vervoer in india
vervoer in india
Hallo,
Ik hoor en lees wisselende verhalen over het vervoer met trein/bus in India.
Kan iemand mij ervaringen uitwisselen omtrent de volgende zaken:
- Wat is sneller een bus/trein in India?
- moet je het voor die tijd reserveren? Zo ja, hoelang voor die tijd. (probleem is dat ik niet weet wanneer ik waar ben)
- Wat is beveel je aan, een auto, bus of trein?
Mocht iemand het ook van nepal weten...?
Ik wil de driehoek in het noorden doen + varanassi, is dat mogelijk in 14 dagen?
Ik hoor het graag.
BVD,
Sjaak
Ik hoor en lees wisselende verhalen over het vervoer met trein/bus in India.
Kan iemand mij ervaringen uitwisselen omtrent de volgende zaken:
- Wat is sneller een bus/trein in India?
- moet je het voor die tijd reserveren? Zo ja, hoelang voor die tijd. (probleem is dat ik niet weet wanneer ik waar ben)
- Wat is beveel je aan, een auto, bus of trein?
Mocht iemand het ook van nepal weten...?
Ik wil de driehoek in het noorden doen + varanassi, is dat mogelijk in 14 dagen?
Ik hoor het graag.
BVD,
Sjaak
Groet,
Sjaak
Sjaak
Re: vervoer in india
Ik had zelf erg slechte ervaringen met de trein maar de meeste andere reizigers zijn weer helemaal pro trein. Auto geen ervaring mee maar even ervanuit gaande dat je op je budget let dan adviseeer ik de bus.
Meestal is het tijdverschil tussen bus en trein nauwelijks de moeite waard sommige trajecten is de bus zelfs sneller. Voordeel van de bus is dat je gewoon naar het busstation kunt gaan en de eerst volgende bus neemt, dus geen gedoe met van te voren kaartjes kopen of reserveren. Voor de trein moet je vaak wel 1 of 2 dagen van te voren een ticket regelen. Nadeel is dat nachtbussen niet echt aan te raden zijn terwijl een nachttrein wel kan en dat je soms heel krap zit.
Meestal is het tijdverschil tussen bus en trein nauwelijks de moeite waard sommige trajecten is de bus zelfs sneller. Voordeel van de bus is dat je gewoon naar het busstation kunt gaan en de eerst volgende bus neemt, dus geen gedoe met van te voren kaartjes kopen of reserveren. Voor de trein moet je vaak wel 1 of 2 dagen van te voren een ticket regelen. Nadeel is dat nachtbussen niet echt aan te raden zijn terwijl een nachttrein wel kan en dat je soms heel krap zit.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik zou, indien mogelijk, de trein nemen. Ik vind dat persoonlijk veel relaxter om te reizen (zeker als het een nachttrein is). En als je toch maar 14 dagen gaat, zou ik zeker alles op voorhand vastleggen. Veel tijd om van je planning af te wijken, heb je toch sowieso niet.
Er zijn best al wel wat topics over ik zet ze even voor je op een rijtje:
trein-india-t22173.html
india-t22116.html
In dit topic vind je ook een reisschema
advies-reisschema-india-nepal-t8367.html
Ik denk dat het reizen per trein de laatste paar jaar wel wat is verbeterd, ten minste op de voor reizigers populaire trajecten. Misschien dat daar ook het verschil in ervaringen in zit, maar ik kan dat natuurlijk niet controleren maar dat is wat ik afleid van de data wanneer iemand ergens is geweest (ook op andere fora) je zou er eens op kunnen letten.
trein-india-t22173.html
india-t22116.html
In dit topic vind je ook een reisschema
advies-reisschema-india-nepal-t8367.html
Ik denk dat het reizen per trein de laatste paar jaar wel wat is verbeterd, ten minste op de voor reizigers populaire trajecten. Misschien dat daar ook het verschil in ervaringen in zit, maar ik kan dat natuurlijk niet controleren maar dat is wat ik afleid van de data wanneer iemand ergens is geweest (ook op andere fora) je zou er eens op kunnen letten.
bedankt voor de reacties.
Delphi, Jodhpur (hier kun je toch een woestijn trip maken?), Jaipur, Agra, (khajuraho), varanassi tot Kolkota. Kan dit in 14 a 15 dagen?
Delphi, Jodhpur (hier kun je toch een woestijn trip maken?), Jaipur, Agra, (khajuraho), varanassi tot Kolkota. Kan dit in 14 a 15 dagen?
Groet,
Sjaak
Sjaak
hallo,
Ik heb nog een vraag voortbordurend op het vervoer in india.
Via irctc.co.in probeer ik me te registreren. Paspoort gemaild, mobiel verificatienummer gekregen en die werkt niet.
En dat tot 3x toe.....
eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee..
Kan ik niet via een bureautje een treinticket regelen?
Of kan ik van iemand een irctc inlog krijgen?
Ik hoor het graag.
BVD!
Ik heb nog een vraag voortbordurend op het vervoer in india.
Via irctc.co.in probeer ik me te registreren. Paspoort gemaild, mobiel verificatienummer gekregen en die werkt niet.
En dat tot 3x toe.....
eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee..
Kan ik niet via een bureautje een treinticket regelen?
Of kan ik van iemand een irctc inlog krijgen?
Ik hoor het graag.
BVD!
Groet,
Sjaak
Sjaak
Wij hebben het destijds gewoon op het station geregeld. Ging ook prima. Eventueel kun je ook eens je vraag stellen op indianmike.com Daar zitten ook flink wat experts wat India betreft.
Hey Sjaak,
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik wil mij ook graag registreren en vraag mij af hoe jij dat hebt gedaan?
Hoe is het je uiteindelijk gelukt? Ik wil mij ook graag registreren en vraag mij af hoe jij dat hebt gedaan?
Volgens mij is Sjaak op dit moment in het buitenland. JE kunt ook altijd op een van de treinstations boeken, mocht het registreren niet lukken.
Treintickets in india gaan niet automatisch, maar uiteindelijk nog (redelijk) gelukt...door ze op het station te kopen. Maar wees er dan wel vroeg bij, zeker voor nachtritten.
Groet,
Sjaak
Sjaak
Wanneer je start in Delhi wordt je 100% opgevangen door 1 van de vele scammers die je naar hun reisbureaus nemen. PAS HIER VOOR OP! Dit duurt je onnodig lang of je eindigd met een duur pakket aan treintickets terwijl het je echt bijna niks hoeft te kosten.
Wanneer je je reisdagen al enigsinds weet, is er OP DE 1E VERDIEPING van het centraal station in Delhi een touristenbureau, ANDERE ZIJN ER NIET!!!
Over het algemeen is het geen probleem om een ticket te kopen, het is mij altijd gelukt om ze direct aan de balie te halen of 1 dag van tevoren. Let echter wel op de vakantiedagen (alsin kerst, oud en nieuw en pasen enzo).
Het verschil tussen auto, bus (privaat of lokaal) en trein is:
Auto is duur, snel, en je hebt meestal een gids of iets nodig (400 EUR per 2 weken richtlijn(inclusief autohuur en bestuurder, NON-AC))
Trein is relaxt, goedkoop en heeft een vast en makkelijk vindbaar beginstation
Bus is minder confortabel (lokaal minst confortabel en privaat is er een groot verschil tussen Sleeper en Semi-Sleeper en NON-AC en AC.) Ik raad hierbij aan om een NON-AC Sleeper te nemen als de afstand redelijk groot is (slaap-lang)
De AC staat meestal op standje vriezen en ik (fanatiek niet-klager) kwam er met droge longen uit.
Semi Sleeper wil ik niet adviseren aangezien ik hier net niet in kon slapen.
Wanneer je je reisdagen al enigsinds weet, is er OP DE 1E VERDIEPING van het centraal station in Delhi een touristenbureau, ANDERE ZIJN ER NIET!!!
Over het algemeen is het geen probleem om een ticket te kopen, het is mij altijd gelukt om ze direct aan de balie te halen of 1 dag van tevoren. Let echter wel op de vakantiedagen (alsin kerst, oud en nieuw en pasen enzo).
Het verschil tussen auto, bus (privaat of lokaal) en trein is:
Auto is duur, snel, en je hebt meestal een gids of iets nodig (400 EUR per 2 weken richtlijn(inclusief autohuur en bestuurder, NON-AC))
Trein is relaxt, goedkoop en heeft een vast en makkelijk vindbaar beginstation
Bus is minder confortabel (lokaal minst confortabel en privaat is er een groot verschil tussen Sleeper en Semi-Sleeper en NON-AC en AC.) Ik raad hierbij aan om een NON-AC Sleeper te nemen als de afstand redelijk groot is (slaap-lang)
De AC staat meestal op standje vriezen en ik (fanatiek niet-klager) kwam er met droge longen uit.
Semi Sleeper wil ik niet adviseren aangezien ik hier net niet in kon slapen.