Dubai

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hotel in Dubai. Tips?

Bericht door bolletjeom »

je kan toch ook alleen een 2persoonskamer nemen? De aanbiedingen zijn soms beter dan op de 1persoonskamers. Je moet alleen even opletten of ze een kamerprijs of een pp quoten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Lukasz

Hoe lang in Dubai verblijven en andere basisinformatie

Bericht door Lukasz »

In april dit jaar reis ik via Dubai naar Thailand. Ik heb in Dubai een stopover en heb besloten om daar dan ook direct een aantal dagen te verblijven. Ik vroeg me af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.

Voor de accomodatie heb ik het Dubai Youth Hostel gevonden. Iemand ervaring met dit hostel of met de locatie ervan?

Ook vroeg ik mij af hoeveel geld ik per dag ongeveer nodig heb om daar de meeste hotspots te bekijken. Op de meeste sites met informatie over Dubai wordt al gauw gesproken over €50,- per dag, maar daarbij wordt wel gezegd dat dat inclusief winkelen en uit eten is. Dingen die ik beide niet van plan ben.

Tenslotte vroeg ik mij af hoe lang ik in Dubai zou verblijven om alle belangrijkste bezienswaardigheden te kunnen zien. Ik zat zelf te denken aan 3 à 4 dagen, maar misschien dat mensen die er ervaring mee hebben daar anders over denken.

Bij voorbaat dank,

Lukasz
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hoe lang in Dubai verblijven en andere basisinformatie

Dag Lukas

ik heb je vraag verplaatst naar het midden oosten. Dan kan je zelf ook de andere topics over ditzelfde onderwerp eens bekijken.

ik ga dit jaar ook naar Dubai. 2 keer zelfs maar dat is een beetje per ongeluk. Ik ben me al wat aan het inlezen en denk dat ik de 2,5 die ik daar heb wel vol ga krijgen.
De metro schijnt goed te werken.
Wij verblijvenin Bur Dubai en daar schijnt genoeg te zien en te beleven te zijn dus ik verwacht dat we daar in iedergeval een halve tot hele dag gaan rond zwerven.
De volgende dag gaan we richting Burj Al Arab. het tig-sterren hotel. We gaan even flink geld uitgeven om naar binnen te mogen. Het uitzicht vanuit het restaurant schijnt geweldig te zijn. Je ziet de eilanden in de vorm van de palmboom en de wereld liggen.
Niet ver daar vandaan in een Mall met daarin oa een indoorskibaan met sneeuw! en er schijnt 's avonds een mooie gratis fontijnenshow te zijn. Klinkt fout maar ik krijg het van meerdere personen aanbevolen.

lees ook eens: hotel-dubai-tips-t22130.html
Lukasz

Bericht door Lukasz »

Bedankt voor je reactie. Ik had het topic in eerste instantie ook geprobeerd hier te plaatsen, maar hij werd na goedkeuring in Reizen Algemeen geplaatst.

Ik ben me inmiddels ook flink aan het verdiepen in wat ik er allemaal kan doen, maar vind het lastig in te schatten hoeveel tijd ik kwijt ben met het bezoeken van de belangrijkste bezienswaardigheden. Vlak bij het hostel dat ik op het oog heb zit in elk geval een metrostation, dus ik neem aan dat het qua reizen inderdaad wel makkelijk zal lukken. Ik zit nog te twijfelen of 4 dagen niet iets te lang is, ik kan tegen dezelfde kosten namelijk ook een dag eerder vertrekken.

Ik heb inderdaad ook veel goede dingen gelezen over de fonteinshow en het Burj Al Arab, maar ook over de Gold Souk, Dubai Creek en de woestijnsafari's (wel wat prijzig, ongeveer €100 van wat ik gevonden heb). Voor het uitzicht zat ik erover na te denken om naar het panoramaplatform van Burj Khalifa te gaan. Dat kost iets meer dan €20,-, weet jij wat de kosten zijn bij het Burj Al Arab?
bolletjeom
Reisexpert

http://www.jumeirah.com/en/Hotels-and-R ... ahn-Eddar/
maar ik moet nog even bijkomen van de prijzen.... €73 pp voor een lunch en €53 voor een ontbijt.
En zonder dat kan je er niet komen. Maar ik meen me te herinneren dat het goedkoper moet kunnen of dat je een drankjespas kunt krijgen.
Als ik er achter ben laat ik het je weten.
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Denk eraan dat je voor de Burj Khalifa vooraf via internet moet reserveren om op het uitkijkplatform te komen.
De shopping mall is een belevenis met gigantisch aquarium en indoor ijsbaan en veel meer. Daar buiten is ik geloof elk heel uur een heel mooie fonteinshow. Bekijk deze ook van boven af als je in de Burj Khalifa staat.

Als je de Burj al Arab wilt bezoeken moet je gepaste kleding en schoen dragen. Ik had toen niets bij waarmee ik binnen mocht. Ik geloof dat de kledingvoorschriften op de website staan. Je kunt met een taxi tot de ingang rijden en daar even uitstappen om het gebouw bekijken, of vanaf het strand.

Taxi's zijn ook relatief goedkoop, ze hebben een meter.

Mijn hotel was Grand Hyatt Dubai, valt niet binnen een backpackersbudget dus heb geen hosteltips.

In 2 of 3 dagen kun je al veel gezien hebben in de stad. Als je ook een uitstapje wilt maken naar daarbuiten kun je daar een extra dag voor gebruiken.

Voor de geïnteresseerde heb ik nog wat geld uit Dubai wat je kunt overnemen.
bolletjeom
Reisexpert

de kledingvoorschriften die ik gister las: voor heren een overhemd metnette broek. In iedergeval iets met een kraag en eventueel een zeer nette spijkerbroek en gesloten nette schoenen. Geen sandalen, slippers of foute sneakers.
Voor dames een pak of jurk met nette schoenen.
Lukasz

Bericht door Lukasz »

Hoi Loes,

Ik ben misschien wel geïnteresseerd in het overnemen van je geld. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel het is en hoeveel je ervoor wilt hebben. ;)

Ben jij nog buiten Dubai geweest en zijn daar dingen die het bekijken echt waard zijn? Dat zijn namelijk dingen waar ik vanaf laat hangen of ik 3 of 4 dagen blijf. Ik begin er steeds meer naar te neigen om er een dag minder van te maken en na 3 dagen al richting Bangkok te vliegen.

Voor de Burj Khalifa had ik inderdaad gelezen dat vooraf reserveren het verstandigste is. Het schijnt in combinatie met de fontein vooral bij zonsondergang een mooi gezicht te zijn, dus daar ga ik mij een beetje op oriënteren. Van het Burj Al Arab zie ik denk ik maar af, nette schoenen en kleding zijn niet het meest handige om mee te nemen als ik later nog een maand door Thailand trek.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou zelf drie dagen in Dubai meer dan voldoende vinden zoveel is er echt niet te zien. Maar goed wij waren in Dubai als onderdeel van een wereldreis en hadden dus ook niet het budget voor dingen zoals Burj Al Arab. We een tochtje gedaan naar de woestijn dune bashen, met avondeten erbij is dat nog wel een leuke deal.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Lukasz

Bericht door Lukasz »

Wat was de deal dan precies? Mij lijkt dat namelijk ook erg leuk, maar de meeste informatieve sites daarover moet je eerst mailen om een offerte te krijgen. De enige site waar ik een prijs op kon vinden heeft prijzen van rond de €100. Dat vind ik wat aan de hoge kant.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb even voor je gekeken en we hebben met twee personen 300dh betaald, dat was met de wisselkoers toen ongeveer 35 euro p.p. Helemaal niet zo duur dus als je bedenk dat je opgehaald en weggebracht wordt naar het hotel, een hele middag weg bent, plus avond met prima eten. Normaal heb je ook nog optreden met buikdans dat hadden we niet vanwege de ramadan maar daarom kreeg je dan een gratis henna tattoo (leek voor de heren :X )

Dit was in 2007, kan me voorstellen dat prijzen wat omhoog zijn gegaan maar toch niet zoveel. Wij hebben het trouwens gewoon ter plekke geregeld, weet zo niet meer precies waar.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Lukasz

Bericht door Lukasz »

Oké dankjewel. Grote kans dat de prijzen inmiddels gestegen zijn inderdaad. Ik zal ter plekke dan wel even oriënteren en kijken of in het hostel nog meer belangstellenden zijn. Samen lijkt zoiets me namelijk stukken leuker dan alleen. :)
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

4 uur overstap in dubai

Bericht door Sjaak »

Hallo,

Ik heb 4 uur overstap in Dubai.
Iemand attendeerde mij erop dat je best 2 uurtjes de stad in kunt gaan en je door een taxi laten rondrijden.

Ik had hier zelf nog niet aan gedacht, maar is dat mogelijk?

Hoor het graag.

BVD!
Groet,

Sjaak
kohraya
Reisexpert

Re: 4 uur overstap in dubai

Bericht door kohraya »

Ik denk dat je al snel rond de 50€ kwijt bent voor zo'n ritje op en af.
Zelfs als het je dat waard is, vind ik het tijdsbestek erg krap.
Globetrot
Reisexpert

Re: 4 uur overstap in dubai

Bericht door Globetrot »

Misschien met de bus een rondje maken? http://www.dubaiairportguide.com/dubai-airport-buses/
Niet duur en je ziet toch behoorlijk wat...
Plaats reactie