Goedkoop ticket richting Nicaragua / Costa Rica

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
marrigje

Goedkoop ticket richting Nicaragua / Costa Rica

Bericht door marrigje »

Hoi allemaal!
Mijn plan is om half januari naar Nicaragua te gaan om daar eerst drie weken een talencursus te doen (Leon of Granada)en daarna twee maanden stage te lopen in San Carlos. Nu heb ik al even gekeken voor tickets, maar die waren aardig prijzig. Ik was erg benieuwd of iemand nog tips heeft voor goedkope tickets richting Nicaragua / Costa Rica. Kan iemand mij vertellen wat een beetje een normale prijs is voor een ticket die kant op? Met name stel ik die vraag aan bolletjeom, omdat jullie daar net vandaan komen:)
Bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Goedkoop ticket richting Nicaragua / Costa Rica

Bericht door Tikva »

WIj hebben een paar jaar terug gevlogen op Liberia in Costa Rica dat is vlakbij de grens met Nicaragua, was goedkoper dan naar Mangua in Nicaragua en ook makkelijker en goedkoper als naar San Jose. Dus zeker even op die internationale luchthaven zoeken.

Goedkoopst zijn de vluchten met overstap in de USA.Als je een goedkope vlucht naar miame kunt vinden kan je als je vroeg genoeg boekt daarna goedkoop door met lowcost airline spirit airways (deze optie vindt je niet in nld zoekmachines) Voor prijzen check even dit topic:
goedkoop-mogelijk-naar-centraal-amerika-t8434.html
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij dachten ook dat het goedkoper zou zijn om te vliegen via Costa Rica maar dat bleek niet zo te zijn. Check dus zeker ook de mgelijkheden op managua.
Wij vlogen met American airlines. Heen Londen-New York-Miami-Managua en terug Managua-Miami-Madrid-Amsterdam.
New York hoefde niet maar we wilde er stoppen. Voor de prijz maakte het niet uit. Ook zijn we in Miami gestopt.
American Airlines is niet super qua service maar dus wel goedkoop. Ik denk dat een ticket voor de normale prijs (wat ik niet heb betaald) ongeveer €900/€950 kost.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Check ook kilroytravels.nl voor goedkope jongerentickets naar Managua.
Ik ga binnenkort ook naar Nicaragua en ik ga denk ik met Condor Airlines. http://www.condor.com Deze vliegt voor lage prijzen naar Managua. Zij vliegen via Frankfurt (in Duitsland), dus daarom is het handiger en goedkoper om gelijk in Frankfurt op te stappen ipv Amsterdam. Frankfurt Int. Airport is heel snel en makkelijk te bereiken met NS Highspeed (enkeltje ca. 40 euro). Verder is tix.nl nog een goede vergelijkingssite.

Succes ermee en veel plezier!
pindakase
Reiziger
Contacteer:

Bericht door pindakase »

Zoals Tivka en Bolletjeom al zeiden: ga via de VS. Je kan vast wel een goedkoop ticket vinden naar de VS.

Vanaf Orlando kan je met JetBlue naar San Jose vliegen (jetblue is mijn favoriete lowcostvlieger)
Vanf Denver met Frontier airlines naar San Jose (ik heb tegengesteld gevlogen met deze, beviel goed)
Vanaf Fort Lauderdale met Spirit naar San Jose of direct naar Managua met spirit air (is goedkoop, maar zijn vliegende chickenbussen)
Vanaf Orlondo gaat ook een spiritair naar San Jose

En dan vond ik nog eentje die ik niet ken: Sun Country Airlines. Deze vliegt Minnesota - > Liberia

Verder vanaf Europa naast Condor die al eerder genoemd is kan je met Jetairfly vanaf Brussel.

Succes
marrigje

Bericht door marrigje »

Bedankt voor alle reacties! Onderhand ben ik in Granada, Nicaragua. Ik heb uiteindelijk mijn ticket geboekt via vliegwinkel.nl. Zij hadden ineens een goede deal. 747 euro voor een retour Amsterdam - Managua met Continental Airlines met een overstap in Houston a 4 uur. Mijn vriend vliegt binnenkort dezelfde route voor 727 euro, ook via vliegwinkel.nl.
Plaats reactie