Public campsites veilig voor vrouwen?
Public campsites veilig voor vrouwen?
Wij hebben het plan om met een groep vriendinnen naar Kenia en Tanzania te gaan.
Daarbij willen we kamperen afwisselen met wat meer comfort (eenvoudige hotels e.d.).
Weet iemand of het veilig is om als groep (7) jonge vrouwen op public campsites te overnachten?
Daarbij willen we kamperen afwisselen met wat meer comfort (eenvoudige hotels e.d.).
Weet iemand of het veilig is om als groep (7) jonge vrouwen op public campsites te overnachten?
Re: Public campsites veilig voor vrouwen?
Ben nooit in Kenia of Tanzania geweest, maar volg wel erg scherp de ontwikkelingen in het land en krijg er ook best wat berichten over. Op basis daarvan zou ik het niet aanraden om met zeven vrouwen te gaan camperen op public campsites.
De afgelopen tijd zijn toeristen ontvoerd en vermoord in Kenia en alhoewel de regering er alles aan doet om dit soort incidenten de kop in de drukken zou ik het niet opzoeken door op public campsites te overnachten. Ongetwijfeld zijn er positieve verhalen van mensen die het wel gedaan hebben, maar dat wil niet zeggen dat het veilig is.
Ik neem aan dat je daar wilt overnachten om zo met een kleiner budget zo lang mogelijk te kunnen reizen? En wat zijn je plannen precies, het klinkt namelijk wel als een uitdaging
De afgelopen tijd zijn toeristen ontvoerd en vermoord in Kenia en alhoewel de regering er alles aan doet om dit soort incidenten de kop in de drukken zou ik het niet opzoeken door op public campsites te overnachten. Ongetwijfeld zijn er positieve verhalen van mensen die het wel gedaan hebben, maar dat wil niet zeggen dat het veilig is.
Ik neem aan dat je daar wilt overnachten om zo met een kleiner budget zo lang mogelijk te kunnen reizen? En wat zijn je plannen precies, het klinkt namelijk wel als een uitdaging

- bolletjeom
- Reisexpert
als je zoekt op de berichten waar erik op doelt zul je tot de conclusie komen dat je zeer waarschijnlijk niet in de gebieden komt waar deze incidenten zich hebben voor gedaan.
Je kunt prima veilig kamperen. Er zijn honderden tot duizenden toeristen per dag die dit doen. Je bent met een groep wat je al een stuk minder kwetsbaar maakt. Daarnaast sta je zelden alleen op een campsite. Je geniet dus ook bescherming van de medekampeerders. Veel campsites bevinden zich naast een hotel en zijn ommuurd of omheind. Daar lig je in een tent net zo veilig als in een huisje.
Je kunt prima veilig kamperen. Er zijn honderden tot duizenden toeristen per dag die dit doen. Je bent met een groep wat je al een stuk minder kwetsbaar maakt. Daarnaast sta je zelden alleen op een campsite. Je geniet dus ook bescherming van de medekampeerders. Veel campsites bevinden zich naast een hotel en zijn ommuurd of omheind. Daar lig je in een tent net zo veilig als in een huisje.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Hoi Els, ik weet niet of je inmiddels nog wat zult hebben aan mijn bericht, maar hierbij ook even mijn advies (ook voor personen die in de tekomst naar Kenia willen reizen). Mijn ervaring leert mij dat het prima te doen is om met een grotere groep vrouwen op campings te overnachten in Kenia. Volgens mij zijn de gevaarlijkere gebieden in Kenia op dit moment de gebieden rondom de kust en Nairobi. In deze buurt zou ik dus ook niet zo snel gaan kamperen. Echter zijn er genoeg mooie gebieden waar je volgens mij prima kunt kamperen nu: rondom Nanyuki/Mount Kenya en Samburu bijvoorbeeld. Daar heb ik met vijf meiden nooit problemen gehad.
IDe zorgen die Erik uitspreekt zijn denk ik wel erg gegrond en dus denk ik dat je goed moet nagaan of je reisleider betrouwbaar is en niets doen waar je geen goed gevoel bij hebt.
IDe zorgen die Erik uitspreekt zijn denk ik wel erg gegrond en dus denk ik dat je goed moet nagaan of je reisleider betrouwbaar is en niets doen waar je geen goed gevoel bij hebt.