Prijs stijging tickets Ams/Delhi Del/Bangkok over 2 maanden

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Bjorn123
Reisexpert

Prijs stijging tickets Ams/Delhi Del/Bangkok over 2 maanden

Bericht door Bjorn123 »

Ik wil van de zomer gaan reizen door India en Thailand. Nu wil ik eerst naar Delhi vliegen, een week of wat langer daar blijven, en vervolgens doorvliegen naar Bangkok. De tickets die ik nu vind zijn ongeveer 550 euro naar delhi, en 200 euro naar bangkok (retour). Over 2 maanden ongeveer hebben wij pas het geld om te boeken. Verwachten jullie grote prijsstijgingen in deze periode of zal het niet zo veel uitmaken?

M.v.g,

Bjorn
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Prijs stijging tickets Ams/Delhi Del/Bangkok over 2 maan

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik verwacht zeker prijsstijgingen. 1. omdat je later boekt. 2. Alle vliegprijzen zijn in principe in Dollars. Zoals het er nu naar uit ziet zal de Euro in waarde verminderen ten opzichte van de Dollar. Alle kosten (kerosine enz) zijn in Dollars. Dus helaas voor ons duurdere tickets.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Het goedkoopste wat ik nu kan vinden en wat aansluit op ons mogelijke reisschema is Amsterdam - Delhi 22/07 - 31/08 530 Euro, en Delhi - Bangkok 31/07 - 30/08 174 Euro. Dat zijn dus nog redelijk gunstige prijzen. Toch heb ik ook weleens slechts een paar weken van te voren een ticket naar Toronto gekocht voor maar 460 Euro (500 inc verzekering). Hoeveel meer zal ik ongeveer kwijt zijn als ik ergens in maart zou boeken? Iemand ervaring met tickets naar India/Thailand rond deze tijd?

M.v.g,

Bjorn
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je met 'zomer' de maanden juli en augustus bedoelt, dan kan je rekenen op 200-300 euro meer. Dure tijd van het jaar, en tickets zijn sowieso duurder dan een paar jaar geleden.

Houd er bovendien rekening mee dat een multiple entry visum voor India lastig te krijgen is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Met een double entery visum kom je toch alleen binnen vanuit aangrensende landen? De terugweg misschien handiger de vlucht van Delhi naar Amsterdam op dezelfde dag te boeken al dat goed aansluit. Anders zit je 24 uur op het vliegveld en dat lijkt me ook niet ideaal:P En waarom is dit Visum zo moeilijk te krijgen dan?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je bagage zal niet vanuit Thailand worden doorgelabeld naar Nederland omdat je twee tickets boekt, en dus zal je in India door de douane moeten om je bagage op te halen en opnieuw in te checken.

Ik ben geen kenner wat betreft India-visa, maar als je even de zoekfunctie van dit forum gebruikt dan vind je heel veel informatie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

transit visum voor de terugweg is wellicht een optie voor je. Wat wil je trouwens doen een week in Delhi? of wil je ook nog wat rondreizen in India.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ook ik verwacht niet dat de tickets goedkoper worden om eerder genoemde redenen en vanwege brandstoftoeslagen.
Op mijn werk lopen we nu vaker tegen nieuwe toeslagen op dan vorig jaar om dezelfde tijd.

Indiavisum.... Zoek even op dit forum. Ben nogal visumuitlegmoe ( niets persoonlijks)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Bjorn123
Reisexpert

Bericht door Bjorn123 »

Tikva schreef:transit visum voor de terugweg is wellicht een optie voor je. Wat wil je trouwens doen een week in Delhi? of wil je ook nog wat rondreizen in India.
We willen sowieso naar Agra (+ wat omliggende bezienswaardigheden) en als het kan ook nog langs Jaipur. De gouden driehoek dus. Misschien nog een paar dagen langer dan nu "geplanned"
Transit visa

A transit visa is granted for the sole purpose of enabling the holder to travel through India to reach his/her ultimate destination. Change of purpose is not allowed. The visa will ordinarily be valid for a single/double journey and for entry within 15 days of date of issue. The Transit visa is valid for direct transit only for a maximum period of 3 days. For a stay in India beyond 3 days, an appropriate visa should be obtained. Please note the validity of the visa is effective from the date of issue
Dat zou ik dat visum dus in Thailand moeten regelen.. Wat ook weer een heel gedoe word..

Kom ik met een double entery Visum dan wel gewoon binnen vanuit Thailand om over te kunnen stappen op een andere vlucht? Thailand is geen aangrensend land..
Plaats reactie