbike gaan huren en zelf naar de watervallen fietsen. Is dat te doen?

En hierna naar Udomxai, dan Luang Namtha en vervolgens Huay Xai. Wil geen trekking doen. Of ipv Oudomxai naar Nong Kiaw? Wat is er bijzonder/leuk aan Nong Kiaw?
wim-me

Qreply

Bericht door wim-me »

Ha, ik zit nu ook in LP, heb vanmorgen een mountainbike gehuurd en ben naar de KhuangSi waterval gefietst, op mijn gemakkie. Is prima te doen, een dikke twintig kilometer, het venijn zit 'm in het laatste stukje, ik heb er een dikke twee uur over gedaan.
Ik vond deze waterval erg de moeite waard, en dat vind ik niet gauw van watervallen.
Terug fietsen zal iets langer duren, je meot dan meer bergop. Ik heb het afgekocht, voor 30000 kip kon ik mijn fiets mee terug nemen op het dak van een taxi-busje...
Marietje2

Bericht door Marietje2 »

Heb je zin om morgen ergens te meeten?
Ik zit in Sinvali guesthouse of zoiets. Misschien dat je me dan kunt wijzen hoe ik moet fietsen?
wim-me

Qreply

Bericht door wim-me »

Prima.
Er is een Tourist Information and Tourist Police Office, dat moet je kunnen vinden.
Ik stel voor om daar om 10:00 uur af te spreken. Komt dat je uit?
Wim
wim-me

Bericht door wim-me »

Prima

Er is een Tourist Information and Tourist Police Office, dat moet te vinden zijn, lijkt me.
Ik stel voor om daar morgen, donderdag, om 10:00 uur af te spreken, komt je dat uit?
groeten, Wim
Plaats reactie