Bezoek aan DMZ in Zuid-Korea de moeite waard?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bezoek aan DMZ in Zuid-Korea de moeite waard?

Bericht door Yvonnetje »

Aankomende donderdag vlieg ik voor 3 weken naar Korea. *O* {heb er zo'n zin in!!}
Door een verhuizing kon ik de afgelopen week pas beginnen met het plannen van de reis.
Nu ben ik op Internet een paar de DMZ tegen gekomen {demilitarized+zone} als excursie. Het is best aan de prijs met een dagbudget van 50.000-60.000 won, dus ik ben erg nieuwsgierig of er hier mensen zijn die er zijn geweest en kunnen laten weten of het de moeite waard is.

Mocht iemand verder nog goede suggesties hebben, dan houd ik me aanbevolen. Tot nu toe staan Seoul, Gyeongju & Busan op de planning. Jeju Island was mooi geweest om naar toe te gaan, maar het budget laat het niet toe...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
bolletjeom
Reisexpert

Re: Bezoek aan DMZ in Zuid-Korea de moeite waard?

Bericht door bolletjeom »

kijk de aflevering van 3 op reis van gister eens terug.
Floortje stond aan de noord korea kant naar zuid korea te kijken.
Zeeeeer bizar.

Als ik daar was zou ik er heen gaan.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Bedankt Bolletjeom, ik zal de aflevering vanavond proberen te kijken. Had de 1e afl. van Floortje in Noord-Korea al gezien, was bijzonder.
Heb er inmiddels al meer over gelezen en het klinkt steeds interessanter. Waarschijnlijk een tripje er naar toe aan het eind van de vakantie.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Moet je eigenlijk volledig georganiseerd gaan wanneer je Zuid-Korea bezoekt? Of kun je het land ook "zelfstandig" bezoeken?
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Zeker gaan!

Ik ben er in 2007 vanuit het zuiden geweest (verslag & foto's), en in 2010 vanaf de andere kant (verslag & foto's). Vreemd genoeg is het vanuit het noorden allemaal heel erg relaxed, terwijl alles vanuit het zuiden juist erg strikt gereguleerd was. Nu was dat bezoek vanuit Seoul onderdeel van een groepsreis, de reisbegeleidster heeft dat geregeld, dus geen idee met welke organisatie dat was of wat het heeft gekost.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Erik schreef:Moet je eigenlijk volledig georganiseerd gaan wanneer je Zuid-Korea bezoekt? Of kun je het land ook "zelfstandig" bezoeken?
Zuid-Korea kan je gewoon zelfstandig bezoeken, geen enkel probleem. Het is hooguit wat lastig omdat ze vooral buiten Seoul niet heel erg op Westers toerisme zijn ingesteld, dat kan nog wel eens communicatieproblemen opleveren. Maar afgezien daarvan is het prima te doen, het is gewoon een modern land wat niet heel ver achterloopt op Japan (maar nog wel een stukje goedkoper is). Wel een tip: probeer het schrift te leren, is niet zo vreselijk lastig, maar kan soms best praktisch zijn.

De grens kan je uitsluitend met een georganiseerde tour bezoeken, maar er zijn talloze bureautjes waar je dat kan boeken, de foldertjes daarvan staan in elk ho(s)tel.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@erik
noord korea moet georganiseerd. Je hebt altijd een gids bij je die bepaald het programma.
Je hoeft tegenwoordig echter niet perse meer mee met een groepsreis. Youway2go is, voor zover ik weet, de enige bij wie je een individuele rondreis door noordkorea kunt regelen. Je moet wel minimaal met 2 personen zijn.

Ik had heel graag gewild dit jaar maar mijn budget is wat beperkt dit jaar.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Yourway2go heeft inderdaad een mooi aanbod en vooral relatief erg scherpe prijzen, maar er zijn er in Nederland meer die soortgelijke reizen aanbieden, bij mijn weten bij VNC, Tiara Tours en YourPlanet. Voor groepsreizen kan je zover ik weet terecht bij Koning Aap, VNC, Tiara Tours en Shilla Travel. En uiteraard zijn er de nodige internationale bureaus, Koryo voorop, die hebben ook de trip van Floortje Dessing weten te regelen.

Ik zag op de vakantiebeurs (had gehoopt je daar nog tegen te komen Rudi, maar liep even anders), maar bij YourPlanet nog wel een geinige foto van iemand die alleen naar Noord-Korea was geweest. Die liep dus bij het Victorious Fatherland Liberation War Museum rond met z'n twee gidsen, de chauffeur, en twee gidsen van het museum 8)7

Helemaal alleen reizen lijkt me daar overigens sowieso niet zo prettig. Je krijgt de hele dag door de nodige propaganda en verdraaide feiten te horen waar je met je gidsen niet echt over kan praten, dan lijkt het me toch wel fijn dat je af en toe kan praten met iemand met een minder vertekend wereldbeeld. Afgelopen jaar waren we met een groepje van vier, dat was ideaal.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Ok, de DMZ ga ik zeker bezoeken!
Gisteravond heb ik {met veel pijn & moeite, Internet is hier zooo langzaam} de 2e afl. gezien. Was indrukwekkend en bizar tegelijk. Heb veel over USO gehoord, hun tours schijnen goed te zijn. Noord-Korea zelf begint ook steeds meer te lonken. Zeker nu ik er zo dichtbij ben.

Verder besloten om een templestay te gaan doen. Iets dat ik nog nooit gedaan heb, maar 't lijkt me erg interessant.

Plaats reactie